Banner Forum Image

Öppna Förskolan?

Öppna Förskolan?

Inläggav carina_ » lör okt 25, 2008 19:37

Har ni börjat att gå på Öppna förskolan? jag känner mig så ensam och har inga kompisar/ vänner i närheten där jag bor. Bor i Säffle och har kompisarna i Göteborg :roll:

Jag ser fram emot att gå och träffa andra och undrar när man kan börja att gå dit?
Bild

Bild
carina_
Alltid online
Alltid online

Re: Öppna Förskolan?

Inläggav zettan » lör okt 25, 2008 19:45

du kan nog börja när du vill tror jag .
Användarvisningsbild
zettan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » lör okt 25, 2008 20:13

Jag har inte börjat gå på öppna förskolan ännu, känns lite tidigt för oss ännu. Fast visst skulle det vara skönt för mig att träffa lite folk, jag sitter i samma situation att jag inte känner någon där vi bor.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav anettejohansson » lör okt 25, 2008 21:42

Här finns de en dag i v då de bara e nyfödd o upp till ett år som får komma dit , jätte bra även om bebisen e liten för då får ju mamma umgås lite iallafall =))
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
anettejohansson
Alltid online
Alltid online

Inläggav Frixie » sön okt 26, 2008 11:05

Vi har också bebisdag på öppna...
Jättebra för då får dom små leka i lugn och ro på golvet utan att det ramlar runt äldre barn mitt i...
Du kanske kan ringa och kolla om dom har babygrupp hos er också...
Bild

PM:a mig om du behöver hjälp med något här på Vimedbarn!!!
Användarvisningsbild
Frixie
Moderator på Vimedbarn.se

Inläggav Lyckans Lo » sön okt 26, 2008 11:47

Jag känner likadnat!
Skulle avra kul att se om öfs kunde vara ett bra forum för mig att träffa vänner i.
Har inga vänner här där jag bor och det är riktigt tråkigt! :(
BildBild
Användarvisningsbild
Lyckans Lo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Karisannelie » sön okt 26, 2008 12:10

Jag gick dit redan när Eric var 4 veckor. inge problem alls. Går på bebisdagen, för jag orkar inte med 20 st 5åringar som skriker ikapp och slåss om leksaker... :-P
BildBild
Karisannelie
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav dignelius » sön okt 26, 2008 20:06

Jag går också då det är bebisdag sedan ett par månader tillbaka, jag hade nog börjat gå tidigare också om det inte varit sommarstängt, och jag rekommenderar verkligen er andra att göra det också. Det är toppen att komma ut och lufta sig lite och träffa lite andra föräldrar med lika små barn.
dignelius

Inläggav Linda-loppan » sön okt 26, 2008 21:26

Jag kan varmt rekommendera öppna förskolan! Jag och Erik började först i augusti (då han var 6 mån, före sommaren blev det inte av...) Men nu i efterhand kan jag ångra att vi inte började tidigare. De yngsta bebisarna hos oss är ca 3 månader, och två gånger i veckan är det bebisgrupp, dvs 0-12 månader. Jag är också "ny i stan" och har fått nya kompisar genom Öppna förskolan. Så tveka inte! :-)
BildBild
Användarvisningsbild
Linda-loppan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » sön okt 26, 2008 21:53

hmmm... skulle vara trevligt o träffa andra.. känner ingen här heller... får se om jag tar mod till mej ;)
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tyka » sön okt 26, 2008 21:55

Var på Ö.Fsk första gången när plupp var 4 mån. Då var det mammor där som blängde och "hur gamla är de där?!" (var där med en kompis + bebis) och det var ändå på en baby-dag, 0-12 mån alltså. Sen vågade jag mej inte tillbaka förrän han var 6 mån :oops:
Men sen har vi haft trevligt där, skönt att sitta och dricka sitt kaffe när bebben ålar runt i ett rum där inga farliga/ömtåliga saker finns.

En nackdel är väl bacillerna. Jag brukade gå dit med mammagruppen och vid flertalet tillfällen så blev alla våra bebbar sjuka ca 3 dagar efter besöket :roll: Lite trist.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Tyka
Alltid online
Alltid online

Inläggav dignelius » sön okt 26, 2008 22:18

Tyka skrev:Var på Ö.Fsk första gången när plupp var 4 mån. Då var det mammor där som blängde och "hur gamla är de där?!"

Vad tråkigt när folk är såna! Jag kände mig välkommen på en gång, visst frågade folk hur gammal Hrönn var och så, men det kändes som att det var av nyfikenhet och inte alls dömande.
dignelius

Inläggav Karisannelie » ons okt 29, 2008 12:28

Vad konstigt, 4 månader är ju stooora barn. jag var som sagt på babyträff när Eric var 4 veckor, det var ingen som tyckte det var konstigt! Den yngste där annars var nog 2 månader sådär iaf...
BildBild
Karisannelie

Inläggav mirwa » ons okt 29, 2008 12:35

Vi har också bebisdag hos oss men jag har inte kommit iväg än... kanske blir en tur nästa vecka. Här har även svenskakyskan träff för mammor/barn två dagar i veckan, har även tänkt ta mig dit...
Bild
Användarvisningsbild
mirwa
Galen i vimedbarn.se
Galen i vimedbarn.se

Inläggav Karisannelie » ons okt 29, 2008 12:39

mirwa vilken dag är det babydag i mariestad? skulle ju kunna vara med där nån dag när ni är där också :-)
BildBild
Karisannelie

Nästa

Återgå till Septembermammor 2008