Ok, jag erkänner.....
56 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ok, jag erkänner.....
Snigel skrev:- Jag säger ibland till Liam "nu kommer jag o tar dej" när han är i pappas famn- bara för att jag vet att han blir helt till sej och då biter pappa i axeln (vill testa sambons reaktionshastighet)
HAHAHA!
- Ki27
- Alltid online

Ojoj, jag får läsa igenom den här tråden senare för den är kanonskön och viktig! Lyckades bara ta mig igenom första sidan nu innan jag fick dåligt samvete för att jag sitter för mycket vid datorn.
- Vincent tittar massor på tv, han tjatar om det och jag sätter på, orkar inte ta fajten. Han kan se hela filmer emellanåt.
- Det blir myyycket mer glass, chips och kakor än vad jag någonsin tänkt att jag skulle ge mina barn.
- Jag är skitslö, varken diskar eller städar här hemma, tvättar enstaka gånger, bäddar sängen en gång varannan vecka, lagar mat kanske ett par gånger i veckan, glömmer alltid kattlådan. Tur jag har en sambo som är effektiv.
- Det blir mycket köttbullar, korv och fiskpinnar.
- Min taskiga fantasi vad gäller uteliv innebär att de flesta promenader jag gör med barnen går genom stan - i affärer, ofta in på leksaksaffären.
- Vi pottränar Vincent i princip inte alls (han visar iofs inget intresse heller). Det är så behagligt med blöja och vi är inte så sugna på bajs i soffan.
- Det finns aaalldeles för mycket leksaker hemma hos oss. Jag trodde aldrig att vi skulle drunka i leksaker (som jag sett andra göra) men tji fick jag. Jag shoppar och konsumerar alldeles för mycket.
- Jag sitter för mycket vid datorn.
- Jag fotar för mycket. Vem vill ha en mamma som hela tiden går runt med en kamera i nyllet? Och vem vill uppleva sina barns uppväxt genom linsen? Jag försöker skärpa mig, det går sådär.
- Jag är uppe för sent på kvällarna = jag sover för lite = jag orkar inte gå upp och vara sprudlande och leka på morgonen. Resultat: Grinig unge som tjatar om tv och nappen och som ofta får sin vilja igenom.
- Vincent tittar massor på tv, han tjatar om det och jag sätter på, orkar inte ta fajten. Han kan se hela filmer emellanåt.
- Det blir myyycket mer glass, chips och kakor än vad jag någonsin tänkt att jag skulle ge mina barn.
- Jag är skitslö, varken diskar eller städar här hemma, tvättar enstaka gånger, bäddar sängen en gång varannan vecka, lagar mat kanske ett par gånger i veckan, glömmer alltid kattlådan. Tur jag har en sambo som är effektiv.
- Det blir mycket köttbullar, korv och fiskpinnar.
- Min taskiga fantasi vad gäller uteliv innebär att de flesta promenader jag gör med barnen går genom stan - i affärer, ofta in på leksaksaffären.
- Vi pottränar Vincent i princip inte alls (han visar iofs inget intresse heller). Det är så behagligt med blöja och vi är inte så sugna på bajs i soffan.
- Det finns aaalldeles för mycket leksaker hemma hos oss. Jag trodde aldrig att vi skulle drunka i leksaker (som jag sett andra göra) men tji fick jag. Jag shoppar och konsumerar alldeles för mycket.
- Jag sitter för mycket vid datorn.
- Jag fotar för mycket. Vem vill ha en mamma som hela tiden går runt med en kamera i nyllet? Och vem vill uppleva sina barns uppväxt genom linsen? Jag försöker skärpa mig, det går sådär.
- Jag är uppe för sent på kvällarna = jag sover för lite = jag orkar inte gå upp och vara sprudlande och leka på morgonen. Resultat: Grinig unge som tjatar om tv och nappen och som ofta får sin vilja igenom.
-

