Banner Forum Image

Ont vid sex

Diskutera relationsproblem

Ont vid sex

Inläggav Jenniefer » ons mar 03, 2010 22:49

Hej!

Det var längesen jag hängde här, men nu måste jag fråga..Det är så här att Liam är nu snart ett och ett halvt år, och jag får fortfarande jätteont vid sex. Det är okej om vi använder mycket glidmedel men det gör djävulskt ont efteråt och jag nästan grinar när jag kissar. Jag spricker även (antar jag) och blöder litegrann. Vad ska jag göra? Vad är det för fel? Har någon haft likadant? Jag trodde först att det var för att jag inte blev tillräckligt våt, men det funkar ju inte helt med glidmedel heller så..Och det är så himla jobbigt. Jag brukade älska att ha sex, men nu undviker jag det mest. Tilläggas bör att jag sprack en hel del, fick sy 12 stygn, men 2 månader efter förlossningen hade vi normalt sex och det gick oftast bra då..Jag fattar ingenting..
Jenniefer
Har vimedbarn.se som startsida

Re: Ont vid sex

Inläggav MinisMamma » ons mar 03, 2010 23:01

Nu vet ju inte jag vad det kan vara, men kan du inte ringa BM och fråga? Eller någon gyn som kollar?
BildBild

BildBildBildBild

Bild Bild
Användarvisningsbild
MinisMamma
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » tor mar 04, 2010 00:00

Jag tycker nog också att du bör gå och kolla upp det där hos en gynekolog för det där låter ju inte kul att behöva dras med.

Hoppas att det ordnar sig!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav vildasol » tor mar 04, 2010 09:16

Kolla upp det! Det kan vara enkelt att göra något åt. Jag syddes också en del efter förlossningen och hade väldigt ont och blödde eftertåt. Det var en slemhinna som kommit lite ikläm och det fixades väldigt enkelt med att de klippte bort den biten. Jag har fortfarande ont i vissa ställningar, så de undviker vi, men det tror jag beror på att det var där de sydde.
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
vildasol
Alltid online
Alltid online

Inläggav Shrin » tor mar 04, 2010 09:45

Så ska du inte behöva ha det! Jag hade nog tagit kontakt med mvc för en gyn kontroll. Hoppas det löser sig!
Användarvisningsbild
Shrin
Alltid online
Alltid online

Inläggav Aurora » tor mar 04, 2010 10:45

Jag har en bekant som hade jätteont också, och hon gick till gynekologen och det visade sig att hon hade jättetorra slemhinnor. Det kan visst hänga i rätt länge efteråt. Hon fick några "piller" som man stoppar upp därnere varannan dag för att hjälpa slemhinnorna på traven. Men jag tycker absolut du ska gå till gynekologen i första hand.

Lycka till!
Aurora
Alltid online
Alltid online

Inläggav Jenniefer » tor mar 04, 2010 12:29

Tack för tipsen! Jag ringer mvc!
Jenniefer

Inläggav Frixie » tor mar 04, 2010 14:56

Jag har haft samma problem, men jag är inte sydd. Förlöstes ju med kejsarsnitt.
För mig var det extremt torra slemhinnor som var orsaken.
Jag använde först P-stav och sedan P-piller som preventivmedel och när jag pratade med min BM om problemet så berättade hon att det förmodligen är hormonerna som ställer till det.
Nu har jag varit utan hormonpreparat i snart 4 månader och det har börjat rätta sig till.
Men det är inte helt återställt än....
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Återgå till Relationssnack