Banner Forum Image

Ny vagn nästa månad

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Re: Ny vagn nästa månad

Inläggav Jenima » sön mar 30, 2008 09:23

jättetuff vagn! men du ska nog akta dig för sittvagnar innan lillan kan sitta upp riktigt själv, läsr så ofta om bebisar som har fått ryggarna förstörda för att mammorna har haft för bråttom med att skaffa sittvagn åt dom.....

eller har den fullt liggläge kanske?? ser inte så bra på bilden :)
Jenima

Inläggav Jenima » sön mar 30, 2008 09:26

åh såg nu att man kan köpa till en ligginsats! :) de är ju toppenbra :)
Jenima

Inläggav sprallos » sön mar 30, 2008 11:17

Jag är grymt nöjd med vår Quinny....vi har både ligg/-Sitt insats til dien och sittdelen har hel-liggläge. Jag ska byta så fort det börjar bli varmare. Det är bättre vindskydd i liggdelen och än är han ju inte 100% stabil i ryggen heller.
Bilagor
Testar sittdelen.JPG
(66.14 KB) Nerladdad 10 gånger
sprallos

Inläggav tezzi152 » sön mar 30, 2008 19:16

vi har typ en sådan vagn, Babytravel jogger (baby proffsens egna märke). jag är supernöjd med liggdelen, men har redan köpt en ny sittvagn, för den sittdelen på joggern går inte att vända emot sig :( så kolla upp det om det går. för om det gör det är det ju nemas problemas.
har köpt brio happys sitvagn, å fick liggdelen på köpet :) för 4 lök. å åkpåse å skötväska.. å allt är sprillans nytt från butik.
Så om man ska jämföra så är väl joggern lättare å smidigare, men jag är så nöjd med happyn oxå även att den kan va lite större å tyngre.. men men :)
Användarvisningsbild
tezzi152
Alltid online
Alltid online

Inläggav tezzi152 » sön mar 30, 2008 20:24

Jo, på quinny kan man byta håll på sittdelen, men inte på handtaget.
på den jag har kan man inte vända. har min ute på blocket för försäljning, men om ja inte får den såld så får den stå till Ludvig är lite äldre å inte bryr sig om sin gamla morsa längre... :)
Användarvisningsbild
tezzi152
Alltid online
Alltid online

Inläggav tezzi152 » mån mar 31, 2008 13:08

Jag tycker det är värt 2000 extra :P
Innan jag hittade detta pangpris på Happyn var jag bered på att lägga upp till 7 lök på en ny vagn för att kunna vända sitt el handtag..
Som du säger, man lär ha den ett par år, så då kan det vara värt att lägga pengar på det.
Sen är det ju inte säkert att bara för att det är en dyrare vagn att den är bättre. Men man ska ju samtidigt vara nöjd med vagnen :)
Användarvisningsbild
tezzi152
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar