Banner Forum Image

Någon med erfarenhet av Emmaljunga scooter -07?

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Någon med erfarenhet av Emmaljunga scooter -07?

Inläggav Lillan08 » tor feb 05, 2009 16:01

Har någon erfarenhet av en sådan?
Är på g att köpa en via blocket för 1100:- Är det ett bra pris?

Så här ser den ut:
7680958907.jpg
Köpa eller inte??
(28 KB) Nerladdad 65 gånger
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

STOPPA BARNPORREN PÅ INTERNET!!!
Ser ni något kan Ni DIREKT anmäla det här:
http://www.ecpathotline.se/hotline.asp
Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Re: Någon med erfarenhet av Emmaljunga scooter -07?

Inläggav Eva » tor feb 05, 2009 16:21

Ingen annan erfarenhet att vi körde den i en butik förra veckan och första intrycket var mycket positiv. Den var underbar att köra. Men så mycket mer kan jag inte hjälpa dig... Hoppas någon annan har mer att bidra med;)
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav Johanna H » tor feb 05, 2009 20:39

Jag har inte haft någon själv men dem som haft en är nöjda med sina! Det jag hört att Emmaljunga har "problem" med med sina vagnar är gnissel! Men det borde ju va lätt att smörja bort.

Däremot så fick jag lära mig att brios o Emmaljungas sulkys tar ett barn på runt 15kg och ca 3 år..men en tvååring kan ju väga 15kg så hon i affären sa att om vi som har ett långt barn vill ha en vagn som räcker länge så är ingen av de vanliga sulkysarna ngt att tänka på..därför har ju vi Babytravel joggern som tål lite högre vikt och är lite större i sätet. Bara ett tillägg..haha.. :wink:

1100kr är nog ett rimligt pris för en beg vagn OM den är i gott skick! Kolla det först!
Personligen skulle jag aldrig köpa en vagn utan att ha klämt och känt på den! Kollat så den inte är skev mm för ditt barn säkerhet är viktig och tyvärr är inte alla som säljer vagnar ärliga utan kanske bara vill tjäna pengar! Jag tycker att alla som har barn borde tycka det är viktigt att även andras barn får åka säkert!

En ny EL scooter kostar väl runt en 2500kr ? Så 1100kr kan också va billigt! frågan är varför den är billig isåfall! Lycka till!
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav BebisMars07 » tor feb 05, 2009 22:34

Hejsan!

Jag har en Emmaljunga Scooter som jag köpte på Blocket för 1400kr, inkl fotsack och regnskydd, den var i mycket bra skick. Jag är nöjd med den, lätt att köra, väger inte så mycket, vår dotter sitter bra i den. Den har några små brister. Det är väldigt lite packutrymme, det går endast ned en liten väska eller påse i korgen under vagnen (jag är van vid vår Emmaljunga City Cross som har väldigt bra packutrymme) och så gnisslar den lite i bland om man inte smörjer den med jämna mellanrum. Annars en toppenvagn, även begangnad!
Bild
Användarvisningsbild
BebisMars07
Nykomling
Nykomling

Inläggav Lillan08 » tor feb 05, 2009 23:12

Tack för era synpunkter! :)
En liten fråga till....
Min dotter är ju snart 7månader. Är det lagom att börja använda sittvagnen om ca en månad när våren kanske börjar titta fram?
Vi har en brio combi nu som börjar kännas väldigt klumpig + att Nellie aldrig sover i helt liggläge i den ändå!
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » tor feb 05, 2009 23:24

1100 är ganska standard pris på en beg. emmeljunga scooter. är varken dyrt eller billigt. är själv på halv jakt efter en. Jag skulle nog försöka få ner den liiiite till om de inte e nåt mer som ingår. man ska tänka på att man aldrig får med garantier på vagnar som man köper iandrahand det finns bara ett barnvagns märke som låter garantin gå vidare och det är en nyhet som Urban jungle som släppde på det i år. detta tycker jag är värt att ta in i betraktelse. en ny ligger ju som sagt på runt 2500 kr men har oxå sett i butik på rea för 1700 på nån färg som va utgående. det är aldrig roligt att ev. stå där med skägget i brevlådan om den går sönder och man då behöver köpa en ny... känns ju inte så himlans kul direkt. ta upp de med säljaren och fråga om dom kan hjälpa till med en ev. reklamation.

Angående gnisslet som emmaljunga har haft problem med.. eller nja dom flesta har ju små problem med de. lätt att bota med silicon spray som man kan köpa billigt på clas ohlsson eller biltema.

Syrran har en emmaljunga scooter sin bonus dotter och dom är jätte nöjda, jag har test kört den flea gånger och vill absolut ha en sån till noa sen.
Jag skulle nog testa att vända på sitsen på din vagn och se hur ditt barn tycker om det. jag testar då och då på Noa men han tycker att de e kul i max 15 min sedan blir de för jobbigt. men det är jätte olika på alla barn. en del älskar de och andra har betydligt svårare för att åka frammåt.

jag hoppas att du blir nöjd! hur du en väljer att göra :-)
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav flickan » fre feb 06, 2009 08:44

jag är med inne på att köpa en sån har du nåm lekia (brio) u närheten så har dom rea på dom nu 1695
BildBild

BildBild
Användarvisningsbild
flickan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillan08 » fre feb 06, 2009 11:49

Just det!! Den är ju framåtvänd!!! Tänkte inte på det!!! :roll:

Ok! Finns det någon likvärdig sittvagn med vändbar sitts?? Någon som vet??
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » fre feb 06, 2009 15:00

Lillan08 skrev:Just det!! Den är ju framåtvänd!!! Tänkte inte på det!!! :roll:

Ok! Finns det någon likvärdig sittvagn med vändbar sitts?? Någon som vet??

dom e ju mer sulky varianter men mer regäl sulky om jag vågar säga så. den enda vagnen som jag vet är en sulky med vändbar sits och liggläge är ju bugaboo bee. och den e ju ganska saftig i pris. men är de just en sulky du vill ha eller är de en vagn som ska fungera som enda vagn?
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav Lillan08 » fre feb 06, 2009 16:46

Ja alltså den jag har nu funkar ju egentligen det är bara det att jag åker mycket buss och den är ganska klumpig och Nellie ligger ju aldrig helt ner i den ändå så därför tänkte jag att en sittvagn av den regälare varianten (inte en paraplysulky) hade varit bra... Men, jag skänkte inte en tanke på att de är framåtvända och det vet jag inte om jag vill ha än...... :roll:
Får se om jag kan hitta en bugaboo på blocket...... Annars får jag ha denna som jag har ett tag till....

Tackar för tips och tankar!!!! :)
Bild

Bild

ma 30/10-10
mf 23/7-11

Användarvisningsbild
Lillan08
Alltid online
Alltid online

Inläggav Angie1 » fre feb 06, 2009 18:08

jo men om de bara e en vanlig sittvagn du vill ha så finns de ju flera! kolla på teutonian fun och timmy tex. jag är ganska övertygad om att du kommer kunna hitta en bra vagn som ni kommer trivas med. vad har ni för vagn nu??
Angie1
Alltid online
Alltid online

Inläggav Eva » fre feb 06, 2009 20:02

Du kan inte använda dem jämte då? Ibland åka framåt i scootern, ibland brio mot dig. Vi har också en sulkyliknande vagn som bara är framåtvänd. Sonen har åkt denna sedan han var dryga tre månader och det har fungerat utan problem. Är du i butiker och så och typ tittar på något, kan du ju alltid ställa vagnen så hon ser dig, samma i bussar, osv. och stanna med jämna mellanrum och prata lite/osv. Vi använder mest vår till shopping, annars använder jag kombin, som jag brukar växla med att ha mot mig/bortvänd.
Eva
Alltid online
Alltid online

Inläggav cher » lör feb 14, 2009 09:25

vi har ngt liknade och är jätte nöjda. Vi har först använt den som liggvagn , då med mjuklift. Är din dotter 7 mån vill hon nog sitta och titta lite nu, hampus har gjort det sen 5 mån.
Bild
Bild
cher
Kan inte slita sig från vimedbarn.se
Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar