När sätter sig barn
13 inlägg • Sida 1 av 1
När sätter sig barn
Hej i vilken ålder satte sig era barn upp själva.
kram sara
kram sara
- sara islam
- Kan inte slita sig från vimedbarn.se

Re: När sätter sig barn
Kaspian satt vid dryga 4 mån stadigt själv på golvet, Cera sitter korta stunder själv men inte speciellt stabilt..så mina barn är olika
Hon tar det mer lugnt än storebror. Men jag tror att de flesta barn kan sitta runt 7 mån.
- Maiyah
- Alltid online

Julia va precis 3 mån 3 veckor gammal när hon satt själv första gången en kort kort stund sen tog de ett par veckor när hon satt mer stabilt
-

flickan - Alltid online

Jag funderar på just när de börjar sätta sig upp själva, alltså inte sitter kvar där man sätter dem utan kan fixa sig till sittande position från liggande själva. När händer det?
- Blåbäret
- Galen i vimedbarn.se

Domino kan inte riktigt sätta sig upp själv men om hon ramlar från sittande förstår hon oftast att hon kan knuffa upp sig med armen igen, men inte om man lägger henne ner. Hon har nog bara inte förstått att det är samma sak 
- Misu
- Har vimedbarn.se som startsida

Misu - det kan vår bebis också, fast bara om hon ramlar åt sidorna, inte rakt bakåt, då kommer hon inte upp. Än.
- Blåbäret
- Galen i vimedbarn.se

jag kommer faktiskt inte ihåg men från att kunna sitta själv stadigt till att kunna sätta sig själv tog det lång tid har jag för mig. jakob lärde sig ställa sig upp innan han lärde sig sätta sig själv iaf.
-

Kali - Alltid online

Liam satte sig helt själv när han var 5 månader , Meja var 6 månader då hon lärde sig sätta sig själv från liggandes då .
Har fått höra att dom e tidiga med att sätta sig själva så men å andra sidan så e ju alla barn olika
Har fått höra att dom e tidiga med att sätta sig själva så men å andra sidan så e ju alla barn olika
- Isan
- Alltid online

Björn har satt sig själv från att han var 6 månader, han kan sätta sig från stående eller från krypläge.
- Stinnua
- Alltid online

13 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barns hälsa & utveckling