Näsdroppar omöjligt uppdrag!!!
8 inlägg • Sida 1 av 1
Näsdroppar omöjligt uppdrag!!!
Hjälp! Jag behöver tips på hur jag ska få i Elsa näsdroppar. Hon är 7 månader. Just nu är hela familjen jätte förkylda och Elsa är väldigt snorig och täppt. Men när vi försöker ge henne näsdroppar så bara ruskar hon på huvudet. Det är nästan omöjligt att få i några droppar. Man bara hoppas att man "träffat" rätt! Vi har provat att en av oss håller i huvudet på henne men hon vrider sig som en ål ändå. Har provat med att distrahera henne men det funkar inte.
Snälla någon som har något bra tips?
Snälla någon som har något bra tips?
-

marimo - Har vimedbarn.se som startsida

Re: Näsdroppar omöjligt uppdrag!!!
prova nässpray istället det kanske går lättare
William hatar näsdroppar men nässprayen går hur fint som helst.
William hatar näsdroppar men nässprayen går hur fint som helst.
-

Anna_Lindberg - vimedbarn.se skribent

Byt till nässray! Går mycket lättare och snabbare. Finns från 7 mån och uppåt men jag har tjuvstartat med dom (gett halva dosen) eftersom det går så extremt mycket bättre med dom.
Dessutom tycker jag att det är lätt att göra illa den lilla näsan med pipetterna eftersom man får brottas så med ungen, pipetterna är så vassa. Det är inte sprayen
.
Lycka till och krya på er!
Dessutom tycker jag att det är lätt att göra illa den lilla näsan med pipetterna eftersom man får brottas så med ungen, pipetterna är så vassa. Det är inte sprayen
Lycka till och krya på er!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Ok! Jag visste inte att det finns nässpray till så små barn! Det måste vi testa då. Tack för tipset!
-

de finns både "nezeril" men även saltlösning på nässpray flaska som man kan ha till små barn, skit bra
dropparna är inte så lätta o träffa rätt med!
- hellokitty
- Alltid online

Testa nässprayen, lättare än dropparna men inte helt lätt ändå
Testa även näsfridan.
Testa även näsfridan.

-

Redhotwera - Alltid online

Har nu testat nässprayen, lite lättare var det men inte mycket!! Men det kändes lättare att veta att hon fått i sig den.
Problemet är nog egentligen att vi knappt får röra näsan när hon är förkyld. Hon gillar inte när man torkar bort snor eller när vi vill använda "snorsugen" heller. Så jag vet inte vad vi ska hittapå.
Tänker fortsätta att prova med sprayen då det kändes som att risken att göra henne illa är mindre då den har en mjukrund"spets". Hoppas att hon inser att det är något bra som hjälper henne!
Sen undrar jag hur ni gör med antal gånger per dygn som man får använda nässpray/droppar. Det står 2-3 gånger men ibland går det ju mindre än en timme så är hon lika täppt igen!! Då räcker det ju inte! Försöker att inte använda dem mer än i nödfall på dagen så att jag kan ha de "gångerna" till kvällen och natten. Men det är jobbigt för henne.
Problemet är nog egentligen att vi knappt får röra näsan när hon är förkyld. Hon gillar inte när man torkar bort snor eller när vi vill använda "snorsugen" heller. Så jag vet inte vad vi ska hittapå.
Tänker fortsätta att prova med sprayen då det kändes som att risken att göra henne illa är mindre då den har en mjukrund"spets". Hoppas att hon inser att det är något bra som hjälper henne!
Sen undrar jag hur ni gör med antal gånger per dygn som man får använda nässpray/droppar. Det står 2-3 gånger men ibland går det ju mindre än en timme så är hon lika täppt igen!! Då räcker det ju inte! Försöker att inte använda dem mer än i nödfall på dagen så att jag kan ha de "gångerna" till kvällen och natten. Men det är jobbigt för henne.
-

Använd sprayen med koksaltlösning. Vi har bara använt sån, den funkar bra (även om det är skitsvårt att få komma åt och spraya i näsan... Måste hålla undan händer och hålla i huvudet och vara snabba). Den kan man använda hur mycket man vill. känns dumt och onödigt att överdosera riktig nässpray. Alternativt, använd riktig nässpray så mycket man får och koksaltlösningen däremellan.
- Linen
- Stammis

8 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling