Närheten av Borås?
38 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3
Närheten av Borås?
Nu när föräldraledigheten börjar närma sig lite (ok inte riktigt än då, men drömma går ju), så skulle jag vilja se om det finns några av er här i min närhet.
Sist jag var föräldraledig bodde vi långt upp i landet och sedan vi flyttat hit har det mest blivit med jobbarkompisarna jag umgåtts ibland. Det skulle därför vara roligt att träffa någon med barn i ungefär samma ålder som jag.
En forumfika eller liknande i sommar kanske? Jag bor i Ulricehamn men åker till Borås rätt ofta så den här stan inte har så stort utbud av aktiviteter.
Sist jag var föräldraledig bodde vi långt upp i landet och sedan vi flyttat hit har det mest blivit med jobbarkompisarna jag umgåtts ibland. Det skulle därför vara roligt att träffa någon med barn i ungefär samma ålder som jag.
En forumfika eller liknande i sommar kanske? Jag bor i Ulricehamn men åker till Borås rätt ofta så den här stan inte har så stort utbud av aktiviteter.
-

thepal - Alltid online

Re: Närheten av Borås?
Halvvägs känns som ett bra förslag! Fast var är det?
Vi kan väl i oförsig tänka oss att ses i borås också, en picnick eller så o göra en heldagsutflykt men i så fall i sommar.
Vad har borås för nåt kul att erbjuda? Förutom det jäkla zoot som alla tjatar om.
Vi kan väl i oförsig tänka oss att ses i borås också, en picnick eller så o göra en heldagsutflykt men i så fall i sommar.
Vad har borås för nåt kul att erbjuda? Förutom det jäkla zoot som alla tjatar om.
- che
- Alltid online

Ja jag vet ju att ni är många i Göteborg, men lantisen (jag alltså) är livrädd för att köra bil där. I och för sig kan jag väl ta mig på annat sätt än bil, men det är inte fullt lika smidigt. Halvvägs vore kanske något. Jag har sen semester (v 30-33) men helger kan jag oftast klämma in något.
Ja vad har Borås att erbjuda? Vore ju kul att vara utomhus, annars vet jag att de har Leos lekland där.
Ja vad har Borås att erbjuda? Vore ju kul att vara utomhus, annars vet jag att de har Leos lekland där.
-

thepal - Alltid online

thepal: you´r not aloune att inte vilja köra i GTB... ryser vid bara tanken... fast jag kan om jag är tillräckligt puschad tänka mig att köra en bit in ;D
borås har ju som che så vacker påminner ;D zoot... var det inte något minitåg där med?? annars picnick i någon lekpark... är väll alltid ok....
borås har ju som che så vacker påminner ;D zoot... var det inte något minitåg där med?? annars picnick i någon lekpark... är väll alltid ok....
- Lollo_80
- Alltid online

borås djurpark är jättefin men inte direkt gratis.... förstås! minitåget SKA jag besöka vid tillfälle haha. sen finns väl vattenpalats?
men det är inte svårt att köra bil i göteborg! kom o testa! ju fler bilar ni kommer med desto långsammare går det och ju mer tid har man att fundera över vad som händer framåt, lämna företräde åt spårvagnarna bara =)
men det är inte svårt att köra bil i göteborg! kom o testa! ju fler bilar ni kommer med desto långsammare går det och ju mer tid har man att fundera över vad som händer framåt, lämna företräde åt spårvagnarna bara =)
-

Kali - Alltid online

Kali: klockrent fyll stan med lantisar så är vi snart på rapport för trafikstockningen i centrala GTB....LMAO.....
det är "rullbullarna" som stressar mig lite grann.... först är det ingenting, sen är det ingenting och sen helt plötsligt har man en "rullbulle" plingandes hysteriskt i röven på en... obehagligt.... jag är inget fan av Norrköping heller så det är inget personligt mot GTB
det är "rullbullarna" som stressar mig lite grann.... först är det ingenting, sen är det ingenting och sen helt plötsligt har man en "rullbulle" plingandes hysteriskt i röven på en... obehagligt.... jag är inget fan av Norrköping heller så det är inget personligt mot GTB
- Lollo_80
- Alltid online

