Banner Forum Image

Nu orkar jag faktiskt inte mer!

Re: Nu orkar jag faktiskt inte mer!

Inläggav Lejonella » mån jan 26, 2009 21:48

Jättekram!!!! Hoppas att det snart blir bättre!!! Kan du vila på dagarna??
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » mån jan 26, 2009 22:20

Ni är ju faktiskt 2, även om han jobbar så borde han kunna ta nån natt. Hur gör ni på helgerna, tar du båda nätterna då också? Du jobbar ju också! Så du borde absolut ta upp det med honom.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav soltrollet » mån jan 26, 2009 22:56

Hoppas att allt löser sej och att du får vila ut.
Jag tycker att pappan kan ta några nätter för även om du är hemma så måste du ju också upp med barnen och det är trots allt ingen ledighet att vara hemma faktiskt. Både mamman och pappan behöver sova.
Hos oss fick pappan ta vår dotter på helgerna när hon var mindre och vaknade så att jag kunde få sova åtminstone en hel natt och det var verkligen guld värt.
Nu är det mest jag som går upp om hon vaknar men han gör det om jag säger till för han har insett att jag inte orkar vara vaken både natt och dag...

En stor kram till dej, du är verkligen INTE en dålig mamma!!! :qaf
Bild

Bild
Användarvisningsbild
soltrollet
Alltid online
Alltid online

Inläggav Strumpan » tis jan 27, 2009 01:57

Jag tycker att du ska strunta i grannarna ett tag! Om du vill prova någon metod som kanske innebär att hon skriker en liten stund så tycker jag att du ska göra det.

Har du någon aning om varför hon vaknar?
Blir hon störd av er på något sätt? Kanske ett eget rum vore skönt för henne? Snuttar hon varje gång hon vaknar? Hon tar inte napp va?

Läs på lite om olika metoder du kan prova, det finns ju en uppsjö av olika böcker i ämnet (låna från bibblan). Fråga även om råd på BVC, dom har ju varit med om fler utmattade mödrar inne hos sig, så dom måste ha nånting att komma med...

Du och din sambo måste hjälpas åt med detta! Han måste ha märkt hur trött du är!? Offra en helg (kanske när Gustav är hos pappa?), och försök att bryta mönstret som lilltjejen har vant sig vid.
Samtidigt så kan du väl försöka vila så mycket du kan på dagarna, iaf när Gustav inte bor hos er? Strunta i att städa och tvätta och sånt ett tag!

Du är helt säkert en jättebra mamma! Barn märker dock när man mår dåligt eller inte är sig själv, och då reagerar dom på det. Det är inte konstigt att Gustav blir lite extra gnällig när han känner att allt inte är så bra med mamma just nu.
Min Isabelle gnäller alltid som värst när jag är som mest stressad och irriterad, hon gillar inte när morsan blir hispig ;) .

Hoppas att det ordnar upp sig! Ta hand om dig nu, annars orkar du inte ta hand om någon annan heller.

Berätta gärna hur det går!

Kram på dig!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Användarvisningsbild
Strumpan
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tis jan 27, 2009 09:08

Du är en superbra mamma! Klart man får bryta ihop ibland, du är inte den enda som gjort det! Jag gjorde det och jag hade bara ett barn... Tycker de andra redan gett väldigt bra råd!
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snigel » ons jan 28, 2009 22:16

Hur mår du nu? Lika illa eller något som blivit bättre? Kramar från mej o Liam!
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelinah » ons jan 28, 2009 23:21

lider med dej, evelina! har ju också haft det tufft det senaste & känner mej liksom du, som en kass mamma ibland.. & man vill ju vara super-mamman såklart. men det går inte jämt & vi måste faktiskt också få gråta & tycka det e jobbigt.. hoppas det snart blir bättre! du har ju oss att prata med =) massa kramar
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelina1985a » tor jan 29, 2009 13:43

TACK så mkt allihopa!!!!!
ni alla e verkligen hur goa som helst e helt underbart att ni finns!!!

d känns tack å lov lite bättre nu..men d e från dag till dag tycker ja...tyvärr e ja en person som har mina perioder där ja går ner mej så himla mkt..men denna gången blev ja faktiskt lite rädd, därför ja skrev här å ja blir så glad av all omtanke!!
det mesta beror på sömnen men har lånat "somna utan gråt" nu så d kanske blir bättre på den fronten..

