Napp? Hur länge ammar ni?
42 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Re: Napp? Hur länge ammar ni?
åhhh jag blir inte klok på detta!! Hannes vill äta mkt oftare nu, och när han väl äter verkar han inte bli mätt eller nöjd..han släpper bröstet o "skruvar" på sej som om han skulle va mätt men när jag då lyfter upp han för o rapa han mot axeln börjar han genast leta efter tutten och snutta o suga på sina fingrar och gnälla..försöker då igen och så äter han tillshan kräks..inte så mkt..men tillräckligt flör att se att han är mätt!!vad gör jag för fel? varföpr e han inte nöjd?
- Lintotten
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Sådär är min lilla grabb också men jag har börjat vant mig med det nu så jag tycker inte att det är jobbigt. Det är bara att fortsätta att ge honom mat så han blir nöjd för det är inge farligt att han spyr, det gör ju dom flesta bebisar om inte alla..
- _maarii_
- Gillar vimedbarn.se

Så gör min med... får vänta ett litet tag sen vill han äta mer, o då är han nöjd!:)
- Ki27
- Alltid online

Okej..känns ju skönt att fler har det så. Men idag har Hannes bara gnällt o skrikit hela dagen känmns det som..man blir så trött och undrar va det är för fel!! 
- Lintotten

Jobbiga är när han ätit o somnar på mej, då får jag ju ha honom där.. för så fort jag försöker lägga honom ifrån mej så är det kört.... ibland lyckas det, o då får man banne mej skynda sig att uträtta något annat tills han vaknar igen.. pust!
- Ki27
- Alltid online

när lillen var 4 dagar stod jag inte ut med allt snuttande längre. Då åkte nappen fram.
Nappen är min bästa vän!
Sedan är de så att han är så vanvettigt glupsk så han hinner inte känna om han blir mätt eller inte. När han ätit i mellan 15 och 20 min så ger jag honom nappen och låter honom rapa. (Får han inte nappen så gallskriker han)
Oftast är han nöjd då. Han spottar ut nappen ganska omgående.
Nappen är min bästa vän!
Sedan är de så att han är så vanvettigt glupsk så han hinner inte känna om han blir mätt eller inte. När han ätit i mellan 15 och 20 min så ger jag honom nappen och låter honom rapa. (Får han inte nappen så gallskriker han)
Oftast är han nöjd då. Han spottar ut nappen ganska omgående.
- EsmeraldaOfBuckland
- Nykomling

Sasoki Är din pojke förtidigt född?
-

myran75 - Alltid online

Ang det där med napp...jag satte dit den redan på BB. Nellie är mitt tredje barn, med min första var jag nog lite mer ängslig över allt tex med napp men det har varit toppen med napp till de alla tre.
Jag ammar ca 20 min var fjärde timme, lite oftare på em då hon är mer tuttig.
Jag ammar ca 20 min var fjärde timme, lite oftare på em då hon är mer tuttig.
-

myran75 - Alltid online

myran75 skrev:Sasoki Är din pojke förtidigt född?
Han är bara 12 dagar förtidig, fick igångsättning (slutade med snitt för han var för svag) pga att jag fick havandeskapsförgiftning sista veckan. Miljön i livmodern var dålig o han fick ingen näring längre, moderkakan var liten o tunn...
Men nu är det mycket bättre, fast han har medicin mot kramp som de inte vet vad det beror på än.. men han växer o mår bra!
- Ki27
- Alltid online

Cecilia: Tack tack tack för tipset om Mams anatomiska dinapp! Den var super. Köpte den modellen du tipsa om o Hannes tog nappen utan problem med en gång!!!!
Nu kan jag va säker på att Niclas kan mata han när jag är iväg!!
- Lintotten

Vad skönt att det funkade Lintotten! 
- Cecilia*
- Alltid online

Min dotter får äta-rapa-äta tills hon somnar på kvällen. När hon sedan somnar så ska jag lyfta henne till hennes säng, då rapar jag henne igen och då vaknar hon. Jag ger henne napp sen! Hon kan ligga och grymta en stund, kanske 10 minuter. Nappen får jag stoppa in kanske 2-3 ggr sen somnar hon. Hon kan då sova upp mot 5 timmar... Om hon inte har rapat kanske bara 3-4 timmar. TACK FÖR NAPPEN! 
Ibland snuttar hon så hårt på nappen att jag är rädd att den ska gå i sönder.. hehe ständigt denna oro... :-S
Ibland snuttar hon så hårt på nappen att jag är rädd att den ska gå i sönder.. hehe ständigt denna oro... :-S
-

Golli - Alltid online

42 inlägg • Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Återgå till Septembermammor 2008