Pappa tabbar och mamma tabbar
10 inlägg • Sida 1 av 1
Pappa tabbar och mamma tabbar
jag vill läsa om alla mammor och pappors roliga/knepiga tabbar som gjorts som ni sedan har kunnat skratta åt.
Jag har:
satt på Felisia Isabells stl 6 blöjor utan att märka det förens vid nästa blöjbyte.
satt på Isabell stl 3 blöja utan att märka det.
blandat ersättning till Isabell istället för välling och tärtom.
satt in Felisia i ena bilen och sedan tagit den andra (kom på det efter att ha åkt ca 300m).
Pappa har:
stolt handlat rätt blöjor
, kom hem med ett packe 16+kg blöjor igår.
kört halvägs till jobbet innan han kom på att han skulle lämna av Isabell på dagis.
Sätter nästan alltid alla tröjor bak och fram ( knappar är ju fram på skjortor är hans försvar ).
Glömmer titta stl på kläderna så att hon ibland har gått på dagis i förkorta brallor och felisias bebis strumpor.
När han väl har fått med sig skötväskan har han glömt att lägga i blöjor.
Jag har:
satt på Felisia Isabells stl 6 blöjor utan att märka det förens vid nästa blöjbyte.
satt på Isabell stl 3 blöja utan att märka det.
blandat ersättning till Isabell istället för välling och tärtom.
satt in Felisia i ena bilen och sedan tagit den andra (kom på det efter att ha åkt ca 300m).
Pappa har:
stolt handlat rätt blöjor
kört halvägs till jobbet innan han kom på att han skulle lämna av Isabell på dagis.
Sätter nästan alltid alla tröjor bak och fram ( knappar är ju fram på skjortor är hans försvar ).
Glömmer titta stl på kläderna så att hon ibland har gått på dagis i förkorta brallor och felisias bebis strumpor.
När han väl har fått med sig skötväskan har han glömt att lägga i blöjor.
-

gellis - Alltid online

Re: Pappa tabbar och mamma tabbar
Rolig tråd. Nu är Tove bara 7 v så vi har inget än men så fort nagot händer ska jag skriva ib.
- helenaeg
- Har vimedbarn.se som startsida

Hihi vilka roliga saker 
Innan Elis hade jag alltid stenkoll, på ALLT. Men sen Elis kom har jag blivit mer och mer glömsk med mina egna saker, det är som om all energi går åt till att hålla reda på honom
Så nu lämnar jag nycklarna i dörren när jag kommer hem eller stoppar ner dem i konstiga fickor och anklagar sedan "någon" för att ha tagit dem...
Innan Elis hade jag alltid stenkoll, på ALLT. Men sen Elis kom har jag blivit mer och mer glömsk med mina egna saker, det är som om all energi går åt till att hålla reda på honom
- shoegal
- Alltid online

Jag har också glömt nycklarna i dörren
Jag brukar faktiskt ha benkoll. Jag glömde säkert i början men nu är Penny 10 månader, så jag har hunnit packa väskan några gånger
Jag springer alltid och letar efter nappar eller strumpor men det beror ju inte bara på mig, Edwin är jättebra på att gömma nappar i skåp och liknande!
Pappa däremot....han har inte stor koll på vad som ska i väskan
Jag brukar faktiskt ha benkoll. Jag glömde säkert i början men nu är Penny 10 månader, så jag har hunnit packa väskan några gånger
Pappa däremot....han har inte stor koll på vad som ska i väskan

