Ont i munnen, vägrar t.o.m. napp!
6 inlägg • Sida 1 av 1
Ont i munnen, vägrar t.o.m. napp!
Joel har varit väldigt rädd om sin mun senaste veckorna, att borsta tänderna är omöjligt, men nu ikväll vägrar han t.o.m. napp! Mitt nappmonster, vill inte ta nappen, vad är detta? Vi tror att det är en kindtand på väg, men han verkar liksom ha ont i hela munnen... Har någon annan varit med om liknande eller borde vi ringa tandläkaren på måndag?
-

Nelia - Alltid online

Re: Ont i munnen, vägrar t.o.m. napp!
Är säkert en besvärlig tand, om han inte trillat eller sprungit in i något borde det inte vara någon fara. Men tandläkaren har alltid sagt till oss, -Kom hellre en gång för mycket än för lite! så är du minsta tveksam, ring dem o rådfråga. Lycka till!
- jessica81
- Alltid online

Gabriel totalvägrar napp när han fått tänder, han äter också mycket sämre. Vill inte ha något som måste tuggas för mycket just då.
- lolenona_84
- Alltid online

de låter inge roligt 
men en sak som ni kann göra nu om ni vill är att sluta med nappen - om ni inte vill att ha ska ha den kvar då.
för de är säkert lätare nu när han inte själv vill ha den..
bara ett tips som inte hade något att göra med ditt problem.
men jag hoppas han blir frisk (?) snart och att hsan slipper ha ont!
men en sak som ni kann göra nu om ni vill är att sluta med nappen - om ni inte vill att ha ska ha den kvar då.
för de är säkert lätare nu när han inte själv vill ha den..
bara ett tips som inte hade något att göra med ditt problem.
men jag hoppas han blir frisk (?) snart och att hsan slipper ha ont!
-

gangsterflickan - Alltid online

Vi har tittat varje dag i munnen, och det enda vi kan se är att det är en ny tand på väg. Inget rött, inflammerat, irriterat eller blåsor (om de inte är väl gömda vill säga).
Vi får se hur han gör idag... Det kan ju vara av den enkla anledningen att han har tand på gång, men det är första gången han verkligen inte vill ha nappen i munnen.
gangsterflickan: Ja, vi har tänkt samma tanke... Planerar redan för nappslutet.
Tack för era svar!
Vi får se hur han gör idag... Det kan ju vara av den enkla anledningen att han har tand på gång, men det är första gången han verkligen inte vill ha nappen i munnen.
gangsterflickan: Ja, vi har tänkt samma tanke... Planerar redan för nappslutet.
Tack för era svar!
-

Nelia - Alltid online

Gustav har haft det besvärligt med tänderna också. Speciellt de i överkäken.
Nu har han inte napp men när vi borstar tänderna är han väldigt rädd om överkäken, han har även vaknat fler nätter och gråtit.
Det är nog tänderna, skulle jag tro.
Nu har han inte napp men när vi borstar tänderna är han väldigt rädd om överkäken, han har även vaknat fler nätter och gråtit.
Det är nog tänderna, skulle jag tro.
- Fru S.
- Alltid online

6 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling