Ondcirkel...
4 inlägg • Sida 1 av 1
Ondcirkel...
Jag träffade en tjej för 4-5år sen och vi har blivit ytligt bekanta. Vi hejjar när vi ses och träffas väl lite mer "seriöst" någon gång vatannat år. Hon har en pojk på 5år och en liten osäker tös på 2½år. Hon tar barnen nästan 90% själv jämt då hennes kille jobber jätte mycket! Det har väl resulterat i att hon har otroligt kort stubin och "ger sig på" barnen så fort dom gör något sominte passar henne. Det vill säga, så fort dom "är barn". Hon är inte en tröstande, förstående mamma som har tålamod med sina barn. Utan drar och rycker i dom, hotar och kallar dom saker.
Jag tycker det är väldigt hårt att dra in socialen i det här, så vad kan jag göra?
Det är meskt att vara där och tösen kommer till mig hela tiden när det händer något. Hon borde ju kunna söka tröst hos sin egen mamma!
Att prata med henne blir nog svårt för dels har hon nog hamnat i en ond cirkel, men sen säger hon själv ofta att hon inte har något tålamod och det är precis som hon tycker att det är en okej ursäkt för hennes beteende. Hon "har ju inget tålamod" och har aldrig haft... Så då är det som att det är okej att tappa humöret när dottern spiller ut ett glas vatten eller välter en stol över sig och blir jätte ledsen!
Jag tycker det är väldigt hårt att dra in socialen i det här, så vad kan jag göra?
Det är meskt att vara där och tösen kommer till mig hela tiden när det händer något. Hon borde ju kunna söka tröst hos sin egen mamma!
Att prata med henne blir nog svårt för dels har hon nog hamnat i en ond cirkel, men sen säger hon själv ofta att hon inte har något tålamod och det är precis som hon tycker att det är en okej ursäkt för hennes beteende. Hon "har ju inget tålamod" och har aldrig haft... Så då är det som att det är okej att tappa humöret när dottern spiller ut ett glas vatten eller välter en stol över sig och blir jätte ledsen!
Ella föddes 2008-08-15
-

LinaA - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Ondcirkel...
Att dra in socialen betyder ju inte att någonting hemskt ska hända (dvs att barnen skulle bli placerade) utan i så fall kommer hon ju erbjudas stöd och kanske avlastning för att orka mer som förälder. Jag tycker alltid man ska anmäla om man befarar att ett barn far illa; det är barnet som man ska försöka ha i fokus och inte om föräldern blir tar illa upp av det.
- shoegal
- Alltid online

Socialen låter ju bara så illa. Och när jag anmälde grannen för att hon skrek och svor på sin 2åring när han inte ville sova i vagnen och sen puttade ner honom i den brutalt när han satte sig upp...då ville socialen ha film bevis annars sa dom att jag ljög. Dessutom är det en familj som blivit anmälda SÅ många gånger! Hon skrek tex åt dottern på 5-6år att om hon inte kissade (när hon satt på toaletten) så skulle hon spola ner henne! Det är bara ett par exempel. Och soc hade inget att säga när jag ringde och sa att nu måste dom göra något! Detta har pågått i flera år och inget händer. Därför känns det inte som om soc är rätt att dra in i det här fallet...
Ella föddes 2008-08-15
-

LinaA - Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Då tycker jag du ska kontakta Länsstyrelsen som är tillsynsmyndighet över soc. De kan tvinga soc. att agera! Så anmäl du och om dem säger samma sak, ring till Länsstyrelsen. Har för mig att en annan enhet skulle ta över tillsynen men det får du i så fall veta när du kontaktar dem. Lycka till!

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Broderibruden - Alltid online

4 inlägg • Sida 1 av 1