Ont vid amning
30 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Ont vid amning
åh stackare!
Nej jag var inte röd eller något.. de trodde det berodde på att jag hade trånga mjölkgångar, men de kollade aldrig några bakterier.. :/ de nämnde det inte ens o tyckte det var jättemärkligt att jag hade ont... :/ jo för lillkillen hade lite lite torsk i munnen så det var därför de trodde det...
meyy hoppas det löser sig för dig snart. kram
jag vände mig till mvc först, amningshjälpen sen och BB sist som tog proverna. pratade även med barnmorskan på bvc som föreslog amningshjälpen. och ja alla verkade lika oförstående...
Nej jag var inte röd eller något.. de trodde det berodde på att jag hade trånga mjölkgångar, men de kollade aldrig några bakterier.. :/ de nämnde det inte ens o tyckte det var jättemärkligt att jag hade ont... :/ jo för lillkillen hade lite lite torsk i munnen så det var därför de trodde det...
meyy hoppas det löser sig för dig snart. kram
jag vände mig till mvc först, amningshjälpen sen och BB sist som tog proverna. pratade även med barnmorskan på bvc som föreslog amningshjälpen. och ja alla verkade lika oförstående...
-

LillaLola - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

De har insett att det inte var bakterierna som orsakade smärtan, eftersom jag fortfarande har ont efter en penicillinkur på 10 dagar. Bakterierna ska ha dött. Alltså är det nåt annat. Nu har jag fått medicin mot svamp, som jag började på igår. Hoppas verkligen att det hjälper.

-

Redhotwera - Alltid online

-

Jag hoppas också att det går över snart. Än har det bara blivit värre sen jag började med svampmedicinen. På ena gör det ungefär lika ont som innan men det andra har blivit värre. På det som blivit värre pumpar jga ut för det mesta nu, det gör inte lika ont. Det andra kan jag hantera, det gör inte så ont längre.

-

ja, jag fick både pumpa och använda amningsnapp, men amningsnappen hjälpte nästan inget efter det att mina bröstvårtor läkt helt.. då gjorde typ lika ont i alla fall. Lillkillen sög ju sönder mina bröstvårtor det första dygnet så jag fick pumpa i nästan en månad på ena bröstet och använda amningsnapp på det andra samt pumpa.. plööö vilket mickel det var. men nu känns det så hjälplöst när han nu håller på att börja med mat och amningen läggs åt sidan nästan helt..
har ju verkligen kämpat som en tok och vill fortsätta amma så länge det bara går, men jag märker att han inte blir mätt längre så ja.. han får på morgonen och efter varje måltid och innan läggning om han vill... meyy...
men som sagt till mig sa de typ bara att jag förmodligen hade trånga mjölkgångar... är glad att det gick över... men om medicinen inte hjälper så kanske det inte är svamp heller.. eller... :/
åh vad jag hatar att pumpa.. haha... men snart så borde det ju bli bättre för dig tycker jag... som sagt för mig tog det två månader nästan på dagen, men du avgör ju helt själv hur länge du orkar stå ut. skönt att det blivit lite bättre på det ena iaf
kram
men som sagt till mig sa de typ bara att jag förmodligen hade trånga mjölkgångar... är glad att det gick över... men om medicinen inte hjälper så kanske det inte är svamp heller.. eller... :/
åh vad jag hatar att pumpa.. haha... men snart så borde det ju bli bättre för dig tycker jag... som sagt för mig tog det två månader nästan på dagen, men du avgör ju helt själv hur länge du orkar stå ut. skönt att det blivit lite bättre på det ena iaf
-

Ja, det är ju enklare att låta barnet äta direkt vid bröstet i stället för att pumpa och ge flaska. Använder amningsnapp ibland.
På f.m. när jag ammade det ondaste bröstet gjorde det inte lika ont längre! Men jag vet inte om det är tillfälligt eller om det verkligen är så att smärtan börjar ge med sig. JAg håller tummarna!
På f.m. när jag ammade det ondaste bröstet gjorde det inte lika ont längre! Men jag vet inte om det är tillfälligt eller om det verkligen är så att smärtan börjar ge med sig. JAg håller tummarna!

-

-

usch hoppas det går över för dig!
-

Tack för stödet och att nån lyssnar på mitt gnäll
Nä, kylan är ingen höjdare för brösten. Ilar i dem när jag är ute.
Amningsinläggen måste jag ha för jag läcker som ett såll
Det verkar som att bröstet mår bättre av att jag pumpar på dagen. Då kan jag amma på natten utan att det gör jätteont. Så jag får göra så när jag är hemma och har möjlighet att pumpa.
En positiv sak är ju att det andra bröstet är i princip helt bra. Det underlättar mycket för då är det inte ångest inför varje amningstillfälle.
Nä, kylan är ingen höjdare för brösten. Ilar i dem när jag är ute.
Amningsinläggen måste jag ha för jag läcker som ett såll
Det verkar som att bröstet mår bättre av att jag pumpar på dagen. Då kan jag amma på natten utan att det gör jätteont. Så jag får göra så när jag är hemma och har möjlighet att pumpa.
En positiv sak är ju att det andra bröstet är i princip helt bra. Det underlättar mycket för då är det inte ångest inför varje amningstillfälle.

-

äsch.. klart man stöttar och försöker hjälpa när man själv vet vilket skit det är att ha så där ont.. bläää önskar jag inte ens min värsta fiende.. ^^ inte för att jag har några... vad jag vet i alla fall
hehe
skönt att du har inlägg om du behöver
mycket mjölk med andra ord ^^
men vad skönt att det ena fungerar bra för dig i alla fall.. som sagt en liten tröst
hoppas det andra vill ge med sig nu oxå
kram
skönt att du har inlägg om du behöver
men vad skönt att det ena fungerar bra för dig i alla fall.. som sagt en liten tröst
hoppas det andra vill ge med sig nu oxå
kram
-

Lider med dig. Men börjar undra om inte jag hade nåt liknade också, grät många gånger när jag ammade för att det gjorde såååå ont. Det kom och gick lite men var värst de första månaderna. Fick mest bara höra att det blir bättre snart, det går över, brösten blir härdade. Men det gjorde ju inte bara ont utanpå, det gjorde ju ont inuti också
Jag trodde mest bara att jag inte kunde göra det rätt.
Höll ut i runt 7 månader tror jag, gick betydligt bättre på slutet. Så här i efterhand undrar jag varför jag höll på så länge, på ett sätt är jag ju glad för det för det var nog bra för lilltjejen, men inte för mig.
Och jag hoppas, hoppas, hoppas att du får nån rätsida på det snart! Det tar alldeles för mkt energi ifrån det braiga!
Höll ut i runt 7 månader tror jag, gick betydligt bättre på slutet. Så här i efterhand undrar jag varför jag höll på så länge, på ett sätt är jag ju glad för det för det var nog bra för lilltjejen, men inte för mig.
Och jag hoppas, hoppas, hoppas att du får nån rätsida på det snart! Det tar alldeles för mkt energi ifrån det braiga!
-

Sinus - Alltid online

Jag tror du hade nåt shit också. Gör det ont i bröstet och efter amningen är det nåt som inte står rätt till. Så du hade säkert svamp eller bakterie.

-

30 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Amning & Flaskmatning