Banner Forum Image

pass?

Snack om allt möjligt!

Re: pass?

Inläggav Liina » fre nov 21, 2008 23:58

jag anser också att om ett pass för ett spädbarn gills i fem år så ska det gillas i fem år, annars får de sätta en gräns och ha kortare tid (+billigare pris) under den åldern. Men det är säkert olika hur man kollar upp det och exakt hur länge man tänkt använda det. Jag hade tyckt det varit lustigt att använda ett spädbarnspass när Elsa är sex år typ :) (för ni fixar vi väl inte ett pass förrän tidigast när hon är ett, tills nästa sommar, så då gills ju det till sex år isf)
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav ulrica42 » lör nov 22, 2008 00:02

ja alltså det är helknäppt om det verkligen är så. det känns dessutom lite läskigt om man står i ett annat land och dom kanske inte släpper iväg en för att barnet inte är sig likt? kan det hända?
Användarvisningsbild
ulrica42
Alltid online
Alltid online

Inläggav grynet_å_jag » lör nov 22, 2008 12:08

Vi fixade pass till Nils när han var tre veckor gammal eftersom vi skulle till spanien några veckor senare. Där kan vi snacka om att det blev inaktuellt med längd fort... =)
Användarvisningsbild
grynet_å_jag
Alltid online
Alltid online

Inläggav mammaiaustralien » lör nov 22, 2008 13:51

Min brorsa hade sitt spadbarnspass i 10 ar! Haha. Nu kanske reglerna har andrats...
Usch ja, vi maste flyga till andra sidan landet for att fixa pass at Evelina, det maste goras pa ambassaden...5 timmars flygresa harifran!
Bild
Användarvisningsbild
mammaiaustralien
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Föräldrasnack