moia - Alltid online

Snigel.. Haha. jag tyckte det lät skoj..
Kan se hela episoden framför mig.. fniss
Jaa.. min lista då..
- D-droppar! Ser dom varje dag i kylskåpet men ändå glöms dom bort.
- Jag kan bli så irriterad när Emilia inte lyssnar på vad jag säger, eller gör vad jag vill att hon ska göra. Då kan jag ryta till o ev brottas med henne.
- På helgerna på morgonen kan hon vakna 8-8.30.. men vi kan ligga kvar i sängen till 10.30 innan vi ens går upp. (jag o min sambo) Emilia tittar på tv eller springer in på sitt rum o hämtar leksaker.
- Vi är sällan ute på lekplatser även fast de finns i närheten.
- Jag sitter ofta vid datorn. (som visst många andra
)
- Jag tycker det är stönigt när man "äntligen" får sätta sig i soffan o Emilia kommer som ett skott o säger "vavva" betyder att vi ska hålla handen o jag ska följa med henne, och hon blir ledsen/arg när jag inte vill.
- Kan vara dåligt städat hemma. Tvätten kan vänta tills vi nästan inte har nått att ta på oss..
- Känns som man lagar typ samma sorts mat heeela tiden, skulle vilja komma med något nytt ibland.
- Jag tycker inte om när sambon skäller på Emilia, men jag vet att jag själv gör det ibland.
Jaa det lär väl finnas mer, men detta räcker långt sålänge..
Jaa.. min lista då..
- D-droppar! Ser dom varje dag i kylskåpet men ändå glöms dom bort.
- Jag kan bli så irriterad när Emilia inte lyssnar på vad jag säger, eller gör vad jag vill att hon ska göra. Då kan jag ryta till o ev brottas med henne.
- På helgerna på morgonen kan hon vakna 8-8.30.. men vi kan ligga kvar i sängen till 10.30 innan vi ens går upp. (jag o min sambo) Emilia tittar på tv eller springer in på sitt rum o hämtar leksaker.
- Vi är sällan ute på lekplatser även fast de finns i närheten.
- Jag sitter ofta vid datorn. (som visst många andra
- Jag tycker det är stönigt när man "äntligen" får sätta sig i soffan o Emilia kommer som ett skott o säger "vavva" betyder att vi ska hålla handen o jag ska följa med henne, och hon blir ledsen/arg när jag inte vill.
- Kan vara dåligt städat hemma. Tvätten kan vänta tills vi nästan inte har nått att ta på oss..
- Känns som man lagar typ samma sorts mat heeela tiden, skulle vilja komma med något nytt ibland.
- Jag tycker inte om när sambon skäller på Emilia, men jag vet att jag själv gör det ibland.
Jaa det lär väl finnas mer, men detta räcker långt sålänge..
-

Petra86 - Alltid online

Måste bara erkänna att när den första av er nämnde D-droppar här i tråden blev jag helt förskräckt! De har jag inte haft en tanke på på hela sommaren
Men tror ni jag reste på röven och gav Gustav dropparna? Nope!
...men han fick dem förut idag iallafall
...men han fick dem förut idag iallafall
-

Tossy - Alltid online

Men det är ju.. eller har varit sommar nu så då kan det la inte va sååå farligt att glömma d-dropparna, lite sol har det ju ändå varit 
- Ki27
- Alltid online

haha, skönt att höra att det är fler än jag som glömmer D-dropparna. Att jag ens kom ihåg att jag glömmer dom var ju ett under bara det! 
snigel - haha, för jäkla kul ju!
snigel - haha, för jäkla kul ju!
-

fru Wahlström - Alltid online

Dropparna har jag väääkligen inget dåligt samvete för, finns så mkt annat att hetsa över, som tex i går då mitt barn fick käka krita för att jag till slut inte orkade stoppa barnet.
Min man, som den ömma fader han är, satt också lika utslagen på kvällskvisten men frågade åtminstone högt om kritorna var giftiga. Det tycker jag är i särklass ett gott föräldraskap.
Min man, som den ömma fader han är, satt också lika utslagen på kvällskvisten men frågade åtminstone högt om kritorna var giftiga. Det tycker jag är i särklass ett gott föräldraskap.
- che
- Alltid online