älskar verkligen mina barn å ja vet att man inte alltid kan ligga på topp men ja e så himla rädd att mina barn ska bli för påverkade av detta!!
e så rädd att min son ska föredra sin pappa istället för mej pga att ja e så arg, trött å irritead jämt..
ligger å tänker varje dag på hur d skulle gå för mina barn om ja dog..e så rädd att min son ska mista inte bara mej utan även sin mormor pga att hans pappa hatar min familj...
ja kan liksom aldrig slappna av, tänker för mkt....
ja har givits d mest underbara som ja ej kunde föreställa mej om..har två fina å fantastiska barn å världens bästa sambo..men varför ska ja då behöva gå runt å oroa mej hela tiden??

säger varje dag till min son att ja älskar honom å säger förlåt om ja varit arg å irriterad för mkt...ja får alltid en kram å en puss å sonen som säger " d e ingen fara mamma, du behöver inte vara ledsen" lr "ja älskar dej mamma"

SNÄLLA SNÄLLA låt aldrig d hända mina barn nånting!!!

ursäkta att detta inlägg blev så långt men d va mkt ja behövde få ur mej!
Bild
Bild

BildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online
Alltid online

Inläggav Redhotwera » tor jan 29, 2009 14:11

VAd gulligt att du kan prata med din son i alla fall! Det är nog jätteviktigt att du pratar med honom, han som ändå kan förstå lite.

Alla är vi väl livrädda för att det ska hända våra barn nåt. Låg vaken igår kväll och tänkte på det faktiskt. Vi hoppas att det kommer gå bra för dina och alla andras barn!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Redhotwera
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelinah » lör jan 31, 2009 13:01

du verkar vara en riktig grubblare, fröken =) det finns inte någon utomstående du kan få prata med? fast iofs så e det ju inte alla som tycker det hjälper.. har fått höra det senaste att jag bör göra det men känner inte att jag har behov av att prata med någon annan än min familj.. men det vore kanske skönt? =)
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
evelinah
Alltid online
Alltid online

Inläggav evelina1985a » lör jan 31, 2009 13:06

ja ja e nog d..hehe...ja har väldigt svårt att prata me sånt här med utomstående..har pratat me en psykolog men ja kan liksom inte riktigt "öppna" mej lr va man ska säga..ne familjen känns faktiskt bäst att prata me om man känner att man kan d,,mm vi får la se hur d går...''
tack för alla tips evelinah!!!!!
Bild
Bild

BildBildBildBildBildBildBildBild

BildBildBildBildBildBild
Användarvisningsbild
evelina1985a
Alltid online
Alltid online

Inläggav Trisa » lör jan 31, 2009 13:26

Gud vad skönt att fler än jag bryter ihop... och jag har ändå bara ett barn... mina psykbryt beror dock på att amningen inte fungerar.

Evelina, jag tror på att du ändå ska försöka fortsätta med något typ av samtal! Jag hade jättesvårt för att ta emot hjälp utifrån förr i tiden men när det inte gick längre, när duktiga flickan i mig fick nog, då var det min bästis som fick mig att söka hjälp. Det var det bästa jag gjort!!!! Innan trodde jag att det bara var "sjuka" människor som behövde samtalsterapi, nu förstår jag att det är en viktig och suveränt bra friskvård!!!

Var inte rädd för den sortens hjälp, den stärker dig och jag känner i alla fall att jag nu är tryggare, gladare och lugnare förebild. Massor med kramar!!
Trisa

Föregående

Återgå till Ångest & depression