om umgänges rätt
8 inlägg • Sida 1 av 1
om umgänges rätt
Nu är jag så jävla trött på alla som använder sina barn som vapen mot varandra, och även om det kanske inte gäller jusst dej som läser jusst nu så hoppas jag att någon iaf kanske öppnar ögonen.
UMGÄNGES RÄTT ÄR NÅGOT SOM ETT BARN HAR TILL SINA FÖRÄLDRAR OCH INTE TVÄRT OM!!!!
om du har tänkt att ta ifrån ditt barn denna rätten så tycker jag verkligen att du tänka dej för en extra gång, den enda godtagbara anledningen för att göra något sådant borde vara om det finns fara för barnets hälsa och välvara att träffa den andra parten.
Var inte egoistisk och bitter utan tänk på dina barn.. alla har behov av att träffa och lära känna bägge sina föräldrar, och alla borde få chansen att göra sin egen bedömning av dom.
UMGÄNGES RÄTT ÄR NÅGOT SOM ETT BARN HAR TILL SINA FÖRÄLDRAR OCH INTE TVÄRT OM!!!!
om du har tänkt att ta ifrån ditt barn denna rätten så tycker jag verkligen att du tänka dej för en extra gång, den enda godtagbara anledningen för att göra något sådant borde vara om det finns fara för barnets hälsa och välvara att träffa den andra parten.
Var inte egoistisk och bitter utan tänk på dina barn.. alla har behov av att träffa och lära känna bägge sina föräldrar, och alla borde få chansen att göra sin egen bedömning av dom.
-

tårtsmulan - Har vimedbarn.se som startsida

Re: om umgänges rätt
En godtagbar anledning att få ensam vårdnan är ju faktiskt att barnet far väldigt illa av ständiga konflikterna och brist på samarbete mellan föräldrarna.
- gulle
- Gillar vimedbarn.se

Jag tycker också att det ofta blir synd om barnen när de används som vapen för att föräldrarna inte kan lösa sina problem.
Om man ska dra in umgängesrätt ska det grova saker till, som att barnen far illa givetvis.
Dock så kan man ju diskutera varför ungar på liv och död ska tvingas till ena föräldern om de själva inte vill, som tex en misshandlande pappa.
Om man ska dra in umgängesrätt ska det grova saker till, som att barnen far illa givetvis.
Dock så kan man ju diskutera varför ungar på liv och död ska tvingas till ena föräldern om de själva inte vill, som tex en misshandlande pappa.
-

Medea - Alltid online

jag kan hålla med om att barn har rätt till båda sina föräldrar men vill skicka ut en kram till alla ni föräldrar som strävar efter ett fungerande umgänge men där den andre hoppar över, glömmer bort eller planerar in annat istället för att träffa barnen och ge er styrka om ni ser att barnen far illa.
-

ToToRo - Alltid online

Tycker inte heller att man ska låta sina "egna" problem gå ut över barnets rätt att träffa bägge föräldrarna. Det är nåt de vuxna måste fixa själva...barnen har rätt till bägge sina föräldrar oavsett vad dom tycker om varandra.
Enda undantaget är om barnen vanvårdas, misshandlas eller utsätts för andra faror/risker.
Sen håller jag med ToToRo...skickar en stor kram till alla som kämpar med struliga ex som inte följer de regler man kommit överens om, de tider man sagt och som fortfarande lever egoistiska liv och prioriterar bort sina barn. Detta är ett problem de vuxna måste lösa.
Enda undantaget är om barnen vanvårdas, misshandlas eller utsätts för andra faror/risker.
Sen håller jag med ToToRo...skickar en stor kram till alla som kämpar med struliga ex som inte följer de regler man kommit överens om, de tider man sagt och som fortfarande lever egoistiska liv och prioriterar bort sina barn. Detta är ett problem de vuxna måste lösa.
- sprallos
Ja, umgängesrätten ska ju bara dras in om barnet utsätts för riktigt grova saker (sexuella övergrepp och/eller misshandel).Jag tänkte nog mer på ensam vårdnad som ju är en helt annan sak (är helt insnöad på det nu).
Jag vill ju ha ensam vårdnad, men det skulle ju innebära att barnen träffar sin pappa regelbundet i alla fall, men att vi skulle slippa tjafs och bråk om allt praktiskt som rör barnen.
Jag vill ju ha ensam vårdnad, men det skulle ju innebära att barnen träffar sin pappa regelbundet i alla fall, men att vi skulle slippa tjafs och bråk om allt praktiskt som rör barnen.
- gulle
- Gillar vimedbarn.se

Gulle: Har ni testat ALLT vad gäller rådgivning, familjerätt osv osv? Det är ju en tanke i annat fall. Att man verkligen gjort allt för att få det att fungera.
- sprallos
8 inlägg • Sida 1 av 1