Ni med sexåringar och morgonstrul
8 inlägg • Sida 1 av 1
Ni med sexåringar och morgonstrul
Ella är sex år nu och har börjat i förskoleklass som det heter. Idag gick det bra att komma iväg - då var det istället jag som inte kom upp i tid så vi blev 10 min sena.
Men så ofta så många gånger som man är i fas med tiden hemma på morgonen och skulle komma i tid om inte...
Om inte sexåringen får för sig att gå upp och hämta något, byta strumpbyxor för de som är på kliar eller byta hårspänne till ett speciellt som inte går att hitta.
Helt plötsligt är man bara sen. Och visst har man provat att gå upp lite tidigare men ändå händer det där. Någon som känner igen sig?
Men så ofta så många gånger som man är i fas med tiden hemma på morgonen och skulle komma i tid om inte...
Om inte sexåringen får för sig att gå upp och hämta något, byta strumpbyxor för de som är på kliar eller byta hårspänne till ett speciellt som inte går att hitta.
Helt plötsligt är man bara sen. Och visst har man provat att gå upp lite tidigare men ändå händer det där. Någon som känner igen sig?
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Re: Ni med sexåringar och morgonstrul
Har ingen 6 åring än, men jag känner spontant att du här har ett tillfälle att lära henne klockan. "Nu har du X minuter på dig innan vi MÅSTE gå..." ställ en äggklocka och när den ringer, ja då går ni till hallen oavsett om hon är klar eller ej..
- sprallos
jag har inte heller någon sexåring men jag har två tjejer som är 3 år å beter sig typ likadant som din
.... känne rigen det där me att byta kläder hit å dit å bestämma vad man sk aha i håret å grejjer.... å vilket gosedjur som ska med å sånt... aahhh! 
jag brukar gå upp 06.30 .... väcke rungarna lite lätt under en hel halvtimme (kan inte bara gå in å väcka hitt som hatt ,,då blir dom griniga å e tjuriga hela morgonen å då e det lixom kört.... sen har dom 1½ timme på sig tills vi ska gå å det e lagom tid så man slipper stressa
... dom börjar 9.00... vi går halv 9 .det e egneltigen 5-10 min gångväg da men...
jag brukar gå upp 06.30 .... väcke rungarna lite lätt under en hel halvtimme (kan inte bara gå in å väcka hitt som hatt ,,då blir dom griniga å e tjuriga hela morgonen å då e det lixom kört.... sen har dom 1½ timme på sig tills vi ska gå å det e lagom tid så man slipper stressa
- Tigi
- Alltid online

Sprallos: Det har jag provat. 
Med klockan på ugnen. Men du har verkligen en poäng i att lära henne klockan då de faktiskt just nu håller på med det på skolan. Men då ej digitalt.
Det får bli en klocka till hennes rum och en på armen alt nere i köket som hon kan hålla koll på. Hon fyller år på fredag också så det blir perfekta presenter.
Med klockan på ugnen. Men du har verkligen en poäng i att lära henne klockan då de faktiskt just nu håller på med det på skolan. Men då ej digitalt.
Det får bli en klocka till hennes rum och en på armen alt nere i köket som hon kan hålla koll på. Hon fyller år på fredag också så det blir perfekta presenter.
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Tigi: man blir galen 
Ikväll tog vi fram kläder så det problemet ska vi då alltså slippa imorgon... Om inte hon ska bråka om att byta. Men jag ska försöka hålla på det! Mer rutiner!!!
Äter dina barn hemma på morgonen?
Ikväll tog vi fram kläder så det problemet ska vi då alltså slippa imorgon... Om inte hon ska bråka om att byta. Men jag ska försöka hålla på det! Mer rutiner!!!
Äter dina barn hemma på morgonen?
-

Stina - Admin
jaa mina barn äter frukost hemma jaa... så det får man ju räkna in oxå 
- Tigi
- Alltid online

Idag hade vi inget problem med kläder då vi valde dem igår. Däremot så var det ju för tighta trosor... Alltid ska det vara något! 
-

Stina - Admin
8 inlägg • Sida 1 av 1