nu behöver jag er hjälp och peppning!
13 inlägg • Sida 1 av 1
nu behöver jag er hjälp och peppning!
jag har ju skrivit i en annan tråd (dålig mamma utan tålamod och kontroll) där jag har berättat för er om hur jag mår och beter mig.
Nu har jag bestämt mig för att prata med bvc om de och jag ska dit i morgon med Jonna.
men redan nu börjar jag känna som vanligt att dom säkert kommer tycka jag är löjlig och så vidare... med andra ord mitt mod börjar svika mig men jag vill verkligen göra detta.
Har ni erfarenhet av detta, har ni tips och råd att ge mig?
behöver lite stöttning nu och ni brukar vara så super bra på detta....
Nu har jag bestämt mig för att prata med bvc om de och jag ska dit i morgon med Jonna.
men redan nu börjar jag känna som vanligt att dom säkert kommer tycka jag är löjlig och så vidare... med andra ord mitt mod börjar svika mig men jag vill verkligen göra detta.
Har ni erfarenhet av detta, har ni tips och råd att ge mig?
behöver lite stöttning nu och ni brukar vara så super bra på detta....
-

gangsterflickan - Alltid online

Re: nu behöver jag er hjälp och peppning!
Det var ju någon annan tjej här på nätet nyligen som sökte hjälp via bvc för att hon mådde dåligt och fick hjälp direkt. Känner du att du har förtroende för din bvc-sköterska så ska du självklart diskutera med henne - om du känner dig osäker på henne kan du ju vända dig till vårdcentralen i stället. Jag är helt säker på att de inte kommer att tycka du är löjlig utan modig som vågar ta tag i ditt dåliga mående. Känner mig peppad av dig och ska nog själv ta ett snack med Sebbes bvc-sköterska när jag träffar henne nästa vecka.
- Trötta mamman
- Alltid online

tack!
har talat lite med min bvc sköterska redan om de men då hade de börjat kännas bättre igen, så jasg tror att jag bara oroar mig i onödan.
kommer vara jobbigt att börja tala om de men tror de kommer kjännas bättre näår jag väl gjort de.
Vct xkulle jag aldrig vända mig till i detta sammanhang, har mest dåliga upplevelser där ifrån - eller rättare inga upplevelser då jag typ aldrig får komma in och kolla upp saker. de har varit allt från uvi till bihåle inflammation mm....
Vad skönt att höra att jag hjälper lite med
om du känner att du kanske borde göra de så tror jag att man ska de. för mår man bra tror jag inte ens tanken på att tala med någon så där dyker upp.
KOm igen och håll nu detta och tala med henne, även om de kanske känns bra just den dagen!
skriv gärna mer om du vill eller pm om du vill skriva mer privat!
har talat lite med min bvc sköterska redan om de men då hade de börjat kännas bättre igen, så jasg tror att jag bara oroar mig i onödan.
kommer vara jobbigt att börja tala om de men tror de kommer kjännas bättre näår jag väl gjort de.
Vct xkulle jag aldrig vända mig till i detta sammanhang, har mest dåliga upplevelser där ifrån - eller rättare inga upplevelser då jag typ aldrig får komma in och kolla upp saker. de har varit allt från uvi till bihåle inflammation mm....
Vad skönt att höra att jag hjälper lite med
KOm igen och håll nu detta och tala med henne, även om de kanske känns bra just den dagen!
skriv gärna mer om du vill eller pm om du vill skriva mer privat!
-

Jag har gått både genom jobbet och företagshälsovården och bvc och det har inte varit något problem. Tyvärr är detta ganska vanligt som jag förstått det och de måste ta dig på allvar om de inte är helt konstiga. Det kommer att gå bra! Tänker på dig!
-

Sinus - Alltid online

tack sinus. jag lovar dyrt och heligt att jag ska tala med henne i morgon så får jag ta de från där... bara jag får bollen i rullning så kommer de säkert ornda sig fint.
-

Håller tummarna för att de lyssnar på dig imorgon. Det svårast är väl alltid att börja prata om det och verkligen kunna förklara att man vill ha hjälp. Man är ju ganska bra på att släta över saker, precis som när du tog upp det sist.
- Taweret
- Alltid online

vilken lättnad. kristoffer - mion sambo kommer att vara med tillbvc. de känns bra att ha han med när ajg ska tala om detta.
så nu ser jag ljust på de igen.
dags för frukost innan vi ska åka iväg till bvc.
så nu ser jag ljust på de igen.
dags för frukost innan vi ska åka iväg till bvc.
-

Ja hur gick det i dag? Hoppas att du vågade ta steget.
Kram på dig!
Kram på dig!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

hejsan.
jodå, de gick ganska bra.. jag hade kristoffer med mig så de känndes lite bättre.
jag frågade henne hur de fungerar om man vill tala med en kurator eller iknande för vi ahr inte haft någon på vårat bvc.
men nu fanns de en så till slut fick jag en remiss dit när hon förstod att jsg menade allvar och inte bara var trött som alla andra mammaor också blir.
hon tittade en gång till på utvärderingen jag skrivit förut och kom fram till att de kanske kan vara bra för mig.
så 7 maj är nästa steg, samtal med en fd vuxen psykolog.
söta ni är som bryr er!
jodå, de gick ganska bra.. jag hade kristoffer med mig så de känndes lite bättre.
jag frågade henne hur de fungerar om man vill tala med en kurator eller iknande för vi ahr inte haft någon på vårat bvc.
men nu fanns de en så till slut fick jag en remiss dit när hon förstod att jsg menade allvar och inte bara var trött som alla andra mammaor också blir.
hon tittade en gång till på utvärderingen jag skrivit förut och kom fram till att de kanske kan vara bra för mig.
så 7 maj är nästa steg, samtal med en fd vuxen psykolog.
söta ni är som bryr er!
-

Vad bra att det gick bra
Och att det är igång nu, nu behöver du bara följa med och inte tänka så mkt, ta ett samtal i taget. Jag tycker att de första gångerna har varit jobbigast för då väller det fram så mkt, det tar några gånger innan hjärnan lugnat sig lite.
Men du vet var jag finns om du vill lätta ditt hjärta! *kram*
Men du vet var jag finns om du vill lätta ditt hjärta! *kram*
-

Sinus - Alltid online

tack, sinus. du är otroligt snäll!!
jag kän tanla mig att de blir mcket första gången men som de känns nu så är jag rädd att inte veta något jag ska säga..
men de komemr säkert, jag gissar på att som vet hur dom ska få en att tala.
så nu väntar jag spännt både glatt och orolig tills de är dags.
kram
jag kän tanla mig att de blir mcket första gången men som de känns nu så är jag rädd att inte veta något jag ska säga..
men de komemr säkert, jag gissar på att som vet hur dom ska få en att tala.
så nu väntar jag spännt både glatt och orolig tills de är dags.
kram
-

Jag har säkert missat någon annan tråd- men hur gick det för dej den 7 maj? Du kanske till och med hunnit med fler tider? *nyfiken*
- Snigel
- Alltid online

13 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Ångest & depression