Nu går det undan - prat
21 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Nu går det undan - prat
Hjälp, jag hinner inte med alls. Nike sätter ihop 4-ords meningar nu. Igår sa hon "Jag inte ha göjås (smörgås)" och "Där ute är gungan", och hon kan till och med säga riktiga R och S i vissa ord
Jag vet inte alls hur gamla de "ska" vara när de pratar så mycket, men som sagt JAG hinner inte med. Var tog min lilla bebis vägen?
Det blev nästan en liten "skryt-tråd", men jag är så förundrad över hur fort det går när de väl börjar prata.
Ni får ha lite överseende! 
Jag vet inte alls hur gamla de "ska" vara när de pratar så mycket, men som sagt JAG hinner inte med. Var tog min lilla bebis vägen?
Det blev nästan en liten "skryt-tråd", men jag är så förundrad över hur fort det går när de väl börjar prata.
-

fumlan - Alltid online

Men du, man FÅR skryta över sina barn!!
Och hon ÄR faktiskt riktigt duktig, så du har all anledning att vara stolt! Herregud, fyra ord i en mening trots att hon bara är 1 år och 9 månader, det är tidigt! Jag tror att bvc brukar kolla på 2-årskontrollen att de kan säga 2 ordsmeningar, om jag inte missminner mig.....
-

HelenaS - Alltid online

Ja jag håller med HelenaS!! man ska skryta om sina barn! inte bara berömma andras... ja jag tror det är tidigt också om jag inte minns fel jag heller..va kul!!
åhhh va sött det måste låta när hon pratar...det hon sa om smörgås... 
- Johanna H
- Alltid online

men jisses va skoj! Klart man kan skryta och ska skryta om sina barn... det gör jag iaf..*Ler* men vad spännande .. tänk vad de snappar upp ord å så helt plötsligt så säger de bara det rakt ut.. hihi... Tycker det är skit-häftigt.... Längtar tills Oliver oxå börjar babbla... 
-

Carola - Alltid online

Hejja Nike!!!
Ja,,,,Zelda är ju otroligt tidig i sitt prat,,,säger ALLA. Påbvc sa dom att hon pratade som en 2-1/2-åring,,,,hon sätter också ihop 4-ordsmeningar,,,,,sen kan hon former(4st),,,hjärta,,,stjärna,,,fyrkant,,,triangel,, och cirkel säger hon boll till
Ja,,,,Zelda är ju otroligt tidig i sitt prat,,,säger ALLA. Påbvc sa dom att hon pratade som en 2-1/2-åring,,,,hon sätter också ihop 4-ordsmeningar,,,,,sen kan hon former(4st),,,hjärta,,,stjärna,,,fyrkant,,,triangel,, och cirkel säger hon boll till
-

Helen - Alltid online

Helen skrev:Hejja Nike!!!
Ja, det har jag faktiskt tänkt på när jag läst din blogg ibland. Hon måste ju vara väldigt tidig! Jättekul!
-

fumlan - Alltid online

Javisst är det??? det är ju bra nu att Nike pratar så,,,,hon ska ju kunna lära upp sitt syskon snart
Åh,,,det måste va spännande nu när du är så nära,,,snart har ni en liten bäbis hos er,,,jag tror alldeles bestämt att du får en pojk. har du märkt nån skillnad på denna graviditeten mot med Nike?
Åh,,,det måste va spännande nu när du är så nära,,,snart har ni en liten bäbis hos er,,,jag tror alldeles bestämt att du får en pojk. har du märkt nån skillnad på denna graviditeten mot med Nike?
-

Helen - Alltid online

Helen skrev:Javisst är det??? det är ju bra nu att Nike pratar så,,,,hon ska ju kunna lära upp sitt syskon snart![]()
![]()
Hihi, det skulle ju vara kul med en pojke! Jag gissar nog också på det för tillfället.
Nja, första halvan av grav var ingen skillnad. Men jag tror att det blir lite tyngre andra gången, när det är så nära inpå. Kroppen har väl inte riktigt hunnit återhämta sig. Det, och att jag är lite tyngre nu gör att jag har lite krämpor den här gången. Typ foglossning och lite åderbråck... Så bebisen får gärna komma nu!
-

fumlan - Alltid online

Hua,,,,åderbråck lät inget kul,,,,sånt har jag ALLDELES för mycket av,,,herregud jag ser ut som en bilkarta på benen
.
Du får ju inte glömma bort att hålla oss informerade här på forumet när det börjar hända nåt,,,,vilket datum var du beräknad till?
Du får ju inte glömma bort att hålla oss informerade här på forumet när det börjar hända nåt,,,,vilket datum var du beräknad till?
-

Helen - Alltid online

21 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barns hälsa & utveckling