Ni som vaccinerade er mot s-influ! Orolig!!!
8 inlägg • Sida 1 av 1
Ni som vaccinerade er mot s-influ! Orolig!!!
Hej alla!
När smittan bröt ut, var det inte någon självklarhet att vaccinera sig mot svininfluensan i början med tanke på allt man fick höra o läsa om kvicksilvret som fanns med blandningen som då kunde förorsaka hjärnskada hos bebisen i magen! Det blev inte lättare att få höra att Schweiz avrådde gravida från att ta vaccinet senare! Samtidigt körde MVC propaganda om att ta det annars si & så.... Jag tog vaccinet till slut i vintras!
mådde sk*t dåligt efteråt men övertygade mig själv samtidigt att jag gjorde rätt o skyddade mitt barn!
Nu när hon är född har tankarna kommit tillbax! Tänk om.... Har ni andra tänkt på det? Finns det nån som har faktiskt drabbats? eller är det så gott som omöjligt att få hjärnskada med en sån liten dos som det som fanns med i vaccinet?
Är det för tidigt att säga något kanske? När får man se om en bebis har en "trög" hjärna? är det först om 2-3-4 år??? Är jag dum att tänker på sånt???
/T
När smittan bröt ut, var det inte någon självklarhet att vaccinera sig mot svininfluensan i början med tanke på allt man fick höra o läsa om kvicksilvret som fanns med blandningen som då kunde förorsaka hjärnskada hos bebisen i magen! Det blev inte lättare att få höra att Schweiz avrådde gravida från att ta vaccinet senare! Samtidigt körde MVC propaganda om att ta det annars si & så.... Jag tog vaccinet till slut i vintras!
Nu när hon är född har tankarna kommit tillbax! Tänk om.... Har ni andra tänkt på det? Finns det nån som har faktiskt drabbats? eller är det så gott som omöjligt att få hjärnskada med en sån liten dos som det som fanns med i vaccinet?
/T
- mitkey
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: Ni som vaccinerade er mot s-influ! Orolig!!!
jag tycker inte du ska oroa dig. Jag var däremot motsåndare mot denna massvaccination då jag avskyr sådan här stress men då jag av en slump blev erbjuden av bvc där i vintras om o ta den, samt att det oxå skrämselpropagerades om vilken skada det kunde göra om de fick den så tog jag den. Jag har dock inte sett några tecken på att lieha skulle utvecklas sämre än andra. Hon är ngt smal (men det får nog generna stå skuld för) men annars fullt frisk bebis om ngt tidigare med saker än hennes bror.
-

ToToRo - Alltid online

Hjärnskador brukar man se tidigare än 2-3-4 år, men jag tror inte du ska vara orolig. Försök att inte stressa upp dig om hon nu skulle vara lite "sen" med något, barn tar allt i så himla olika takt. Victor var väldigt tidigt med att söka ögonkontakt, jollra och le men betydligt senare med krypa och gå.
Men är du orolig så att du inte kan släppa det så tycker jag att du ska prata med BVC.
Men är du orolig så att du inte kan släppa det så tycker jag att du ska prata med BVC.
- sprallos
Den mängd kvicksilver som finns i vaccin är lika med den mängd kvicksilver du får i dig i en portion insjöfisk och det får gravid äta flera gånger i månaden.
Jag har läst oerhört mycket om vaccinet då min son fick vaccinet mycket tidigt.
All skrämslepropaganda är enligt mig bara propaganda och det finns sällan någon substans bakom "faktan".
Jag tycker du gjorde helt rätt i att vaccinera dig. Jag vet att vi gjorde väldigt rätt, för när min son fick RSvirus i vintras var vi till sjukhuset tre gånger med honom och jag önskar dom kunde uppfinna ett vaccin mot det också.
Försök att njuta av din lilla älskling, men precis som Sprallos säger, ta kontakt med BVC om du är orolig.
Jag har läst oerhört mycket om vaccinet då min son fick vaccinet mycket tidigt.
All skrämslepropaganda är enligt mig bara propaganda och det finns sällan någon substans bakom "faktan".
Jag tycker du gjorde helt rätt i att vaccinera dig. Jag vet att vi gjorde väldigt rätt, för när min son fick RSvirus i vintras var vi till sjukhuset tre gånger med honom och jag önskar dom kunde uppfinna ett vaccin mot det också.
Försök att njuta av din lilla älskling, men precis som Sprallos säger, ta kontakt med BVC om du är orolig.
- Fru S.
- Alltid online

