Orkar snart inte va vaken varje natt längre!!!
17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Orkar snart inte va vaken varje natt längre!!!
Undrar hur länge era barn sover middag,,,och vid vilken tid i så fall. Funderar på om Zelda kanske får sova för länge ibland??? Men ibland soverhon ju inte mer än 1 timme,,,,vid kl 13-14 ungefär. Men jag tänker på hennes nattkrångel,,,,om jag på nåt vis kan påverka detta,,,,för jag känner snart att jag inte orkar vara vaken varje natt längre,,,,detta tär på mig så fruktansvärt,,,,och nu är zelda sån igen så att INGEN annan mer än jag får ta henne,,,,vi försökte inatt att patrik skulle lösa av mig,,,men zelda skrek tills hon spydde,,,,så då fick man rycka upp ungen o byta i hela sängen + att jag fick ligga o skura golvet mitt i natten,,,,,kl hann bli över 3 innan hon somnade om och var lugn. Vad ska man göra tro???
-

Helen - Alltid online

Jennifer sover ca 12-14. Och om hon inte sover då, så blir hon toktrött och somnar vid kl 17 istället och vaknar vid 19-20 och då är det full fräs fram till kl 23 typ...
skulle inte gå att hålla henne vaken till kl 20 som vore mer lämplig läggtid.
Vad jobbigt med spyan!! Precis vad man vill ha mitt i natten... *INTE*
Vad jobbigt med spyan!! Precis vad man vill ha mitt i natten... *INTE*
-

acko - Alltid online

Låter tufft! Men vad gör hon när hon vaknar? Bara skriker efter napp eller mat eller dig, Vill hon leka?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Kalle sover oftast middag två gånger per dag. Först en gång runt 10. Då brukar han sova mellan 1-1½ timme. Sedan sover han en liten stund runt 15.30-16.00 ca. Då väcker jag honom efter något halvtimme, annars har han svårt att somna på kvällen.
Vi lägger honom vid 19.30, han brukar somna runt 20. Sen sover han till 06.30 ca. Han vaknar någon eller några gånger under natten, men vill då bara ha hjälp att hitta nappen, sedan somnar han om.
Du måste försöka få hjälp, innan du bränner ut dig totalt!
Vi lägger honom vid 19.30, han brukar somna runt 20. Sen sover han till 06.30 ca. Han vaknar någon eller några gånger under natten, men vill då bara ha hjälp att hitta nappen, sedan somnar han om.
Du måste försöka få hjälp, innan du bränner ut dig totalt!
-

HelenaS - Alltid online

Jag tänkte på det där du skrev att hon bara tillåter att du är hos henne på natten, att hon skriker som besatt om Patrik försöker. Jag tror att det kan bero på att hon VET att om hon skriker tillräckligt mycket så ger ni upp, och du tar över. Jag vet att det känns olidligt att INTE gå till sitt barn när de skriker så där, men jag tror att ni MÅSTE ta den smällen.
Mitt förslag är att du åker bort ett par dagar, utan familjen. Om Zelda vet att du inte är hemma, kanske hon accepterar att det är Patrik som tar hand om henne. Visst, det kanske blir mycket skrik och sömnlösa nätter för Patrik, men DU får ett par nätter med SÖMN och Zelda dör ju inte av att inte få sova på några nätter.
När det har låst sig så här tror jag att man måste göra något drastiskt för att komma ur det. Det är värt ett försök tror jag!
Mitt förslag är att du åker bort ett par dagar, utan familjen. Om Zelda vet att du inte är hemma, kanske hon accepterar att det är Patrik som tar hand om henne. Visst, det kanske blir mycket skrik och sömnlösa nätter för Patrik, men DU får ett par nätter med SÖMN och Zelda dör ju inte av att inte få sova på några nätter.
När det har låst sig så här tror jag att man måste göra något drastiskt för att komma ur det. Det är värt ett försök tror jag!
-

HelenaS - Alltid online

Har inte orkat ringa bvc,,,,men däremot så har jag och patrik bestämt att jag ska åka bort och sova borta en natt,,,,hade tänkt oss till veckan mellan onsdag torsdag,,,,men nu körde det ihop sig om vart jag ska åka,,,,min syster i vänersborg ska opereras på tisdag så dit kan jag inte fara,,,,,och Zeldas mommo nitis är inte hemma,,,och detta är dom 2 enda ställena som jag kan åka. Men jag bwehöver verkligen få komma bort en natt,,,både för min och Zeldas skull.
-

Helen - Alltid online

Helen skrev:Har inte orkat ringa bvc,,,,men däremot så har jag och patrik bestämt att jag ska åka bort och sova borta en natt,,,,hade tänkt oss till veckan mellan onsdag torsdag,,,,men nu körde det ihop sig om vart jag ska åka,,,,min syster i vänersborg ska opereras på tisdag så dit kan jag inte fara,,,,,och Zeldas mommo nitis är inte hemma,,,och detta är dom 2 enda ställena som jag kan åka. Men jag bwehöver verkligen få komma bort en natt,,,både för min och Zeldas skull.
Hoppas du sover djupt och härligt! och vaknar som en ny människa med fylld energi!
-

acko - Alltid online

Helen skrev:Har inte orkat ringa bvc,,,,men däremot så har jag och patrik bestämt att jag ska åka bort och sova borta en natt,,,,hade tänkt oss till veckan mellan onsdag torsdag,,,,men nu körde det ihop sig om vart jag ska åka,,,,min syster i vänersborg ska opereras på tisdag så dit kan jag inte fara,,,,,och Zeldas mommo nitis är inte hemma,,,och detta är dom 2 enda ställena som jag kan åka. Men jag bwehöver verkligen få komma bort en natt,,,både för min och Zeldas skull.
Vad typiskt! Du har inte möjlighet att lyxa till det med en liten hotel-vistelse? Se det som en liten semster och en investering i din hälsa! Det måste ju inte vara värsta lyxsviten liksom...
Nike sover oftast två ggr/ dag (om det är en "hemma-dag"). Första ggn ca 3 timmar efter uppstigandet på morgon, då sover hon kanske 1-2 timmar, och sen en kortis vid 17 tiden. Sedan är det nattning ca 19.30-20.00.
-

fumlan - Alltid online

OJ,,,sover Nike 2 ggr,,,,, Men då sover ju verkligen inte Zelda för mycket,,,för hon sover ju bara en gång /dag,,,,och nu har hon inte sovit mer än en timme dom senaste dagarna. Jo jag ska försöka lösa detta med mitt bortfarande på nåt vis,,,,,,,återkommer om hur det blir.
-

Helen - Alltid online

17 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling

Kram