Ny familjemedlem
7 inlägg • Sida 1 av 1
Ny familjemedlem
Hej! Hur har det gått för alla er som har fått småsyskon till en två åring? Hur har två åringen reagerat på en ny bebis och hur har ni gjort för att fortsätta visa för två åringen att han/hon är lika viktig nu som innan? Har två åringen blivit extra trotsig eller har han/hon velat hjälpa till med allt och tyckt att det varit roligt med ett syskon..??? Orolig att det ska bli åt helvete fel med syskon... 
- undra
- Stammis

Re: Ny familjemedlem
Sitter i samma sits, det kan nog gå precis hur som helst, både positivt o negativt....
- tinali
- Alltid online

min 2 åring reagera med att skrika väldigt mycke hela tiden i början var hon tyst och snäll..men sen började hon skrika hela tiden..det kanske vara i ca 2 månader hon kan fortfarande skika ibland men det är inte lika mycke längre..
-

veronica82 - Alltid online

när vickan fick sitt första syskon var hon 16månader och reagerade ingenting.
när tredje barnet kom så vart hon 3år och hon blev glad och ville hjälpa till. emilia hon var 15månader och visade lite att hon inte gillade det n'är hon var 18månader genom att vara lite mer skrikig, ville ha uppmärksamhet. det gick över sedan.
när tredje barnet kom så vart hon 3år och hon blev glad och ville hjälpa till. emilia hon var 15månader och visade lite att hon inte gillade det n'är hon var 18månader genom att vara lite mer skrikig, ville ha uppmärksamhet. det gick över sedan.
- HärligaTöser
- Alltid online

Edwin skrek och var väldigt jobbig precis i början. Sen gillade han sin lillasyster och kramas och pussas och pratar med henne. Ibland vill han hjälpa till men t.ex. att ge nappen och ibland vill han inte det och då behöver han inte det.
Jag leker, läser och pusslar massor med Edwin och Penny hänger med.
Jag leker, läser och pusslar massor med Edwin och Penny hänger med.

-

Redhotwera - Alltid online

Oskar var 13 mån när Alma kom och i början gick allt jätte bra men nu börjar han testa gränserna betydligt mer och är taskig mot lillasyster. Han är dock snäll och hjälpsam med och kramas och pussas väldigt mycket. Nu är han dock inne i en period då det är mycket tjuvnyp så man kan inte lämna dom ensamma några längre stunder. Det viktigaste tycker jag är bara att man ger det äldre barnet tid och uppmärksamhet. Ibland får jag välja bort lillasyster även om hon skriker hjärtat ur sig, men det blir bättre i slutändan om jag gör så än ignorerar storebror i det läget.
- Taweret
- Alltid online

Ibland blir det ju så att ett av barnen måste få skrika för man kan bara vara på ett ställe samtidigt.

-

Redhotwera - Alltid online

7 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Syskon & trotsålder