Paraplyvagn/sulky för resa?
9 inlägg • Sida 1 av 1
Paraplyvagn/sulky för resa?
Har ni några bra tips/erfarenheter när det gäller att välja parplyvagn/sulky att ta med på flygresa? Just nu kollar vi Carena Lieback Lux, Graco Mojo och Quinny Zapp..
Tacksam för alla tips vi kan få!
Tacksam för alla tips vi kan få!
- Tricia
- Galen i vimedbarn.se

Re: Paraplyvagn/sulky för resa?
Tänk på vilka egenskaper ni vill ha. Justerbart ryggstöd, suflett, ihopfällbar, sele, fotpinne, bygel, "förvaringspåse". Prova och känn i affärer. Kolla på nätet.

-

Redhotwera - Alltid online

Vi har en Quinny zapp och den är liten och smidig och lätt men en stor nackdel är att den inte har liggläge alls, utan är en ren sittvagn. Nu sover ju Elis bara en gång om dagen så den funkar ju bra till att åka på Ikea tex när han ändå ska vara vaken. Den har dock ingen varukorg heller, vilket jag tycker är en stor nackdel. Jag samlade ihop till den med Semperkoder förra året så jag har totalt betalat ca 300 kr (köpte några koder på tradera) men mer än så skulle jag inte vilja betala för den. Jag sneglar på McLarens vagnar, de som har den verkar vara mycket nöjda!
- shoegal
- Alltid online

Jag har en MacLaren och är supernöjd!! Enda nackdelen är att den inte har fullt liggläge, men det lägsta läget funkar att sova i. Och Joel trivs jättebra i vagnen också. Sover som en stock, haha.
Den väger inte alls mycket, har en hyfsat bra varukorg, är lätt att fälla ihop och tar knappt någon plats alls. Priset är väl inte det bästa, men vi hade tur och fick en i jättefint begagnat skick för en femhundring.
Den väger inte alls mycket, har en hyfsat bra varukorg, är lätt att fälla ihop och tar knappt någon plats alls. Priset är väl inte det bästa, men vi hade tur och fick en i jättefint begagnat skick för en femhundring.
-

Nelia - Alltid online

Idag köpte vi en Graco Mojo. Är kanonnöjd! Helt liggläge om man vill, och den blir jätteliten när man fäller ihop!
tack för tipserna!
tack för tipserna!
- Tricia
- Galen i vimedbarn.se

9 inlägg • Sida 1 av 1