Det är en väldigt liten dos kvicksilver i vaccinet så det behöver du nog inte oroa dig för. Orsaken till att jag inte tog vaccinet var att en mamma här i trakten tog vaccinet när hon var gravid, men bebisen i magen var tydligen allergisk mot det så den föddes med prickar över hela kroppen och dog en dag senare.
- JS_
- Har vimedbarn.se som startsida

jag tog den också som gravid. man får mäta riskerna mot varandra, som alltid. jag bedömde att min lille son skulle kunna drabbas väldigt allvarligt ifall han fick svininfuensa då barn var riskgrupp o han dessutom haft mkt problem med luftvägarna. så jag vaccinerade mig innan de bestämde att även småbarn fick vaccineras, för att skydda honom (och andra barn i riskgrupper!)
man får aldrig facit, man vet inte om man valde rätt eller fel men jag vet iaf att jag gjorde det som jag tyckte var det bästa för mina barn då o det är väl gott nog?
man får aldrig facit, man vet inte om man valde rätt eller fel men jag vet iaf att jag gjorde det som jag tyckte var det bästa för mina barn då o det är väl gott nog?
-

Kali - Alltid online

Kali, ja! det är det!
Alla ni, tack för svaren! Ja håller med er förstås, och hoppas att lillan inte drabbas av någonting!
man vet ändå inte om ens barn kan vara känsligare än de andra eller inte men jag får hoppas att hon är stark/normal nog för att inte ha en hjärna som drabbats av k-silvret under sin utveckling i magen
Det är väl nog tiden som får avgöra för det lär inte vara någon som har ett barn på 3-4 år som tagit vaccinet med tanke på att det har varit så pass nytt!
Alla ni, tack för svaren! Ja håller med er förstås, och hoppas att lillan inte drabbas av någonting!
man vet ändå inte om ens barn kan vara känsligare än de andra eller inte men jag får hoppas att hon är stark/normal nog för att inte ha en hjärna som drabbats av k-silvret under sin utveckling i magen
Det är väl nog tiden som får avgöra för det lär inte vara någon som har ett barn på 3-4 år som tagit vaccinet med tanke på att det har varit så pass nytt!
- mitkey
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Jag är inte insatt i hela svinis historien
Men.. är det dokumenterat att sprutan haft någon negativ effekt på ofödda barn?
Då menar jag dokumenterat, inte rykten eller folk som misstänker att ett barns död mm är pga sprutan.
Jag vet inte, där emot har jag hört att man inte skulle ta sprutan tidig i graviditeten.
Jag tror verkligen inte det är någon fara, hade det vart någon fara hade vi hört det vid det här laget, för det är väldigt många barn som fötts efter sprutan.
Jag tycker det är bra att du tog sprutan, bra för dig, ditt barn och för alla andra.
Men.. är det dokumenterat att sprutan haft någon negativ effekt på ofödda barn?
Då menar jag dokumenterat, inte rykten eller folk som misstänker att ett barns död mm är pga sprutan.
Jag vet inte, där emot har jag hört att man inte skulle ta sprutan tidig i graviditeten.
Jag tror verkligen inte det är någon fara, hade det vart någon fara hade vi hört det vid det här laget, för det är väldigt många barn som fötts efter sprutan.
Jag tycker det är bra att du tog sprutan, bra för dig, ditt barn och för alla andra.
- Sweet Honey Pie
- vimedbarn.se skribent

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling