Nu är de jobbigt
9 inlägg • Sida 1 av 1
Nu är de jobbigt
Va på föräldragruppen idag och vi pratade förlossning och JÄVLAR VILKET ÅNGEST JA HAR NU...ja vill inte föda barn normalt längre ja vill göra snitt...(vart akutsnitt med min förra son så ja har ångest i övrigt oxå) Ja som bestämt mig för att testa nu känner ja att ja inte vill får se om ja ändrar mig igen eller hur de blir.
hej från en ångestladdad gravid tjocksmock
hej från en ångestladdad gravid tjocksmock
- Supermamman
- Har vimedbarn.se som startsida

Re: Nu är de jobbigt
Alla är ju spända inför en förlossning...det är som det ska vara. Sen är det ju tyvärr så att vissa som haft det jobbigt bara MÅSTE berätta allt + dra alla detaljer i slow motion. Inte så schysst kan jag tycka till en som är vi v 38.
En tröst är att det i de allra flesta fallen går bra, kroppen vet vad den ska göra och smärtan går ju att dämpa med alla möjliga sorters bedövning om man känner att man vill det. En vaginal förlossning är ju bäst för både mamma och barn + att man ju får kramas direkt efter + att smärtan är väck i samma sekund bebisen kommit. Visst kan det vara lite pyssel efteråt med stygn osv om det behövs, men det är ändå enkelt.
Jag tycker att du ska prata med din BM om detta + gärna kontakta din förlossning för ett besök. Du kommer fixa det!! Det är såååå coolt att föda barn, även om det är smärtsamt. Men det är en grej jag utan att blinka hade gjort om...om det bara gick alltså..
En tröst är att det i de allra flesta fallen går bra, kroppen vet vad den ska göra och smärtan går ju att dämpa med alla möjliga sorters bedövning om man känner att man vill det. En vaginal förlossning är ju bäst för både mamma och barn + att man ju får kramas direkt efter + att smärtan är väck i samma sekund bebisen kommit. Visst kan det vara lite pyssel efteråt med stygn osv om det behövs, men det är ändå enkelt.
Jag tycker att du ska prata med din BM om detta + gärna kontakta din förlossning för ett besök. Du kommer fixa det!! Det är såååå coolt att föda barn, även om det är smärtsamt. Men det är en grej jag utan att blinka hade gjort om...om det bara gick alltså..
- sprallos
tack för ditt svar sprallos. Ja ja går och diskuterar med en barnmorska ska på mitt tredje samtal på måndag men ja får ändå ångestattacker varje gång de kommer på tal och även då ja ser småbarn som precis är födda..och de har ju med min förra förlossning att göra. Den va verkligen inte roligt. Jag öppnade mig 4 cm och sen va de stopp och då höll ja på i 3 dygn. Dom fick verkligen inte igång mig.
De ja oroar mig mest för skulle ja tro men även lite smärtan men mest att de inte ska gå och nålar som är en mycket ångestladdad del för mig oxå. Men men har ja tur så går ångesten över tills i morgon är inte första gången den kommer som sagt.
De ja oroar mig mest för skulle ja tro men även lite smärtan men mest att de inte ska gå och nålar som är en mycket ångestladdad del för mig oxå. Men men har ja tur så går ångesten över tills i morgon är inte första gången den kommer som sagt.
- Supermamman

Ja måste få fråga lite pinsam fråga men ja måste ändå fråga hur e man i magen innan de är dags för värkar (avföring pratar jag om)
- Supermamman

Jag har för mig att man kan bli lite "lös", för att kroppen ska tömma sig innan det är dags för förlossning.
- annapannan
- Alltid online

Supermamman- du kanske kunde be om samma lösning som jag hade: försöka föda vanligt, men med löfte om KS ifall du får panik eller om fl inte går framåt som den borde!
Det var en väldig trygghet för mej att veta att "livlinan" fanns om jag behövde den.
Det var en väldig trygghet för mej att veta att "livlinan" fanns om jag behövde den.
- Snigel
- Alltid online

min kusins fru hade precis som snigel och jag tror att det kan vara en bra ide för din del.
-

gellis - Alltid online

tack ja ska fundera på de 
Men gud va ja har träningsvärk i magen idag hur ska ja orka me de här...jäkla sammandragningar alltså...*suck* ömmar över hela jäkla magen idag...och så börjar man få hosta på de (förkylning på g) och så ska man till tandis om ett tag...oj oj oj va ja klagar men oj oj oj va allt blev tungt.
Men gud va ja har träningsvärk i magen idag hur ska ja orka me de här...jäkla sammandragningar alltså...*suck* ömmar över hela jäkla magen idag...och så börjar man få hosta på de (förkylning på g) och så ska man till tandis om ett tag...oj oj oj va ja klagar men oj oj oj va allt blev tungt.
- Supermamman

9 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack