Banner Forum Image

NU har vi köpt en ny barnvagn tills syskonet kommer!

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

NU har vi köpt en ny barnvagn tills syskonet kommer!

Inläggav Carola » mån feb 11, 2008 22:28

Det blev en Phil & Teds Sport... :lol:
Den känns såååå skön att köra , är lätt att vika ihop och stoppa in i bilen , när man ska svänga så slipper man "hänga" på den för att få upp hjulen...

Oliver blev så glad när han fick provsitta i den å åka premiär-turen igår...

Nu är det bara för bebisen att komma för här är vi redo.... :oops:
tjing tjong..
:wink:
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Carola
Alltid online
Alltid online

Inläggav Johanna H » mån feb 11, 2008 22:32

Va kuul!!! vad blev det nu för färg då? Har precis stått och strukit Idas kläder och tänkte på dig... jag tror nog det blir en tjej.. hihi och då har jag en massa fina kläder om det passar sig...hmm blev det inte lite rim där??
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav Carola » mån feb 11, 2008 22:40

Skrattar... ja, drömemr om rosa kläder jag med... skulle vara såå roligt om de faktiskt blev en tjej... MEN måste jag ju tillägga att det är lika roligt om det blir en liten kille oxå... fast önskar mig en tjej..*lr* Det blev en grå/svart för den fanns hemma..*LER* så vi blev så ivriga.. annars på de med färg var väntetiden ända upp till 10-12 veckor ...Jisses ... vi var ju inte ute i så god tid.. jo, tog en promenad idag å den var så skön å lätt att köra.. måste bara vänja mig vid den nu så..Oliver var super-stolt satt som en mallig prins där i vagnen*skrattar* han var sååå söt...kram
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Carola
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » tis feb 12, 2008 09:13

Jag har funderat på en syskonvagn till Niklas syskon kommer och en Phil & Ted verkar väldigt smidig! :)

Det yngsta syskonet ska alltså sitta längst ner, går det att ha fullt liggläge då? Ungefär hur mycket kostar en P&T?
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » tis feb 12, 2008 09:18

Googlade lite till nu och hittade en bra sida med både priser och illustrationer med syskonsitsarna, så nu vet jag hur det funkar om man ska ha den som syskonvagn. Verkar definitivt vara en vagn att fundera på! :) Ska kika på den i en affär så man får se den i verkligheten också.
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis feb 12, 2008 09:23

Grymt cool vagn!!
sprallos

Inläggav Carola » tis feb 12, 2008 09:46

Cecilia.. Ja den är otroligt smidig... Inte bredare än en vanlig singel-vagn om man säger.. Det går att justera handtaget om man är olika lång som vi är är det perfekt. Man kan själv välja om man vill att framhjulet skall vara i slåst läge eller röligt.(hmm det där lät ju roligt ..hihi). Bebisen ligger därnere till å börja med fast det såg du ju.. Och sen ska man ha en syskon/tvillingvagn så blir de ju så breda, och sedan då det äldre syskonet är på dagis så måste man ju iaf gå med denna breda vagn... det behöver man ju inte med den här...*Ler*
Fick tipset på vagnen av en kompis hon har 5 barn så hon har gått igenom en del vagnar.. hon säger att det här är den bästa hon har haft.. lätt å liten å inte så bred . tycker priset är helt okej oxå med tanke på vad andra vagnar kan kosta...
Kram
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Carola
Alltid online
Alltid online

barnvagn!

Inläggav Carola » tis feb 12, 2008 09:47

sprallos skrev:Grymt cool vagn!!

Ja, den ser lite cool ut... så e den så skön å köra oxå... Är ju en djungel det här med vagnar
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Carola
Alltid online
Alltid online

Inläggav acko » tis feb 12, 2008 11:06

Roligt med vagnen! :-D :-D :-D
Bild
Användarvisningsbild
acko
Alltid online
Alltid online

Inläggav Carola » tis feb 12, 2008 12:02

tack ,tack... Ja skönt då man hittar någon man trivs med..Är ju som sagt inte lätt att stå där i butiken å veta hur det känns på riktigt...
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Carola
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cecilia* » tis feb 12, 2008 13:19

Carola - Ja, precis, det bästa med den var att den var lika smal/bred som en vanlig singelvagn! :) Min kompis har en "vanlig" syskonvagn och dom blir ju så breda, det verkar inte så jättesmidigt när man går i affärer och så där.
Cecilia*
Alltid online
Alltid online

Inläggav soltrollet » tis feb 12, 2008 13:25

Men vilket vrålåk :D riktigt läcker ju!
Bild

Bild
Användarvisningsbild
soltrollet
Alltid online
Alltid online

Inläggav Carola » tis feb 12, 2008 13:59

Cecilia: ja, precis de blir så breda man kommer inte fram överallt med dem..
Soltrollet... Ja , ser lite skoj ut...
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Carola
Alltid online
Alltid online

Inläggav oOTINDRAOo » tis feb 12, 2008 17:16

Carola: Cool vagn! Har tittat på dem lite, men bara på håll. Verkar grymt smidig när man har två små. Tvilling/syskonvagnarna brukar alltid vara så stora och klumpiga.
Cecilia: Vilken sida hade du varit inne på?
BildBild
Användarvisningsbild
oOTINDRAOo
Alltid online
Alltid online

Inläggav Carola » tis feb 12, 2008 17:35

Otindra.. Tror du kan kolla på Babyland och barnens hus har dem... sen går de nog att beställa på nätet med om du söker på phil& teds... Hoppas jag kunde hjäälpa dig lite ....
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Carola
Alltid online
Alltid online

Nästa

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar