Oliver har börjat trotsat! (LÅngt)
7 inlägg • Sida 1 av 1
Oliver har börjat trotsat! (LÅngt)
Hej hopp!
En månad kvar till BF och min älskade son på 1 år å lite dryga 2 månader Har fått värsta trottsen..
Han gnäller å vill bli buren HELA tiden! Han tar saker som han vet inte är tillåtna... springer iväg och älskar att bli jagad.. han blir så ARG när jag försöker byta sak eller tar av honom det han inte "får" ha...
Antingen så kastar han det all världens väg å blir förbannad eller helt hysterisk.. eller så slåss han med eller utan grejen!
Eller så gör han allt på en gång å slänger sig ner på golvet å stor-tjuter....
igår skulle jag byta bajs-bjöja och som vanligt så pratar jag å berättar å förbereder ... ja, ni vet som man gör.. -nu ska vi byta bajs-blöja ... kolla här... vi ska gå på toaletten osv....
Han blev sååååå ARg å ledsen å helt HYSTERISK mitt i blöjbytet.. Han sparkades å slogs å skulle rulla runt å grät å allt... Försökte rädda det som gick å torka bort allt bajs innan katastofen var ett faktum...
Försökte lugna, prata ... ta upp honom å få ögon-kontakt... krama om ..
Ja jag provade ALLT men inget hjälpte...
Fick till slut på honom en ny blöja gick och värmde välling .. försökte sätta ner honom då jag höll på för det blev ju så tungt för magen.. men då tjöt han ännu mera.. Började hyper-ventilera.. Så jag tog välling och son å la mig med honom i våran säng svepte om oss med gose-filten.. pussade kramade å pratade och till slut så lugnade han ner sig gosade med sin lilla näsa mot min och somnade såååå tröttt å helt utslagen....
Jag var helt förtvivlad efter detta så jag ringde faktiskt BVC å frågade vad är det som har hänt med min son?????
Han är som förbytt!!! Han som varit såååå gooo, mjuk å snäll...
Fick till svar å det var faktiskt en tröst.. Att det är helt normalt.. han upptäcker mkt just nu å vet inte riktigt själv vad han vill.... Han kan bara ha tänkt sig ngt helt annat å då blev det Kaos... Ta det lugnt bara .. det går över....
Och det hoppas jag att det gör....! går över lite granna iaf... vi har bara en månad kvar här..*Ler* igår var en förtvivlande dag... VAD HAR VI GETT OSS IN PÅ??
men idag känns det bättre...
Kram på er alla å tack för att jag fick skriva av mig lite
Kram Carola
En månad kvar till BF och min älskade son på 1 år å lite dryga 2 månader Har fått värsta trottsen..
Han gnäller å vill bli buren HELA tiden! Han tar saker som han vet inte är tillåtna... springer iväg och älskar att bli jagad.. han blir så ARG när jag försöker byta sak eller tar av honom det han inte "får" ha...
Antingen så kastar han det all världens väg å blir förbannad eller helt hysterisk.. eller så slåss han med eller utan grejen!
igår skulle jag byta bajs-bjöja och som vanligt så pratar jag å berättar å förbereder ... ja, ni vet som man gör.. -nu ska vi byta bajs-blöja ... kolla här... vi ska gå på toaletten osv....
Han blev sååååå ARg å ledsen å helt HYSTERISK mitt i blöjbytet.. Han sparkades å slogs å skulle rulla runt å grät å allt... Försökte rädda det som gick å torka bort allt bajs innan katastofen var ett faktum...
Försökte lugna, prata ... ta upp honom å få ögon-kontakt... krama om ..
Ja jag provade ALLT men inget hjälpte...
Jag var helt förtvivlad efter detta så jag ringde faktiskt BVC å frågade vad är det som har hänt med min son?????
Fick till svar å det var faktiskt en tröst.. Att det är helt normalt.. han upptäcker mkt just nu å vet inte riktigt själv vad han vill.... Han kan bara ha tänkt sig ngt helt annat å då blev det Kaos... Ta det lugnt bara .. det går över....
Och det hoppas jag att det gör....! går över lite granna iaf... vi har bara en månad kvar här..*Ler* igår var en förtvivlande dag... VAD HAR VI GETT OSS IN PÅ??
Kram på er alla å tack för att jag fick skriva av mig lite
Kram Carola
-

Carola - Alltid online

-

ToToRo - Alltid online

Re: Oliver har börjat trotsat! (LÅngt)
Vår son är nu i detta kaos som beskrivs ovan! Undrar om han väntat med trotsen för att han var familjehemsplacerad? Barn trotsar ju mot dem som de känner sig trygga med och han hade knutit an till oss innan soc. stal honom! Trots att han mådde bra tog soc. honom! Tack och lov är det över, tack vare Länsstyrelsen som var de enda som lyckades avbryta placeringen!

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
-

Broderibruden - Alltid online

Re: Oliver har börjat trotsat! (LÅngt)
Broderibruden skrev:Vår son är nu i detta kaos som beskrivs ovan! Undrar om han väntat med trotsen för att han var familjehemsplacerad? Barn trotsar ju mot dem som de känner sig trygga med och han hade knutit an till oss innan soc. stal honom! Trots att han mådde bra tog soc. honom! Tack och lov är det över, tack vare Länsstyrelsen som var de enda som lyckades avbryta placeringen!
Vadå tog de honom ifrån er??
Fumlan:
Ja, fick oxå det tröstande svaret att de håller på så tills de är ungefär ca 2 år till o ifrån och förståss så är alla barn olika å har olika starka reaktioner på utvecklingen eller hur man säger... De är ju olika individer... Och han är väldigt självständig och självsäker så har han bestämmt sig så är det inte så lätt att lirka med honom Alls! Det har blivit lite lugnare, men visst han testar fortfarande...*L*
-

Carola - Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Syskon & trotsålder