Någon som bor i FINLAND??
10 inlägg • Sida 1 av 1
Någon som bor i FINLAND??
Finns det någon här som bor i Finland och som skulle vilja göra oss en tjänst? Köpa ett par svarta Kuoma-stövlar till Joel och skicka till oss? De är ju så mycket billigare där. 
Är osäker när det gäller storlekar alltså. Joel mäter ca 15 cm från tå till häl och stl 26 är 16,5 cm och 27 är 17,5 cm. Visst ska man ha 2 cm extra? Vill ju kunna ha tjocka strumpor om inte annat.... Då borde man väl köpa stl 27? Låter så stort bara...
Om någon vill/kan så PM:a mig!
Är osäker när det gäller storlekar alltså. Joel mäter ca 15 cm från tå till häl och stl 26 är 16,5 cm och 27 är 17,5 cm. Visst ska man ha 2 cm extra? Vill ju kunna ha tjocka strumpor om inte annat.... Då borde man väl köpa stl 27? Låter så stort bara...
Om någon vill/kan så PM:a mig!
-

Nelia - Alltid online

Re: Någon som bor i FINLAND??
Jag bor inte i Finland och jag har redan varit över dit och köpt Lilys Kuoma så jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det.
Vad gäller storlek så kan jag däremot säga att Lilys fötter inte mäter fullt 15 cm, kanske 14,7 och jag valde storlek 27. Jag har köpt Kuomas ullsulor att ha i och så har hon plats för tjockare sockar. Dessutom upplever jag att värmen hålls bättre om skon är lite större. Och även om hon har mycket till godo så upplever jag inte att skorna är för stora, de är inte klumpiga att gå i och hon håller inte på att tappa dem!
Och en till fördel med Kuoma är ju att de inte har några remmar att spänna, vilket gör att man kan låta skorna sitta kvar i overallsbenen så barnet kan kliva i hela munderingen på en gång!
Vad gäller storlek så kan jag däremot säga att Lilys fötter inte mäter fullt 15 cm, kanske 14,7 och jag valde storlek 27. Jag har köpt Kuomas ullsulor att ha i och så har hon plats för tjockare sockar. Dessutom upplever jag att värmen hålls bättre om skon är lite större. Och även om hon har mycket till godo så upplever jag inte att skorna är för stora, de är inte klumpiga att gå i och hon håller inte på att tappa dem!
Och en till fördel med Kuoma är ju att de inte har några remmar att spänna, vilket gör att man kan låta skorna sitta kvar i overallsbenen så barnet kan kliva i hela munderingen på en gång!
-

Sofia85 - Alltid online

Tack för ditt svar Sofia!
Då tar vi stl 27, utan tvekan. OM jag inte finner någon som kan köpa i Finland så kommer sprallos köpa i Boden åt oss, känns bara så surt att betala 650 kr plus frakt för ett par stövlar som kostar 350 i Finland... 
-

Nelia - Alltid online

Jag bor också i Finland och kan säkert stå till tjänst! 
Bor i en fjuttig småstad så jag måste kolla i ngn av de större marketarna när jag åker in till "storstan"
Bor i en fjuttig småstad så jag måste kolla i ngn av de större marketarna när jag åker in till "storstan"
-

MammaLotta - Alltid online

Nelia:
Fick du hjälp av mammalotta eller? Isåf kan jag nog stå till tjänst.
Fick du hjälp av mammalotta eller? Isåf kan jag nog stå till tjänst.
- Eva
- Alltid online

Tack tjejer! Nu visade det sig att sprallos kan hjälpa mig, fick veta i morse på jobbet, så det löser sig!
Tusen tack ändå!
-

Nelia - Alltid online

Mina föräldrar ska till Torneå, så det passade så bra. Men skulle ni som bor i Finland känna för det, så finns det garanterat MÅNGA som är intresserade. Om inte annat så sälja på tradera...
Jag pratade med säljaren när vi köpte Victors i fjol. Han fattade inte att svenskarna vallfärdar till finland för dom skorna. Barn i finland får i Viking och Ecco...Men jag kan inte tänka mig bättre skor än Kouma. Dom är sååååå braaaa!! När det är som allra slaskigast får man kanske ta fodrade stövlar, men annars har jag inte blivit besviken på dom en enda gång.
Samma gällde när jag jobbade på dagis, kouma-fötterna var de varmaste och torraste..
Jag pratade med säljaren när vi köpte Victors i fjol. Han fattade inte att svenskarna vallfärdar till finland för dom skorna. Barn i finland får i Viking och Ecco...Men jag kan inte tänka mig bättre skor än Kouma. Dom är sååååå braaaa!! När det är som allra slaskigast får man kanske ta fodrade stövlar, men annars har jag inte blivit besviken på dom en enda gång.
Samma gällde när jag jobbade på dagis, kouma-fötterna var de varmaste och torraste..
- sprallos
Ja, ni som bor i Finland borde göra en rejäl vinst på att sälja i Sverige! Såg 2 par på Tradera häromdagen, helt nya, för 480 sek + frakt. Garanterat inhandlade i Finland
Jag hade tänkt tänka på saken och sen köpa de för "köp nu-pris" men då var de redan sålda!! Går som smör!
-

Nelia - Alltid online

jag blir så himla nyfiken! nu är det ju vinter "på riktigt" här också men en göteborgsvinter kan ju lika gärna vara fyra månader av slask slask slask upp till vaderna, funkar de lika bra då? vi behöver verkligen också vinterstövlar.....
-

Kali - Alltid online

10 inlägg • Sida 1 av 1