Banner Forum Image

Nappfria barn!! :D

Diskutera barnkläder, shopping och allt annat som rör barn

Nappfria barn!! :D

Inläggav Tigi » sön maj 16, 2010 21:49

YeeeY!! Måste ju få skryta lite me att mina ungar nu har slutat me napp! :D . . . E så stolt över dom!

i fredags frågade M Leia om hon inte skulle ta å slänga sin napp nu.... å vet ni vad! Då säger hon "jaa" och går å slänger den i papperskorgen... jahopp tänkte jag å frågade Tibella oxå...men nää hon ville först inte....sen så sa jag att Leia hade slängt sin så då slängde hon sin oxå :) ... När jag stängde igen för papperskorgen så gnällde hon lite å pekade men sen va det lugnt....

på kvällen frågade dom inte ens efterd en! De somnade utan problem ...

i lördags va det hur lugnt som helst för LEia att sova "lunch" utan nappen.. Tibella tjatade dock efter den i typ 40 min innan hon tillslut somnade....jag tänkte att jag inte ska ge mig å fortsatte att påminna henne om att hon hade slängt den ...å visst somnade hon ju ändå tillslut :D .... på kvällen va det inga problem (dom sov hos mina svärföräldrar å hade inte med sig några nappar)...och idag sov dom "lunch" utan att fråga efter dom och nu på kvällen va det cool lugnt igen! När vi kom hem idag så frågade dock Tibella efter den en gång men då sa jag att hon har ju slängt den.... det enda hon gjorde va att göra en sur min sen va det inget mer med det ... hehe

Min slutsats e väl att jag tror allt att dom e nappfria nu och att framförallt Leia inte har nått alls emot det men att det har varit liiite jobbigare för Tibella...men inte alls så märkvärdigt som jag hade trott..

Det roliga e ju att detta inte va planerat eller så.. iallafall så hade inte jag en tanke på att försöka avvänja dom nu..det bara blidde så ....å vi tog chansen då det verkade som att dom va redo...dom e ju ändå 2 år 8)

Det kommer säkert komma motgångar men just nu e jag bara så stolt över mina "stora tjejjer" :qaf
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Re: Nappfria barn!! :D

Inläggav Ki27 » sön maj 16, 2010 22:10

Så duktiga!
Vilket bra initsiativ av Leia :)

Leon har en tjejkompis på dagis, 5 år, som kämpar med att han ska sluta med nappen, haha... bra att någon jobbar på det, hehe... :lol:
Ki27
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » sön maj 16, 2010 22:15

hehe va gulligt =D!
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav gangsterflickan » mån maj 17, 2010 10:42

duktiga flickor!
Användarvisningsbild
gangsterflickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav milla » mån maj 17, 2010 10:51

Va duktiga dom är :)
[url=http://lilypie.com]Bild[/url
Bild
milla
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » mån maj 17, 2010 11:54

Vilka duktiga flickor du har :D
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maiyah » mån maj 17, 2010 13:33

Vad härligt att det gick så lätt! skönt att slippa oroa sig för att glömma osv..

Ingen av mina barn har napp men Cera suger på tummen, blir nog inte lätt att sluta med det, den kan man ju inte slänga i papperskorgen..
BildBild

BildBild
Maiyah
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån maj 17, 2010 13:34

eller hur :)..tack!
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån maj 17, 2010 13:38

Maiyah skrev:Vad härligt att det gick så lätt! skönt att slippa oroa sig för att glömma osv..

Ingen av mina barn har napp men Cera suger på tummen, blir nog inte lätt att sluta med det, den kan man ju inte slänga i papperskorgen..

jaa tummen jaa..det e svårt å sluta me.... jag hade tumme...å har nog inte slutat me den än :oops: höhö...(fast mina tänder e fina å raka iallafall :) )
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav HärligaTöser » mån maj 17, 2010 16:14

vad duktiga dom är. jag har ett envist nappebarn hemma på lite över två år och hon vägra släppa nappen och verkligen få utbrott :)
Bild
............................................
Vicktoria 5år
Emilia 4år
Annica 3år
Emil 1år
HärligaTöser
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » mån maj 17, 2010 16:58

Duktiga tjejjor du har Tigi! :)
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav Tigi » mån maj 17, 2010 20:28

HärligaTöser-- joo jag trodde ju faktiskt att dte skulle bli svårare än vad det faktiskt var..... trodde dom oxå skulle få utbrott å grejjer typ i alla fall en vecka...men men det går bra här ...inget knyst om nappen idag heller! :D

det e bara jag som tänker på den hela tiden....å saknar att ge dom den ibland...för visst e ungar gulliga me napp ;) hihi

Tack Nelia =)
Bild

Bild
Tigi
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » mån maj 17, 2010 20:38

Duktiga tjejer :)
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav HärligaTöser » tis maj 18, 2010 15:45

tigi: det kanske släpper för min lilla oxå tillslut, vem vet hon kanske är 40år och använder napp ändå.- hehe
Bild
............................................
Vicktoria 5år
Emilia 4år
Annica 3år
Emil 1år
HärligaTöser
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » tis maj 18, 2010 16:02

Härligt brudar!! Nu gäller det bara att vara stenhård i början...det är då det är känsligast. Går dom på dagis? Vad noga med att säga att dom slutat där...minns när jag som ny vikarie stoppade napp i munnen på en förvånad men lycklig kille...han hade slutat 2v innan och jag hade inte jobbat just där på typ 1 månad...det var INTE populär...:-)
sprallos

Nästa

Återgå till Allmänna trådar om barn