Min sambo som är betydligt kaxigare än mig hamnade mitt mellan två spårvagnar sist han var till Göteborg ; )
Han skyllde på våran usla GPS och jag fnittrar tyst för mig själv...
Minitåget, är det inne på zoot eller är det något annat tåg du menar? Jag vet inte om det finns någon bra lekpark i Borås, men det borde det ju göra och picknick är ju en billig och enkel sysselsättning.
Han skyllde på våran usla GPS och jag fnittrar tyst för mig själv...
Minitåget, är det inne på zoot eller är det något annat tåg du menar? Jag vet inte om det finns någon bra lekpark i Borås, men det borde det ju göra och picknick är ju en billig och enkel sysselsättning.
-

thepal - Alltid online

thepal: hälsa din sambo att spårvagnarna säker slog ut er GPS endast för att jäklas... jag är helt övertygad om att dom är guds straff /djävulens påfund till/mot oss billister, fast dom är rätt roliga att åka speciellt när det är barn med ;D
- Lollo_80
- Alltid online

Förlåt, men som van trafikant i Göteborg är det lite komiskt att läsa era inlägg. *fnittrar*
Men jag kan förstå att det inte är roligt att ge sig in i en större stad när man inte är van vid det. Jag kan säga att när jag kör bil här nere i Porto så är det obligatoriskt med "trafiksvett". Kan dock bero på trafikanterna, portugiser är inte kända för att köra varken bra eller trafiksäkert.
Jag röstar för att åka till de där minitågen, vi har pratat om att åka dit någon gång, och då följer nog min sambo med också.
Men boka inte in förrän i juli, jag är fortfarande i Portugal och reser inte hem förrän 1 juli
Men jag kan förstå att det inte är roligt att ge sig in i en större stad när man inte är van vid det. Jag kan säga att när jag kör bil här nere i Porto så är det obligatoriskt med "trafiksvett". Kan dock bero på trafikanterna, portugiser är inte kända för att köra varken bra eller trafiksäkert.
Jag röstar för att åka till de där minitågen, vi har pratat om att åka dit någon gång, och då följer nog min sambo med också.
Men boka inte in förrän i juli, jag är fortfarande i Portugal och reser inte hem förrän 1 juli
-

Nelia - Alltid online

Nelia: vad trevligt att vi kan underhålla....
fast jag håller med... när jag bodde i Sthlm var det få saker som stressade mig... det var så att kompisarna som åkte med tyckte att det var lite läskigt när man for mellan filer och in i små fickor i trafiken
nu skulle jag aldrig köra så för den typen av total medvetenhet om var min bil börjar och slutar samt luckor och grejjor finns inte kvar...
det behövs inte på landet...
jag har aldrig varit med om en olycka eller varit speciellt nära en olycka förens vi flyttade ut på landet.... på 1,5 år har jag backat på 2 bilar samt övat dikeskörning 2ggr (kan berätta att jag numera har glassögon på grund av taskigt djupseende samt skelning)
skall vi åka tåg så lär jag få med min sambo med
Juli är ju en bra månad att träffas i nu i sommar... känns inte som om jag kommer att orka åka långt i juni speciellt om denna bebis inte inom snar framtid bestämmer sig för att titta ut......
oj det blev långt.... opps sorry
fast jag håller med... när jag bodde i Sthlm var det få saker som stressade mig... det var så att kompisarna som åkte med tyckte att det var lite läskigt när man for mellan filer och in i små fickor i trafiken
skall vi åka tåg så lär jag få med min sambo med
oj det blev långt.... opps sorry
- Lollo_80
- Alltid online

38 inlägg • Sida 1 av 3 • 1, 2, 3