Banner Forum Image

När ska dom sitta i sittvagn???

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Re: När ska dom sitta i sittvagn???

Inläggav veronica78 » tor nov 06, 2008 13:06

Liina Nä jag struntade faktist i selen och du har ju helt rätt i att de små ej behöver använda dessa än. :-) Jag var ute idag och lilltjejen verkade trivas som fisken i vattnet! :-)

Lyckans Lo. Jo jag har för mig att det var så i vagnarna förr. Det var ju SKITBRA!
BildBild
Användarvisningsbild
veronica78
Alltid online
Alltid online

Inläggav dignelius » tor nov 06, 2008 13:25

Liina, hur var det med din Brio-vagn? Bytte du ut den för att den höll på att ramla i bitar eller för att Elsa satt illa i den? Jag funderar på om det är någon idé att klättra in i förrådet och ta fram sittdelen innan Hrönn kan sitta själv. Jag menar om det krävs att de sitter helt stadigt för att inte glida omkring i sittdelen så kan jag ju lika gärna köra med ryggplattan ett tag till, typ tills vi flyttar, och slippa besväret med att rota runt i källaren.
dignelius

Inläggav Liina » tor nov 06, 2008 14:54

dignelius: jag bytte för att den var krånglig och för att Elsa satt superdåligt i den. Den var så lång liksom, så när vagnen rörde sig så gled hon bara mer och mer mot liggande, och blev såklart sur. Om de sitter halvbra kan man typ ha en kudde bakom ryggen så sitter de bättre, men för Elsa funkade det inte alls. Har du sån ryggplatta i din liggdel så du kan höja henne lite? Isåfall hade jag defintivt väntat tills ni flyttat, det är ju så snart. Och hade vi haft ryggplatta hade jag väntat bra mycket längre innan jag bytte till sittdel också.
Bild

Http://www.linita.blogg.se
Liina
Alltid online
Alltid online

Inläggav dignelius » tor nov 06, 2008 19:33

Det dumma med plattan är att den bara har två lägen, helt nerfälld eller helt uppfälld (90 grader) och att den bara ger stöd upp till skulderbladen ungefär, men eftersom jag är latast i Sverige och dessutom rädd för förändring så lutar det nog åt att Hrönn får åka liggvagn ett tag till.
dignelius

Föregående

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar