Banner Forum Image

(O)turen kom till oss :(

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Re: (O)turen kom till oss :(

Inläggav Nelia » mån okt 05, 2009 08:47

Jag vet inte heller hur sent man kan få sitt första anfall, däremot vet jag att man kan få det sista rätt långt upp i ålder. Min kusin t.ex. kommer fortfarande ihåg hennes sista kruppanfall, när hon var 17 år!! Men då blir ju inte paniken densamma som tur är. :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » mån okt 05, 2009 10:55

Fy så läskigt! Förstår att man får panik som förälder. Hoppas ni slipper det igen.
Inte alls kul med varken astma eller krupp. Hoppas det kommer gå bra för er Gustav också Fru S.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » mån okt 05, 2009 18:50

Usch va läskigt :( Skönt att allt gick bra.... Man blir ju rädd bara man läser om det.. Våran lilla tjej på 6 mån har förkylingsatma o förra måndagen fick hon jätte jobbigt att andas,jag blev såklart livrädd och vi åkte till akuten,vi fick ligga inne med henne till onsdagen så hon fick andas in adrenalin,första dagen var 3e timme och andra dagen med 1,5 timmes mellan rum...inte kul :( Nä fy man blir så rädd när det gäller andningen... Men som sagt,jätte skönt att allt gick bra...
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav greatforever » mån okt 05, 2009 19:37

Usch, vet hur d e... Noel har fått d d senaste tre ggrna han har blivit förkyld. Hemskt, men första gången e värst! Sen vet man lite hur d e och va som händer! :) Sätt på honom kläder och ut me honom, även om d e mitt i natten, frisk luft e d bästa...

Fick åka in tre ggr på samma dag förra gången! :? Men nog får man panik när man inte förstår va d e! :)

Hoppas och håller tummarna för att d inte ska hända er igen! :)
BildBildBildBild
BildBildBildBildBildBild
Bild
Bild
Bild
greatforever
Alltid online
Alltid online

Inläggav Skumpan » tis okt 06, 2009 23:16

Men fy vad hemskt! jag hatar verkligen krupp, min stora pojke har det, han fick sitt första anfall strax efter 1 årsdagen, ute i finlands skogar och det tog 45 min att åka till sjukhuset. Det var det jobbigaste jag hade upplevt då. Sen dess har han fått det flera ggr när han varit förkyld, så det har blivit några vändor in till akuten och han har fått andas i sån där mask med adrenalin och fått kortisontabletter, vi har även ventoline hemma men jag tycker inte att det har hjälpt. Nu har han inte haft anfall sen innan sommaren, men ibland får han skällande hosta, men inte direkt andnöd, så man är på sin vakt helt tiden så fort han hostar till. detta är verkligen inget man önskar ens sin värsta fiende och jag hoppas att min lilla pojke klarar sej från detta. Fy vilken hemsk upplevelse ni var med om...usch! kram
BildBild
Användarvisningsbild
Skumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » fre okt 09, 2009 00:40

Fy vad obehagligt :(
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Sinus » tor dec 31, 2009 20:38

Vad ledsen jag blir när jag läser om era upplevelser. Och tyvärr är vi där nu också, Lily har just haft sitt första anfall. Jag som hoppades att hon skulle slippa.
Ringde sjukvårdsupplysningen och de tyckte att vi skulle ringa vårdcentralen och när vi väl fick tag på dem så var den tanten inte alls så inställd på att vi skulle komma in, det verkade väldigt besvärligt men jag envisades och vi fick träffa en läkare på eftermiddagen. Han sa på en gång att det lät tätt och hon fick andas i en sån där mask (vilket inte var lätt, vi var tre st som höll i och hon fick nog inte i sig så mkt). Tycker inte att det hjälpte så mkt men vi fick order om att ge Mollipect och det verkar funka rätt ok, hon hostar fortfarande men en annan typ av hosta.
Känns dock skönt att det var ett hyfsat lätt anfall, men otäckt ändå. Och sen att inte riktigt bli trodd, trodde de skulle vilja ta in små barn med andningsproblem direkt med tanke på influensan och så.
Det skrämmer mig lite att det här förmodligen bara är början på en massa elände... jag började tydligen med krupp och sen kom en massa allergier och astma som på posten. Men man ska inte ta ut nåt i förskott. Nu är det snart ett nytt år och dags för lite mer positivitet!

Gott Nytt År!
Bild
Användarvisningsbild
Sinus
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Barns hälsa & utveckling