Otroligt frustrerad!!!
11 inlägg • Sida 1 av 1
Otroligt frustrerad!!!
Jag är helt slut...... även om han bara vaknar 2 ggr per natt nu.... han e så otroligt krävande..... lille alex är snart 6 månader och ramlade nästan ur spjälsängen då han höll på att ta sig över (tur att jag gick in) han blev tyst helt plötsligt så fattade att det va nåt lurt.(jag har givetvis sänkt botten) Han ålar sig i väg som blixten och har blivit väääldigt frustrerad. Gallskriker när han ska sova, fladdrar och böjer sig åt alla håll när han ska äta, igår sov han bara 1h 5 minuter på heeeela dagen.När han ligger i sängen klättrar han och kryper runt i sängen å jollrar å skriker i ett. Jag känner att han är missnöjd JÄMT å det håller fasen på att knäcka mig....alla skrattar åt han i mammagruppen för att han e så PÅ lixom..... dom andra bebisarna sitter i sina mammors knä medans min är överallt. Är det någon som känner igen sig vad detta kan bero på? Visst kan det vara tänder på g men det borde dom ju inte bli så överaktiva...mvh kim
- kimulf
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: Otroligt frustrerad!!!
När jag läser ditt inlägg minns jag hur det var när Dennis var 6 månader...
Då var det riktigt kämpigt.
För oss höll den fasen i ganska länge och man misströstade flera gånger om dagen...
Men härda ut.
Snart är ni igenom och du har en liten kille som här glad, lycklig och helt otroligt underbar.
Även om själva fasen är längre än de föregående så är det faktiskt så att den "goa" perioden efter också blir längre..
Ang det där med att de andra mammornas barn sitter still och inte ditt barn har säkert att göra med att deras barn inte kommit in i fasen än eller också redan kommit ur den..
ALLA har såna perioder och det måste faktiskt inte vara i exakt samma åldrar. Barnen utvecklar ju olika saker i sin egen ordning och takt...
Och du, en sak till:
DU ÄR INTE ENSAM!!!!
Då var det riktigt kämpigt.
För oss höll den fasen i ganska länge och man misströstade flera gånger om dagen...
Men härda ut.
Snart är ni igenom och du har en liten kille som här glad, lycklig och helt otroligt underbar.
Även om själva fasen är längre än de föregående så är det faktiskt så att den "goa" perioden efter också blir längre..
Ang det där med att de andra mammornas barn sitter still och inte ditt barn har säkert att göra med att deras barn inte kommit in i fasen än eller också redan kommit ur den..
ALLA har såna perioder och det måste faktiskt inte vara i exakt samma åldrar. Barnen utvecklar ju olika saker i sin egen ordning och takt...
Och du, en sak till:
DU ÄR INTE ENSAM!!!!
-

Frixie - Moderator på Vimedbarn.se
Liam är ju rena valium-bebisen men jag har två kompisar vars bebisar är precis så som Alexander låter. Nu är den ena 15 månader och den andra 8 månader.
Bägge dom har varit så i princip sedan födseln, härliga ungar som alltid har något på gång och får alla att le (men som samtidigt gör mamma o pappa väldigt trötta).
Jag får dock intrycket av att hon med 15månaders tjejen faktiskt tycker att det är lättare nu när hon går- och därmed inte blir lika frustrerad.
Vet inte om det här var vad du ville höra (du kanske hellre läser om bebisar som har lugnat sej med åldern) men tänkte att jag skriver ändå...
Bägge dom har varit så i princip sedan födseln, härliga ungar som alltid har något på gång och får alla att le (men som samtidigt gör mamma o pappa väldigt trötta).
Jag får dock intrycket av att hon med 15månaders tjejen faktiskt tycker att det är lättare nu när hon går- och därmed inte blir lika frustrerad.
Vet inte om det här var vad du ville höra (du kanske hellre läser om bebisar som har lugnat sej med åldern) men tänkte att jag skriver ändå...
- Snigel
- Alltid online