Puh.. jag vet inte ens vart jag ska börja
- Jag rättar också alltid min man när han har hand om Eddy.
- Datorn satt jag framför vääldigt mycket när Eddy var liten. Nu har jag bättrat mig så det blir oftast när han sover, eller små korta stunder om han är vaken. Men jag får dåligt samvete.
- D-dropparna, hm.. nej här glömmer vi dem också.
- Jag mutar E med något att äta när jag behöver göra saker och han inte låter mig.
- Jag sätter på barnkanalen så fort Eddy vaknar, så att jag får vila en stund till innan han bokstavligt talat drar av mig täcket och drar mig ur sängen.
- Jag går inte ut med E för att leka när det är tråkigt väder. Inte ens alltid när det är bra väder.
- Jag blir till slut arg på E när han vaknar på nätterna och bara skriker och ingenting hjälper, då blir han ännu ledsnare.. (hemska jag).
- Jag orkar sällan städa. Jag är egentligen väldigt pedantisk, men med en man som troligtvis har ADHD så orkar jag inte hålla efter hela tiden. Så till slut blir det kaos.
- Jag lagar alltid samma mat, och det händer att E fortfarande får barnmat om jag är riktigt lat.
- Jag har väldigt svårt att behärska mig när jag blir arg på min man. Så vi bråkar inför honom. Det är något jag verkligen kan hata mig själv för. Det kan förstöra så mycket..
- Jag orkar aldrig sitta och leka länge med Eddy när vi är hemma.
Ja det var en del av listan.. Jag kommer nog fylla på mer framöver.
- Jag rättar också alltid min man när han har hand om Eddy.
- Datorn satt jag framför vääldigt mycket när Eddy var liten. Nu har jag bättrat mig så det blir oftast när han sover, eller små korta stunder om han är vaken. Men jag får dåligt samvete.
- D-dropparna, hm.. nej här glömmer vi dem också.
- Jag mutar E med något att äta när jag behöver göra saker och han inte låter mig.
- Jag sätter på barnkanalen så fort Eddy vaknar, så att jag får vila en stund till innan han bokstavligt talat drar av mig täcket och drar mig ur sängen.
- Jag går inte ut med E för att leka när det är tråkigt väder. Inte ens alltid när det är bra väder.
- Jag blir till slut arg på E när han vaknar på nätterna och bara skriker och ingenting hjälper, då blir han ännu ledsnare.. (hemska jag).
- Jag orkar sällan städa. Jag är egentligen väldigt pedantisk, men med en man som troligtvis har ADHD så orkar jag inte hålla efter hela tiden. Så till slut blir det kaos.
- Jag lagar alltid samma mat, och det händer att E fortfarande får barnmat om jag är riktigt lat.
- Jag har väldigt svårt att behärska mig när jag blir arg på min man. Så vi bråkar inför honom. Det är något jag verkligen kan hata mig själv för. Det kan förstöra så mycket..
- Jag orkar aldrig sitta och leka länge med Eddy när vi är hemma.
Ja det var en del av listan.. Jag kommer nog fylla på mer framöver.
-

Ralphie - Alltid online

che skrev:Dropparna har jag väääkligen inget dåligt samvete för, finns så mkt annat att hetsa över, som tex i går då mitt barn fick käka krita för att jag till slut inte orkade stoppa barnet.
Haha!
Här kan det vara likadant ibland. Eddy älskar att äta bodylotion eller handkräm, men jag orkar inte stoppa honom.
Kom på en sak till..
- Tandborstningen. E hatar när jag borstar hans tänder, så jag har nästan gett upp. Istället älskar han att gå omkring och suga på sin tandborste och ber om mer och mer tandkräm hela tiden, vilket han får.
-

Ralphie - Alltid online

Fru S. skrev:Jag vet inte om detta gör mig till en dålig mamma eller bara en dålig människa.
*Jag tål inte min kompis barn....
Det är gnälligt, klängigt, ständigt rädd för allting, när det kommer andra barn så springer barnet till mamma och gråter.
Och när mitt barn försöker leka så bossar detta barn nåt hemskt över mitt, G får städa och plocka undan hela tiden medans mamman säger att det är så gulligt.....
Jag har samma problem med några vänners barn, en flicka på snart 4 år. Hon är så bortskämd och riktigt jobbig om man får säga så.
När vi är där så får Eddy aldrig låna hennes leksaker, och om har får tag på något så kommer genast flickan och tar det ifrån honom. Och om han gör något för sig själv så går hon och tränger sig på honom så att han ska flytta på sig, vilket resulterar i att Eddy till slut knuffar eller slår henne, och då får hon världens utbrott, då tycker hennes föräldrar så synd om henne och ömkar henne. Suck..
-

Ralphie - Alltid online

56 inlägg • Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Återgå till Allmänna trådar om barn