-

Redhotwera - Alltid online

Hehe oj..listorna kan nog göras långa..
Mamma:
..har glömt napparna som är på kokning på spisen så att dom brännt fast i pannan.
..blandat fel välling i fel flaska ett PAR gånger.
..varit påväg att sätta Tindra i babyskyddet.
..glömt nycklar i dörren (tur att det var när vi kom hem och inte när vi skulle åka iväg)
..glömt att låsa dörren när jag går och lägger mig.
..glömt spisen på..
(Jag skulle nog kunna fortsätta med låång lista men jag orkar inte..)
Pappa:
..satt tröjor på Tindra bak och fram.
..sätter allt som oftast på Tindra HEELT omatchande kläder.
..satt blöjor bak och fram (up&go)
Är nog mest jag som gör tabbar, haha
Mamma:
..har glömt napparna som är på kokning på spisen så att dom brännt fast i pannan.
..blandat fel välling i fel flaska ett PAR gånger.
..varit påväg att sätta Tindra i babyskyddet.
..glömt nycklar i dörren (tur att det var när vi kom hem och inte när vi skulle åka iväg)
..glömt att låsa dörren när jag går och lägger mig.
..glömt spisen på..
(Jag skulle nog kunna fortsätta med låång lista men jag orkar inte..)
Pappa:
..satt tröjor på Tindra bak och fram.
..sätter allt som oftast på Tindra HEELT omatchande kläder.
..satt blöjor bak och fram (up&go)
Är nog mest jag som gör tabbar, haha
- LillaMalin
- Alltid online

Jag lägger Sebbes kläder i Alex byrå - det skiljer sex år på dem - en dag satte Alex på sig Sebbes tröja (de har likadana) och klagade över att den satt åt. Gud vad jag skrattade - fattar inte att han fick på den. Men jag kopplade inte först att det var Sebbes utan trodde att Alex växt så mycket och att tröjan krympt.
Min man sa till Sebbe: Alexander slå inte Alexander.
Finns nog mer godbitar men kommer inte ihåg ngt speciellt just nu.
Min man sa till Sebbe: Alexander slå inte Alexander.
Finns nog mer godbitar men kommer inte ihåg ngt speciellt just nu.
- Trötta mamman
- Alltid online

jag kommer bara på en för tillfället och det var när Gabriel var nyfödd. Vi åkte hem från bb på en söndags eftermiddag och skulle tillbaka på måndag morgon igen. Väl där upptäckte vi att vi inte haft en tanke på att packa och ta med en skötväska.!! Vi kunde ju tack och lov lugna oss snabbt med att vi faktist var på bb där vi nyss varit ett par dagar och klarat oss utan den då 
- lolenona_84
- Alltid online

Haha, det där med att bränna fast nappar känner jag igen... har hänt i detta hushåll också... men var nog mest för att jag fastnade vid datorn som det hände 
Annars har jag inte gjort så mycket såna tabbar. Maken har däremot;
- satt på bodies, t-shirts och även byxor(!!) bakåfram på Henry. (var ett par me&i-hängslebyxor med igelkott på rumpan, den hamnade på magen istället, haha)
- satt på Henry Charlies nr 3 blöjor, och klagade över att de var så små, haha.
- Blandat grötpulver i Charlies välling istället för vällingpulver.
Annars har jag inte gjort så mycket såna tabbar. Maken har däremot;
- satt på bodies, t-shirts och även byxor(!!) bakåfram på Henry. (var ett par me&i-hängslebyxor med igelkott på rumpan, den hamnade på magen istället, haha)
- satt på Henry Charlies nr 3 blöjor, och klagade över att de var så små, haha.
- Blandat grötpulver i Charlies välling istället för vällingpulver.
-

fru Wahlström - Alltid online

Haha.. detta va en trevlig tråd.. 
Nu kommer jag inte på så mkt som man tycker att man tabbar sig..
Jag har ist för glömt nappar på spisen, glömt kokande ägg, som kokat en halvtimme eller så innan jag kom på det.. och nycklar i ytterdörren har sambon hittat ett par ggr.. =)
Har även gått till jobbet (på arbetsplatsträff dessutom) med prislappen kvar på t-shirten..
Sambon har dom klassiska tatt på kläder bakofram, up&go blöja bakofram och omatchande kläder..
Nu kommer jag inte på så mkt som man tycker att man tabbar sig..
Jag har ist för glömt nappar på spisen, glömt kokande ägg, som kokat en halvtimme eller så innan jag kom på det.. och nycklar i ytterdörren har sambon hittat ett par ggr.. =)
Har även gått till jobbet (på arbetsplatsträff dessutom) med prislappen kvar på t-shirten..
Sambon har dom klassiska tatt på kläder bakofram, up&go blöja bakofram och omatchande kläder..
-

Petra86 - Alltid online

nycklar är en klassiker här hemma, tur att man bor ute i skogen
. Jag har allvarligt talat funderat på att att sätta fast en sökare på nyckeln.
-

gellis - Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Livet som förälder