Olämpligt att flyga när man är gravid?
8 inlägg • Sida 1 av 1
Olämpligt att flyga när man är gravid?
Hej!
Jag är ny medlem här och gravid med mitt fösta barn. Jag undrar bara från vilken månad är det olämpligt att flyga om man är gravid?
//Anna
Jag är ny medlem här och gravid med mitt fösta barn. Jag undrar bara från vilken månad är det olämpligt att flyga om man är gravid?
//Anna
- anna001
- Nykomling

Re: Olämpligt att flyga när man är gravid?
du måste kolla med bolaget du reser med för det är olika regler hos olika men nånstans runt v30 o framåt kan de vara så att de vill att du skall ha läkarintyg för att flyga. Med tvillingar är det kortare tid innan än om man har en bebis i magen.
-

Kali - Alltid online

Kolla med bolaget du reser med. Vissa kraver lakarintyg. Sjalv flyttade jag till Australien i vecka 15 (over 24 timmars flyg) och det gick bra, jag madde okej. Dom flesta bolag sager val att det gar att resa upp till vecka 27, vissa annu senare om det galler korta strackor.
-

mammaiaustralien - Alltid online

Hej!
Tack så mycket för era svar, jag ska ta och kolla med flygbolaget på en gång!
Hälsningar
Anna
Tack så mycket för era svar, jag ska ta och kolla med flygbolaget på en gång!
Hälsningar
Anna
- anna001
- Nykomling

är det inrikes o en flygtid mindre än 4 timmar, får du flyga upp till v 38 med läkareintyg:)
- cammi
- Alltid online

Kolla med ditt försäkringsbolag oxå! Om något händer och flyget måste gå ned så kan du bli ansvarig för kostnaderna. Vilket kan bli dyrt!
- Marika
- Nykomling

Hej! Det är väldigt olika på olika flygbolag. Kolla med dem innan du ska resa. Jag är själv flygvärdinna och vi får arbeta heltid i luften fram till vecka 26. Sen måste vi arbeta på marken istället. Personligen skulle jag inte flyga så sent som vecka 30-nånting i min graviditet med tanke på tryck i kabinen och mindre syre än på marken, men så länge man inte ska flyga så långt så går det ju bra.
- Linda*
- Har vimedbarn.se som startsida

Tack så jätte mycket för alla svaren, jag har tagit reda på om jag kan flyga och det gick jätte bra! Jag är bara i 24:e veckan nu men jag bestämde mig ändå för att inte resa. Jag vill nog inte ta någon risk, jag får väl resa efter graviditeten och när mitt barn är lagom stor för att resa 
Tack igen för era svar
Tack igen för era svar
- anna001
- Nykomling

8 inlägg • Sida 1 av 1