Hej tack för era svar:) Jagvar på bvc igår och pratade åxå och antagligen är han så frustrerad för att han vill så mycket.... hon sa att han är väldigt "tidig" och tippade att han skulle böra gå vid 8-9 månaders ålder. När jag tänker efter är både jag och hans pappa två människor med enorm vilja och jävlar anamma. Kanske det yttrar sig så tidigt? jag va sjövild som barn samma med alex pappa.
Allt gick så himla fort bara... han vände sig från rygg till mage sen kröp han på några dagar bara. Jag hinner inte riktigt med. jag vet att jag inte är ensam men jag ville höra det :/ hih hi kram alla mammor
Allt gick så himla fort bara... han vände sig från rygg till mage sen kröp han på några dagar bara. Jag hinner inte riktigt med. jag vet att jag inte är ensam men jag ville höra det :/ hih hi kram alla mammor
- kimulf

waa han e pågång lill-alex
charlie ligger som en säck på golvet än
inte riktigt men han kan inte krypa eller åla sig än iaf han kan puta sig bakåt lite.. han kan inte sätta sig upp men om ja sätter han jan han sitta lite gran iaf
men ja tror i nte han kommer va snabb på o krypa dåd jag hört att de kan ta längre tid när dom e stora och han väger ju 11kg redan nu så
men jag längtar efter de då de börjar ta på ryggen att bära han hela dagarna..
men igår hade han en sån där riktigt jävlig dag och bara gnällde o gnällde hela tiden o han VÄGRADE sova sov 45 min på hela dan.. vagnade i natt klockan 3 vägrade somna om. somnade först om kvart över fyra! men idag verkar vara en lite bättre dag *peppar peppar*
ja brukar dom inte få tänder runt halv året sådär?
ja brukar dom inte få tänder runt halv året sådär?
- hellokitty
- Alltid online

Åh vad jag känner igen mig. Min Vincent har sedan födseln varit väldigt tidig motorisk och jäklar vilken vilja. Jag och Vincents pappa satt ofta förstummade över hans utveckling och framförallt envishet. Vincent stod och hoppade i knät vid 2,5 månader. Vid 4 månader kunde jag inte ha liggdelen i vagnen längre för han ville sitta upp. Knappt en månad senare kröp han och var då mycket gladare eftersom han kunde ta sig dit han ville. Sedan började han stå på knä mot allt och försöka resa sig och inte lång tid efter släppta han och tog något steg. Vid 9 månader gick han och nu kan han nästan springa. Det är mycket att jaga och precis som du säger så skrattar de andra mammorna åt honom. För att han är så social och framåt men de flesta tänker nog "stackars henne som får springa så mycket". Nu senaste gången på öppna förskolan skulle vi som vanligt sitta ner och ha sångstund det slutar med att jag jagar Vincent för han har bestämt sig för att röja och riva ner alla leksaker medan. Suck! Jobbigt men ändå det går över jag lovar. Din son kommer antagligen inte sitta i knät som de andra barnen men kanske gör han det sen. Vill bara att du ska veta att du inte är ensam.
Vi hade en jobbig period vid halvåret med mat och sömn men det gick ganska snart över, hoppas det gör det för er snart också.
Vi hade en jobbig period vid halvåret med mat och sömn men det gick ganska snart över, hoppas det gör det för er snart också.
- jaessiica
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Hellokitty: Hej:) ja lilla alex e det full fart på.. han väger 7410 nu så han är en modell mindre:) Nätterna har blivit mycket bättre för oss men jag har fått för mig att det beror på att han är så himla aktiv på dagarna så han e så trött. inatt vaknade han bara en gång:) naaaaaajs:)men jag lovar dig det smäller bara till så gör charlie allt på en gång lite senare kanske men jag säger bara en sak: njut av stillheten nu hahahaha kram
jaessiica :tjoho...ja vincent var verkligen tidig:) vad skönt att vi är flera med turbo ungar... men hur krånglade han med maten? Alex stod åxå å hoppade i knät vid 2.5 månad å har givetvis inte slutat med det haha Jag har åxå bytt till sittdel för han vill enbart ligga när han e trött vilken e aldrig längre...men det ser så kul ut för han e ju så liten 66 lång å 7.5 kilo. Hur stor var vincent vid 6 månader? kommer du ihåg?Får man fråga var du bor? kram kim
jaessiica :tjoho...ja vincent var verkligen tidig:) vad skönt att vi är flera med turbo ungar... men hur krånglade han med maten? Alex stod åxå å hoppade i knät vid 2.5 månad å har givetvis inte slutat med det haha Jag har åxå bytt till sittdel för han vill enbart ligga när han e trött vilken e aldrig längre...men det ser så kul ut för han e ju så liten 66 lång å 7.5 kilo. Hur stor var vincent vid 6 månader? kommer du ihåg?Får man fråga var du bor? kram kim
- kimulf

