Banner Forum Image

Panikångest attacker???!!! tacksam för hjälp..

Panikångest attacker???!!! tacksam för hjälp..

Inläggav evelina1985a » sön jul 12, 2009 18:00

nu e ja inne i en down period...igår kväll kunde ja inte sova utan fick ett sånt tryck över bröstet å kunde inte ligga still d liksom kröp i kroppen..d har varit likadant varje gång ja vaknat inatt å ida på morgonen..nu när ja sitter här så känne ja ett litet tryck å ja tycker d e jobbigt att andas å att skriva om detta...
fick detta första gången när ja väntade lillan å sen nångång i våras..men ja undrar om detta e nån slags panikångest attack..nån som varit me om nåt liknande??

har dessutom problem me maten å har ni gått ner ca 8 kilo på ett par månader...d började me att ja skulle gå ner riktigt me alla sajter här på denna sida å va verkligen taggade..sen började ja me naturdiet å d funkade ett tag..sen har ja sett alla mina kompisar som e såååå smala å har varit så avundsjuk...men d gick för sakta..d började me att ja inte fick behålla maten igen...hade d så här efter min separation me min sons pappa.,,

sen så e inte relationen mellan min sambo å min son den allra bästa men ja hoppas verkligen den kommer blir bättre för ja tycker han e alldeles för hård mot min son..å d slutar alltid me att min son börjar gråta å att han får vara på sitt rum...ja kommer alltid i klämm för ja vet ju inte hur ja ska hantera detta...

suck hoppas allt vänder snart å att d går mot bättre tider..
Bild
Bild

BildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online
Alltid online

Re: Panikångest attacker???!!! tacksam för hjälp..

Inläggav minimamma92 » sön jul 12, 2009 18:48

usch det där lät ju inte ett dugg kul:( du kanske mår så här för att du tycker det är jobbigt med relationen mellan din son och din sambo? Vet han att du tycker att han är för hård mot Gustaf?? Annars tycker jag du borde sätta dig och berätta det för honom, så kanske han tänker sig för nästa gång?

hoppas det löser sig!

styrkekramar till er
minimamma92
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav MinisMamma » sön jul 12, 2009 20:49

Skickar dig en STOR kram evelina! Hoppas att det går över snart. Kan du inte prata med Bvc och se om du kan få prata med en kurator där?

KRAM KRAM KRAM!
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » sön jul 12, 2009 22:21

Men stackare! Jag tror verkligen du behöver prata med någon som du har förtroende för och som kan stötta dig. Min mamma får panikångestattacker ibland. Hon får det när hon är väldigt stressad, alltid indirekt jobbrelaterat för hennes del. Hon beskriver det som att hon tror att hon får en hjärtattack och ska dö, med ett enormt tryck över bröstet. Det är helt psykiskt, så om du känner så så hör med sjukvården så du får hjälp. Vet inte vad jag ska säga för att trösta dig annars, men jag hoppas du har människor i din närhet att prata med. Stor kram!
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav a_y_g » sön jul 12, 2009 22:28

Usch, stackarn. Säger som minismamma att du ska prata med bvc så kan dom ordna så att du får prata av dig hos en kurator eller någon annan som är kunnig inom ämnet. Jag tror att det skulle vara skönt för dig att bara prata ut om allt för någon utomstående. Jag har haft liknande under graviditeten då jag o min sambo bråkade mycket, som tur är så har jag inte kännt av det sen lillan föddes, men det som hjälpte mig vara att prata o prata om allt som gnager inuti än. Hoppas det går över! Kram!
BildBild
a_y_g
Alltid online
Alltid online

Inläggav Fru S. » sön jul 12, 2009 22:53

Nummer ett: Ring till VC imorgon och bestäm tid. Dom måste utesluta hjärtfel.
När du ändå är där och dom uteslutit det så kommer dom konstatera att du har panikångest och då får du förhoppningsvis all hjälp du behöver.

Det var ett tag sedan jag hade en "full blown" attack. Då var det fasthållning och starka mediciner som hjälpte, men jag kan fortfarande få tryck över bröstet och svårt att andas vid stressiga situationer jag inte kan hantera.

Några tips.
Andas i "fyrkant". Andas in, under tiden räknar du till tre eller fyra, håll andan, räkna till tre eller fyra, andas ut, räkan till tre eller fyra.
Tänk dig att du andas i en fyrkant, att du följer kanterna med blicken samtidigt som du andas.
Jag brukar välja ett konstverk eller så tänker jag på en brygga som är som ett U när jag andas.

För att på lång sikt bli av med panikångest så använder jag mig av affirmationer. Jag räknar varje dag upp fem skaer jag gillar med mig själv. Ibörjan blev det bara en. Men så småningom så kom jag på fler och fler. Det tar tid.

Hoppas att du får må bättre snart.

Stora kramar.
Bild
Bild
Fru S.
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelina1985a » mån jul 13, 2009 14:07

Tack alla för erat stöd..känns tryck att kunna skriva av mej här..

vet att ja borde prata me någon men har ingen direkt närstående som ja kan prata me..sen tycker ja d e sjukt jobbigt å prata me en kurator har gjort d innan å ja känner att ja inte vågar/vill vara ärlig å säga som d e för ja e så rädd att bli missförstådd lr att personen tycker ja e dum i huvudet...

ida känns d bättre har oxå varit på en promenad som ´min mamma tyckte ja skulle prova för d har hon haft lite som terapi...

tack ännu en gång alla underbara mammor på detta forum!!!!!
Bild
Bild

BildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån jul 13, 2009 14:45

Stor kram...du har fått så bra råd redan så jag håller bara med om dom. Hoppas du får det bättre snart...Du måste prata med din sambo också...
sprallos

Återgå till Ångest & depression