Banner Forum Image

Ni som använder bärsjal

Här träffas föräldrar som har barn mellan 1 och 5 år.

Re: Ni som använder bärsjal

Inläggav che » fre maj 21, 2010 21:20

Vet inte exakt men är väl en stor träff för barn i alla åldrar från morgonen på onsd. De flesta har säkert med sig en liten nalle men jag tänkte väl mest träffa andra barn, röra sig på säkra stora ytor (räkan är snabb som ni ju vet) o kanske ha med en kaffetermos!

Har ju aldrig vart där o kan hända är det inget för oss men man kan ju kolla, bor ju så nära ändå.
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tossy » lör maj 22, 2010 09:28

Hmm, kanske kan på onsdag, ska på studiebesök på Högsbo fängelse efter lunch bara. Jag sydde mig en Mei Tai i veckan dock, som Gustav gillar :-) Och mamma också! Men jag provar gärna andra varianter om du har.

Min egenhändigt hopknåpade Mei Tai!
Mei Tai.jpg
Mei Tai.jpg (56.5 KB) Visad 301 gånger
BildBild BildBild
Användarvisningsbild
Tossy
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » lör maj 22, 2010 09:33

Wow, vad händigt gjort av dig Tossy! Önskar jag kunde sy. :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav che » lör maj 22, 2010 10:34

Shit tossy. Den är ju jättefin. Där ligger han gott den lilla knodden.

Önskar också jag kunde sy. Nelia däremot har ju en sån där ny glänsande symaskin som praktiskrt taget syr själv. Jag skyller på att jag inte har en sån o undrar vad nelia kontrar med fö4r ursäkt.

Förmodligen är det så i våra famniljer, vi syr bara inte, bra på annat liksom. Min man har däremot både sytt ett o annat hål o strykt en o annan grej för det vägrar jag också.

Undersök onsd o kolla oim det funkar. Nelia kan du? Kan inte du tjingsa iväg ngt på fb till andra som ev kan vara intresserade?
che
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » lör maj 22, 2010 23:20

Jag får se om jag kan onsdag. Alltså, en fika eller bara träffas hade jag orkat men när det säger picknick så slår det ifrån. Jag är i så stort behov av att bara få ha några lediga dagar och inte behöva planera, inhandla, greja, förbereda..... uuurk...
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » sön maj 23, 2010 08:03

Åååå vad fin, jag vill också har en symaskin! Jag har iofs en som mina föräldrar ropat in på auktion, men den är INTE ny och den gör inte alltid som jag vill. Då tappar man sugen...
sprallos

Inläggav Öga » sön maj 23, 2010 22:56

Äger numera 3 sjalar: en trikå, en stum vävd och en släng-över-axeln-och-spring-sjal dvs en ringsjal vilken nu är min favvis.
Använde den ordentligt under Furuvikstrippen igår. Jessica var som vanligt in her mummy-mood. =)
Sjalar rocks!
Bild
MF 2009-09-19 v.14
MF 2011-01-07 v. 7
X 2011-06-14
Användarvisningsbild
Öga
Alltid online
Alltid online

Inläggav moia » tis jun 29, 2010 17:41

Mysigt mini-mamman! =) Jag köpte en trikå(lång)sjal när Vincent var nyfödd, men vi blev aldrig vänner. Varken jag eller Vincent trivdes.

Nu har jag en undran - finns det någon riktigt sval bärsjal? Vi har en ergo med spädbarnsinsats nu och den är kanon, men vaaarm. Jag skulle gärna ha en väldigt enkel bärsjal i typ nät eller något, en som man inte dryper av svett i. Finns det något sådant?
Användarvisningsbild
moia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Ki27 » tis jun 29, 2010 21:02

Jag har en ringsjal.
Den har ganska tjockt tyg, men det finns ju olika.
Har aldrig testat andra sjalar, men ringsjalen har väl inte lika mycket tyg som de andra, så då är den nog lite svalare.
Däremot så är de andra nog bekvämare tror jag...

Men den funkade jättebra när Leon var liten (mindre) o låg o sov i den när jag shoppade, hehe... men varmt blir det ändå, men mest av hans kroppsvärme.
Ki27
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Snack om små barn