Jo han ville inte ha välling utan vände sig direkt om i sängen och vägrade.i fick typ tvinga honom att ta flaskan och efter lite trugande tog han den och åt upp allt i ett nafs så visst var han hungrig. Sedan ville han bara ha vår mat inte puréer men han åt bara några tuggor och sen ville han leka igen. Men eftersom han knappt fick i sig någon energi började han snart gnälla och blev arg.
Sömnen likadant han gallskrek då vi la ner honom (vilket alltid gått bra förut) och det enda som funkade var att vagga i vagnen och så var han jätteljudkänslig så han vaknade av minsta lilla och hade svårt att somna om. Detta var det jobbigaste tycker jag men det var säkert en utvecklingsfas.
Han vägde 9800 g och var väl 72 cm lång. Så han är och var stor!
Jag/ vi bor i tumba söder om sthlm.
Sömnen likadant han gallskrek då vi la ner honom (vilket alltid gått bra förut) och det enda som funkade var att vagga i vagnen och så var han jätteljudkänslig så han vaknade av minsta lilla och hade svårt att somna om. Detta var det jobbigaste tycker jag men det var säkert en utvecklingsfas.
Han vägde 9800 g och var väl 72 cm lång. Så han är och var stor!
Jag/ vi bor i tumba söder om sthlm.
- jaessiica

Såklart att det kan bli en frustrerad bebis av att vilja mer än kroppen fysisk klarar av.
Vill ge dig en styrkekram, vet att det är tufft. Få avlastning så du inte kokar över av egen frustaration.
om du känner att det är full rulle jämt kan ni ju öva på att slappna av i hop. Lugn musik, smekningar, massage o viskningar i örat o dämpad belysning. I vattnet kan mitt eget barn härja bäst h*n vill. Har också en motoriskt tidig variant!
Vill ge dig en styrkekram, vet att det är tufft. Få avlastning så du inte kokar över av egen frustaration.
om du känner att det är full rulle jämt kan ni ju öva på att slappna av i hop. Lugn musik, smekningar, massage o viskningar i örat o dämpad belysning. I vattnet kan mitt eget barn härja bäst h*n vill. Har också en motoriskt tidig variant!
- che
- Alltid online

Jaessiica: Oj din kille var lite större då:) Tumba hmmm lite väl långt för att kanske ta en promenix eller nåt som jag tänkte haha:) Ja känner igen det där med att bara ta nån tugga sen leka igen men jag kämpar på. Tycker att "gnället" stillat sig lite iaf nu e det bara full rulle.. det e ju just gnället man blir så stressad/frustrerad av.
Che: Jo vi har börjat bada tillsammans å då hamnar han i trans så det e skönt för mig hihihi. På kvälarna har han kunnat slappna av på pappan. Det är skönt att han har en lugn famn iaf.ja han gillar robbie williams så jag brukar spela det....
Che: Jo vi har börjat bada tillsammans å då hamnar han i trans så det e skönt för mig hihihi. På kvälarna har han kunnat slappna av på pappan. Det är skönt att han har en lugn famn iaf.ja han gillar robbie williams så jag brukar spela det....
- kimulf

Haha ja det är lite off.
Men det är nog helt enkelt så att de vill mer än de kan. Och det förstår man ju att det måste vara frustrerande. Nu är det en sådan himla skillnad på Vincent när han lärt sig gå. Han är aldrig gnällig utan hämtar det han vill visar om han är törstig eller hungrig osv. Mycket enklare på det viset men också så mycket mer att jaga

Men det är nog helt enkelt så att de vill mer än de kan. Och det förstår man ju att det måste vara frustrerande. Nu är det en sådan himla skillnad på Vincent när han lärt sig gå. Han är aldrig gnällig utan hämtar det han vill visar om han är törstig eller hungrig osv. Mycket enklare på det viset men också så mycket mer att jaga
- jaessiica

11 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling