Banner Forum Image

nu börjara detta bli jobbigt (bajs)

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

nu börjara detta bli jobbigt (bajs)

Inläggav hellokitty » tis jun 22, 2010 08:05

Jag skrev för ett tag sen att charlie va lös i magen och då va han förkyld just då så då "kom vi fram till" att de va därför. Men detta ger sig inte. han är inte förkyld längre men ja jag vet inte exakt hur ofta men skulle ja dra till med något skulle ja säga att ungfär hälften av gångern han bajsar så är det löst. Och verkligen så de rinner igenom blöjan på byxor och överallt bara o ställa in han i duchen osv.. inte jätte trevligt spceillt inte så ofta. han brukar bajsa ca 1 gång per dag så varannan dag. detta är också något som stressar mig lite när vi skall någonstanns om han inte har bajsat innan vi åker, itne jätte kul om de skulle hända på stan likssom.. och nu har de varit såhär i över en månad?? jag börjar undraom han e allergisk mot något eller va de kan vara för de e väl ändå inte "normalt"?
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Re: nu börjara detta bli jobbigt (bajs)

Inläggav milla » tis jun 22, 2010 10:17

Mina barn har blivit lösa i magen i samband med att dom fått tänder,har han några tänder på gång? Förstår att det känns stressande när man ska iväg nånstans.... Har du frågat bvc?
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » tis jun 22, 2010 12:09

nej alltså han har fått tänder sista kom väl för typ 3 veckor sedan men n e de inga på g va de verkar som eller va ja ser.. nä ja har inte gjort de vet inte om man kanske ska göra det.. han skall ju få en tid hemskickad nu runt hans ett årsdag men de e ju en månad kvar. vet inte om ja ska avvakta eller ringa?
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tis jun 22, 2010 12:53

Har du börjat att ge honom mjölkprodukter? För om han är laktos intolerant så kan väl de ge lösmage/diarré om jag inte minns fel.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » tis jun 22, 2010 20:31

hmm okej ja han har ju börjat äta vanlig mat om man säger så de har han samt yoghurt osså..
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » tis jun 22, 2010 20:40

Då skulle jag nog testa och ta bort alla sådana produkter under några dagar för att se om det blir någon skillnad. Det kan ju hända att det går över om ni väntar lite.

Då kanske jag kan passa på och fråga dig :D när det är ok att börja ge yoghurt? Jag har glömt bort och skulle gärna vilja låta Alma testa, men vill inte börja för tidigt.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » tis jun 22, 2010 21:34

Jag skulle kolla med BVC ändå. Det kan vara glutenintolerans eller mjölkallergi.
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » tis jun 22, 2010 22:13

vi hade en sån period för ett drygt år sedan. jag kommer inte ihåg vad det började med men det var typ magsjuka eller kanske förstoppningen (minnet är kort när det gäller tråkigheter... ;) ) hur som helst, efter det där så var det bara omöjligt att få hans mage i balans. det tog flera månader av dagligt löst bajs, ofta med en äcklig ljus färg... jag kommer ihåg att vi sade till på dagis om det (så de inte skulle skicka hem honom varje dag med tro att han var sjuk) men jag kommer baske mig inte ihåg hur det tog slut.... vet att jag var orolig men undrar om vi gjorde nåt åt det? skall tänka lite men jag tycker också du kan kontakta bvc, lika bra att utesluta att det är något "riktigt" o kanske har de bra tips om vad man kan göra för att få magen i balans igen.
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » ons jun 23, 2010 06:39

okej ja ska kolla upp detta med bvc.

angående youghurt så har charlie fått naturell eller turkisk youghurt sen han va typ 8 månader.. till frukost brukar ja mixa med banan och nåt bär. sen äter han nu även spna här vanliga med smak typ såna små till mellis.. finns ju såna som har massa socker och skit dom väljer vi inte ;) men de finns massa som är bra!
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » ons jun 23, 2010 12:26

Vi har kört mest naturell yoghurt till Oskar med, det händer ibland att han får med smaksatt till dagmamman då de andra barnen har det.

Då ska jag ta och testa lite yoghurt på henne bara hon är fri från sitt snor.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav hellokitty » ons jun 23, 2010 12:41

nu har ja ringt bvc men min sköterska va inte där idag så ja prata med en annan o hon sa att om han e pigg i övrigt kan vi ta de på ett års mötet. sen fråga hon om han drack mycket mjölk och de gör han ju inte bara i maten då sa hon att ja skulle börja med 6 månaders välling igen som de inte e fullkorn i för de kanske e fullkornet som gör det hmm de tror ja ju va ju vill om eftersom han druckit fullkornsvälling sen han va 7 månader typ utan problem...
BildBild
BildBild
hellokitty
Alltid online
Alltid online

Inläggav Cissid » ons jun 23, 2010 12:59

Jag vet att när vi hade liknande problem så berättade vår distriktsköterska att det tar lång tid för magen att komma igång som den ska igen. Enligt henne var det bra att ge mild mat (mild välling eller majsvälling mm) och inte så mycket mjölkprodukter. Det är ju väldigt jobbigt när man är mitt uppe i det, så vi får hålla tummarna för att det snart blir bra!
Bild
Bild
Cissid
Alltid online
Alltid online

Återgå till Barns hälsa & utveckling