När ska dom sitta i sittvagn???
19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
När ska dom sitta i sittvagn???
Ja när är det dax för det???
Tycker hemskt synd om lilltjejen som ogillar att ligga ned i vagnen. Hon är så nyfiken på allt och vill titta men när är det ok att börja med det? Hon är väldigt stark i nacke, rygg och mage nu.
När började era små sitta i sittvagn???
Tycker hemskt synd om lilltjejen som ogillar att ligga ned i vagnen. Hon är så nyfiken på allt och vill titta men när är det ok att börja med det? Hon är väldigt stark i nacke, rygg och mage nu.
När började era små sitta i sittvagn???
-

veronica78 - Alltid online

Re: När ska dom sitta i sittvagn???
Vid började med sittvagnen runt fem månader. Testa att palla upp henne sittande kortare stunder.
-

Mickis - Alltid online

Jag funderar också på det. Jag kan bara ha Lily i vagnen när hon är dödstrött, annars vrålar hon bara. Lyfte ur liggdelen i dag när vi tog en kort promenad med hunden och lät henne sitta lite halv-bakåtlutad i sittdelen. Det var hon nöjd med. Hon hann ju inte bli trött på en sån kort sträcka, men jag tänkte att om man är ute längre kan man ju fälla ner ryggstödet helt om hon blir trött. Men jag är som sagt också osäker. Ska fråga när jag är på BVC imorn!
-

Sofia85 - Alltid online

Mickis. Tack för tipset! Jag har dock testat att bulla upp lite men det funkade väl sisådär.
Sofia85. Jo, jag tänkte också att om hon nu skulle bli trött och vill sova é det ju bara att fälla ner ryggstödet. Men jag är osäker på om det verkligen är ok ändå. Återkom gärna med vad dom sa om detta!
Sofia85. Jo, jag tänkte också att om hon nu skulle bli trött och vill sova é det ju bara att fälla ner ryggstödet. Men jag är osäker på om det verkligen är ok ändå. Återkom gärna med vad dom sa om detta!
-

Jag har en uppfällbar ryggskiva i liggdelen på min vagn och den används hela tiden när Isabelle är vaken. Så praktiskt!
Isabelle 080725
Josefine 100330
Josefine 100330
-

Strumpan - Alltid online

Noa va 3 månader, han blev hysterisk i liggvagnen. sen så fick jag variera emellan, ibland ha liggdelen och i bland sittdelen. testa er fram. men han har suttit enbart i sittdelen från dess att han va 5 månader.
- Angie1
- Alltid online

Min BVC-sköterska tyckte att det var helt okej att använda sittdelen, men gärna lite halvlutandes så att de inte sitter helt upprätt. Jag provade igen idag när jag gick till BVC (första gången jag har haft med vagnen dit) och det gick jättebra både dit och hem. På hemvägen somnade hon och då fällde jag bara ner ryggstödet helt. Det såg jättemysigt ut med åkpåse!
-

Sofia85 - Alltid online

Elsa var fyra och en halv månad när hon började med sittvagnen, men såhär i efterhand önskar jag att jag hade väntat tills fem månadersåldern kanske. Vissa barn ligger i liggdelen tills de är ett halvår eller så, och man får göra bedömning utifrån sitt egna barn. Jag vet att Elsas kusin satt bra i liggdelen med en kudde bakom men han satt också tidigare än Elsa, det hade aldrig fungerat för henne.
Man får testa helt enkelt, men om man börjar innan fyra-fem månaders ålder tycker jag man framförallt ska ha i liggläge och mest sätta upp i kortare stunder, de är så himla små då.
Man får testa helt enkelt, men om man börjar innan fyra-fem månaders ålder tycker jag man framförallt ska ha i liggläge och mest sätta upp i kortare stunder, de är så himla små då.
- Liina
- Alltid online

Sofia85. Men så bra!!!
Tusentack för ditt svar. Alla andras också naturligtvis. 
Jag håller på och försöker fixa iordning själva sittdelen efter att ha tagit bort liggdelen men det går trööögt. En miljard olika spännen och jag vette 17 vad allt är! Får be sambon om hjälp så ska vi göra ett test imorgon med sittvagn.
Liina. Nejdå, jag tänker absolut inte ha fullt sittläge. Det känns alldeles för tidigt. Men halvlutandes bara så att hon kan få se ut lite och inte bara stirra rakt upp.
Jag håller på och försöker fixa iordning själva sittdelen efter att ha tagit bort liggdelen men det går trööögt. En miljard olika spännen och jag vette 17 vad allt är! Får be sambon om hjälp så ska vi göra ett test imorgon med sittvagn.
Liina. Nejdå, jag tänker absolut inte ha fullt sittläge. Det känns alldeles för tidigt. Men halvlutandes bara så att hon kan få se ut lite och inte bara stirra rakt upp.
-

Jag har också bytt "del" på vagnen. Har en Quinny Freestyle, men bagen är ganska liten och Sarah är redan så lång så fick inte plats att ha täcke i ens... Så bytte nu till sportsdelen. Den är det fullt liggläge på plus att det är väldigt enkelt att bara dra upp i ryggen litegrann så att hon kan se lite mer:-D Så nu får jag plats med min voksi påse i och hon ser ut att ha det såå mysigt. Var också lite osäker på om jag skulle byta, emn nu trivs hon mycket bättre:-)
- Yoshi
- Har vimedbarn.se som startsida

Jag hade ju fixat sittdelen igårkväll. Men Chelsea va så sur och skrikig och alla dessa bälten hit och dit verkade bara krångligt att hålla på med så till slut gav jag upp och tog fram liggdelen iallafall. *Suck* Vagnen vi har är en teutonia fun men man kan ju ha nästan helt liggläge i den som sittvagn också. Nåja, jag ska göra ett nytt försök snaaaart. 
-

Lo har också börjat protestera i liggvagnen så igår bulla jag på fårskinnsfällen så hon hunde halvsitta och det var högt uppskattat. Nu är hon iof väldigt stark men... det är kanske lite väl tidigt att börja med sittvagn nu? Hon är ju inte ens två månader.
Hmm...
Hmm...
-

Lyckans Lo - Alltid online

Strumpan skrev:Jag har en uppfällbar ryggskiva i liggdelen på min vagn och den används hela tiden när Isabelle är vaken. Så praktiskt!
Aa, det vore ju kanon att ha så!
Hade inte alla vagnar så när vi var små?
Nu bygger dom inte vagnarna så bara för att tjäna mer pengar på att vi måste köpa nytt. Bah!
-

Lyckans Lo - Alltid online

veronica78: jag använder fortfarande inte selen på Elsa, hon rör sig inte på det sättet. Och när hon var så liten hade jag absolut inte använt selen, om det inte fanns risk för att hon kan trilla ur vagnen eller så. =)
- Liina
- Alltid online

19 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar