Orkar inte ligga vaken och tänka mer!
18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Orkar inte ligga vaken och tänka mer!
Jag ligger vaken på nätterna och funderar på vad vi ska ha för vagn.
Orkar inte mer, hoppas ni kan hjälpa mig!
Vi funderar på Britax vigour 4-08,
vad blir de för skillnad på 09?
Eller Brio Sing 08,
sonen satt perfekt i den men vet inte om han kommer göra de när han blir större.
Sen är vi även intresserade av Brio Go, men vet inte vart den säljs i Trollhättan och den är nog väldigt dyr.
Vi vill ha en lättare vändbar vagn. Vi bor i stan och går ofta inte i terräng.
Otroligt jobbigt att inte kunna sluta tänka på detta...Är inte gjorda av pengar heller.
Orkar inte mer, hoppas ni kan hjälpa mig!
Vi funderar på Britax vigour 4-08,
vad blir de för skillnad på 09?
Eller Brio Sing 08,
sonen satt perfekt i den men vet inte om han kommer göra de när han blir större.
Sen är vi även intresserade av Brio Go, men vet inte vart den säljs i Trollhättan och den är nog väldigt dyr.
Vi vill ha en lättare vändbar vagn. Vi bor i stan och går ofta inte i terräng.
Otroligt jobbigt att inte kunna sluta tänka på detta...Är inte gjorda av pengar heller.

- mamli
- Nykomling

Re: Orkar inte ligga vaken och tänka mer!
Tips kolla på sufellen på sittdelen till Vigour. den är minimal så när man lägger barnet ner eller vinklar sittdelen så kommer all blåst in. och skulle de börja regna så kommer allt hamna i vagnen. har aldrig sett en vagn med så dålig suflett förut! Jag skulle aldrig rekomendera den! dessutom tyckte jag inte alls om att köra den heller.
Då röstar jag hellre på en brio om de e dom du väljer mellan. och då skulle nog jag köpa en sing istället för go då den är smalare, go är otroligt bred nere vid däcken och den kommer inte in i stadshissarna i sthlm.
Då röstar jag hellre på en brio om de e dom du väljer mellan. och då skulle nog jag köpa en sing istället för go då den är smalare, go är otroligt bred nere vid däcken och den kommer inte in i stadshissarna i sthlm.
- Angie1
- Alltid online

Googla på vagnarna så ska du se att du får upp massa info om dom =))
-

anettejohansson - Alltid online

vi har en brio sing som vi älskar.. tilde sitter jättebra i den och trivs som fisken i vatten..
innan hade vi en emmaljunga cerox 360, men vi bytte för att den sittdelen var så stor. tilde tyckte inte om den, hon skrek varje gång jag satte ner henne i den.
det är en rätt så liten suflett på singen, men vi brukar hänga en filt för om det blåser mycket..
innan hade vi en emmaljunga cerox 360, men vi bytte för att den sittdelen var så stor. tilde tyckte inte om den, hon skrek varje gång jag satte ner henne i den.
det är en rätt så liten suflett på singen, men vi brukar hänga en filt för om det blåser mycket..
- eop
- Stammis

go är smalare än sing mellan hjulen.
både sing och britax har liten sufflet. de går allti att fixa
vill bara ha en liten lätt vändbar vagn.
både sing och britax har liten sufflet. de går allti att fixa
vill bara ha en liten lätt vändbar vagn.

- mamli
- Nykomling

okej gör som du vill! men har du verkligen kollat måtten mellan hjulen? vet att en brio sing går in i exets hiss men inte brio go.....
- Angie1
- Alltid online

vad säger ni om britax vigour 4???
Det står ju mellan den och brio sing nu.
Men vi fick inte köra den ute så vet ju egentligen inte hur den är. Tycker jag var dåligt.
Det lutar åt britaxen men ändå har singen nåt tilltalande.
Det står ju mellan den och brio sing nu.
Men vi fick inte köra den ute så vet ju egentligen inte hur den är. Tycker jag var dåligt.
Det lutar åt britaxen men ändå har singen nåt tilltalande.

- mamli
- Nykomling

Angie1 är annars något av ett barnvagnsproffs vad jag har förstått, så jag skulle nog kolla på hennes tips igen ; )
Jag har då aldrig hört någon kunna så mycket om barnvagnar som hon.
Jag har då aldrig hört någon kunna så mycket om barnvagnar som hon.
-

thepal - Alltid online

thepal, 
Jag skulle nog förövrigt inte kalla brio sing och go för små vagnar... dom är ju ganska robusta endå. så om de e en liten vagn du letar efter skulle jag nog kolla vidare....
Jag skulle nog förövrigt inte kalla brio sing och go för små vagnar... dom är ju ganska robusta endå. så om de e en liten vagn du letar efter skulle jag nog kolla vidare....
- Angie1
- Alltid online

Har ett annat tips
Köp en bugaboo
Å vill du inte lägga ner en förmögenhet så köp en begagnad på blocket, finns jättefina där. Är en riktigt bra vagn som har vändbar sittdel 
Köp en bugaboo
- yra
- Alltid online

yra skrev:Har ett annat tips![]()
Köp en bugabooÅ vill du inte lägga ner en förmögenhet så köp en begagnad på blocket, finns jättefina där. Är en riktigt bra vagn som har vändbar sittdel
instämmer
- Angie1
- Alltid online

Känn på vagnarna i butiken. Prova med killen i och kör runt i butiken så du känner hur de känns och om han sitter bra.

-

Redhotwera - Alltid online

Våran cangoo nizza är oxå en superbra vändbar vagn. Vi hittade våran på blocket för 1500 begagnad och den har varit superbra.
-

tulle - Alltid online

18 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar

[/url[url=http://lilypie.com]