På fredag ska hon begravas.
10 inlägg • Sida 1 av 1
På fredag ska hon begravas.
Hojja dagarna tils på fredag är inte många. hur ska jag klara av att gå in i kyrkan och se den lilla kistan bara stå där. Den kommer vara så liten. Paniken
Kommer att gråta massor.
varför ska små barn behöva dö för.
varför ska små barn behöva dö för.
- Ninni82
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: På fredag ska hon begravas.
- Angie1
- Alltid online

Å fy vad jobbigt! Livet kan vara så orättvist
.
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Jag har aldrig sett en så liten kista på riktigt, bara på film...men jag fasar för hur jag hade reagerat...speciellt när man har en liten själv. Stor kram!
- sprallos
Jag var på min bästa väns sons begravning i vintras (han dog i magen samma dag som han var beräknad att födas) och var också jättenervös och orolig över hur jag skulle reagera. Det jobbigaste var nog att åka och möta dem på Sahlgrenska där jag skulle få se Neo ligga i sin lilla kista, för min vän ville så gärna att vi skulle lägga en nalle i kistan. Usch, jag minns precis hur det kändes, jag var så nervös så jag trodde jag skulle kräkas.
Men faktiskt, så blev det en fin upplevelse tillsammans med min vän. Hon blev så glad att jag ville dela detta med henne och han var så liten, så vacker där han låg med fina kläder och bara stillsamt sov gott. För det var precis så det såg ut. Och jag ångrar aldrig att jag gjorde det, för nu ligger han tillsammans med massor av nallar till sällskap från oss som sörjer och saknar. Joel har ju förlorat en bra vän också.
Begravningen var jättefin. Visst är man ledsen och sörjer, men man får försöka se det ljusa i det och se det som ett värdigt och vackert farväl av något så önskat och älskat.
Jag hoppas att det är okej att jag delar med mig så känslofullt, men du ska se att begravningen kommer att gå bra och du kommer att ha en vacker begravning i minne. Visst är det fruktansvärt orättvist att små barn ska gå bort, men när jag ser mina vänner idag så klarar de att gå vidare på nåt oförklarligt sätt, och de säger själva att detta har bara stärkt deras förhållande till varandra. Våga prata med föräldrarna om hur du känner och prata om deras dotter. Min vän har sagt många gånger att hon önskade att jag vågade prata mer med henne om hennes son.
Många kramar till er allihop!
Men faktiskt, så blev det en fin upplevelse tillsammans med min vän. Hon blev så glad att jag ville dela detta med henne och han var så liten, så vacker där han låg med fina kläder och bara stillsamt sov gott. För det var precis så det såg ut. Och jag ångrar aldrig att jag gjorde det, för nu ligger han tillsammans med massor av nallar till sällskap från oss som sörjer och saknar. Joel har ju förlorat en bra vän också.
Begravningen var jättefin. Visst är man ledsen och sörjer, men man får försöka se det ljusa i det och se det som ett värdigt och vackert farväl av något så önskat och älskat.
Jag hoppas att det är okej att jag delar med mig så känslofullt, men du ska se att begravningen kommer att gå bra och du kommer att ha en vacker begravning i minne. Visst är det fruktansvärt orättvist att små barn ska gå bort, men när jag ser mina vänner idag så klarar de att gå vidare på nåt oförklarligt sätt, och de säger själva att detta har bara stärkt deras förhållande till varandra. Våga prata med föräldrarna om hur du känner och prata om deras dotter. Min vän har sagt många gånger att hon önskade att jag vågade prata mer med henne om hennes son.
Många kramar till er allihop!
-

Nelia - Alltid online

Jag har sett en sån liten kista. Den var vit och det var nog det värsta jag sett i hela mitt liv. Jag kunde inte stanna kvar i rummet :S
- LillaMalin
jag skall oxså på begravning på fredag, inget jag heller ser fram i mot. jag skall skänka dig en tanke, tända ett ljus och ge dig styrka.
- MammaTillRasmus
- Alltid online

I dag kl 11:00 så var vi i kyrkan och tog farväl av lilla Melinda petronella. Det var så vackert. det var inte så hemskt att se den lilla kistan. Det som var jobigast var att Johannes var så glad och levde rövarn i kyrkan. Men vad göra. Han vet ju inte vad som händer runt honnom just nu. Det var så fint att alla hadde köpt råsa roser i stället för röda rosor. Först efteråt när alla hadde gått så vågade jag mig fram till kistan. jag årkade inte ta på den men jag hoppas att hon kände min närhet. Fats hon inte ens är min släkting så krät jag så himla mycket. Det var en jätteduktig tjej som sjöng låten I Kant si jou in haven. sen sjöng hon empty rom. Det var så himla vakert. til och med min sambo släpte en tår.
Jag hoppas att hon nu har det bra i himlen.
Jag hoppas att hon nu har det bra i himlen.

- Ninni82
- Har vimedbarn.se som startsida

Vad skönt att det gick så bra. Låter som att det var en vacker begravning.
-

Nelia - Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1