Öppna Förskolan?
26 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Öppna Förskolan?
Jag tog mig till ÖF i torsdags. Det var jättetrevligt med bebisar mellan
2 mån - 9 mån. Tyvärr är jag kanske lite kräsen när det gäller nya vänner? Det var en mamma där som oxå hade stora barn och nu en sladdis, precis som jag, och jag tänkte att oj vad kul nu har vi mycket gemensamt men när hon började prata om att hon brukade stå och röka vid barnvagnen medan hennes lilla låg och skrek och hon minnsan inte tänkte ta upp den skrikande ungen... Då tappade jag intresse direkt. Jag gillar mammor och pappor som pratar varmt om sina bebisar. Är jag känslig eller?
2 mån - 9 mån. Tyvärr är jag kanske lite kräsen när det gäller nya vänner? Det var en mamma där som oxå hade stora barn och nu en sladdis, precis som jag, och jag tänkte att oj vad kul nu har vi mycket gemensamt men när hon började prata om att hon brukade stå och röka vid barnvagnen medan hennes lilla låg och skrek och hon minnsan inte tänkte ta upp den skrikande ungen... Då tappade jag intresse direkt. Jag gillar mammor och pappor som pratar varmt om sina bebisar. Är jag känslig eller?
- 3 dje
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

3 dje.... humm, nä det lät ju inget vidare, skulle inte jag vilja umgås med.... hoppas det fanns några andra trevligare...
- Ki27
- Alltid online

ja det finns säkert trevligare mammor där, får sikta in mig på någon annan nästa gång 
- 3 dje
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Om ni har möjlighet att gå och lära er babymassage så gör det! Det är supermysigt och Eric gillar det verkligen! han får massage varje morgon nu och det gör gott för både välmåendet och myskänslan mellan oss 
Vi går och lär oss varje onsdag på öppna förskolan
Vi går och lär oss varje onsdag på öppna förskolan
- Karisannelie
- Har vimedbarn.se som startsida

Det fanns ju en instruktionsfilm i pampersboxen kom jag på nu om babymassage, får kolla på den! 
- Ki27
- Alltid online

När Niklas var liten så gick jag på babymassage en gång i veckan ett par veckor som en barnmorska från MVC höll i, det var jättemysigt! Med tända ljus och grejer!
Minns att jag körde hela programmet (hela kroppen) samtidigt som han hade nakenstund på kvällarma. Det ska jag nog börja med med Hannah också! 
- Cecilia*
- Alltid online

hmm.. vi har den "vanliga" öppna förskolan på andra sidan stan. Och här bara några gator bort har de Kyrkans öppna förskola.... med andakt.
Det hade ju varit smidigt... men jag är verkligen INTE för nått som har med kyrkan/religion att göra.... ( ateist kan man säga..) så det känns heeelt fel om vi skulle ta oss dit.... blääää
Men är det nån som varit på Kyrkans....? Hur är det egentligen...?
Det hade ju varit smidigt... men jag är verkligen INTE för nått som har med kyrkan/religion att göra.... ( ateist kan man säga..) så det känns heeelt fel om vi skulle ta oss dit.... blääää
Men är det nån som varit på Kyrkans....? Hur är det egentligen...?
- Ki27
- Alltid online

Vi har varit på "kyrklig" öppen förskola men jag märkte inte av något religöst alls, vi sjöng de vanliga barnvisorna och sen fikade vi och så var det bara okristna mammor där hihihi
-

myran75 - Alltid online

ok..hihi.. ja, jag kanske kan ta mej dit då såsmåningom...... Jag fick ju gå på kyrkans barntimmar o kör när jag var liten _bara_ för att få träffa lite andra barn...
- Ki27
- Alltid online

Jag var på Kyrkans Ö.Fsk med några gånger med Plupp. Det var inget religöst över det alls. Men första låten under sångstunden innehöll några ord av kristen karaktär
men det spelade ingen roll tyckte jag. Annars var ju allt som på vilken Ö.Fsk som helst så jag tänker nog gå dit med Plumsan också... Den ligger så nära 
-

Tyka - Alltid online

Idag var jag och Adam första gången på Öppna förskolan! Adam var sååååååååååååå inresserad! Det fanns ju så mycket att titta på och så många som skrek, skrattade och det var ett väldigt liv. Adam hade inte tid med varken mat, napp eller att byta blöja.... han bara tittade och tittade. Idag var det terminsstart och det var bra att börja idag tycker jag. Vi skall börja med att gå dit en dag i veckan.
- carina_
- Alltid online

26 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Septembermammor 2008