När kan jag börja med sittdelen?
8 inlägg • Sida 1 av 1
När kan jag börja med sittdelen?
Hjälp jag har en fråga.
När kan jag börja använda sittdelen till min Brio sing?
Har smyg provat den lite på små kortisar med Oliver, och han gillar den jätte mycket!
Men jag blir lite orolig ändå, han är ju bara 4 1/2 mån det är kanske förtidigt?
Man kan ju inte fällan ner den helt liksom, utan han ligger som i en "kupad hand"
Tror ni att det blir för mycket på lastning på ryggen?
När kan jag börja använda sittdelen till min Brio sing?
Har smyg provat den lite på små kortisar med Oliver, och han gillar den jätte mycket!
Men jag blir lite orolig ändå, han är ju bara 4 1/2 mån det är kanske förtidigt?
Man kan ju inte fällan ner den helt liksom, utan han ligger som i en "kupad hand"
Tror ni att det blir för mycket på lastning på ryggen?
- Sweet Honey Pie
- vimedbarn.se skribent

Re: När kan jag börja med sittdelen?
Jag var inne och kikade på deras hemsida och dom rekommenderar den ju från ca 6mån fast det där ju så individuellt. Pröva dig fram lite om han gillar att sitta där så är det ju ok. Alma ville sitta tidigt och se ut så vi började låta henne halvsitta då hon själv visade intresse för det.
- Taweret
- Alltid online

Jag började med sittdelen vid 4 månader för Theodore ville inte och kunde inte ligga ner då.. Liggdelen var för liten och det fanns ju liggläge i sittdelen på min vagn!
Jag tror att så länge barnen mår bra så behöver man inte följa alla rekommendationer som finns! Jag hade gått på magkänslan om jag vore du!
Jag tror att så länge barnen mår bra så behöver man inte följa alla rekommendationer som finns! Jag hade gått på magkänslan om jag vore du!
- SessanA
- Alltid online

Testa och se hur länge han orkar
Elis var närmare 7 månader innan han orkade sitta upp bra i sittdelen och även då orkade han typ 40 min sen blev han ledsen och det var för att han var trött. Jag brukade bulla upp med en kudde och filt i liggdelen så han kom upp lite och såg bättre innan jag bytte till sittdelen.
- shoegal
- Alltid online

Tack för svaren.
Jaaa.. jag tror nog jag väntar med sittdelen.
Än så länge protesterar han inte så mycket i liggdelen, så jag tänker rida på den vågen tills det inte funkar längre.
Vill inte att han ska vänja sig för mycket för tidigt med sittdelen.
Skillnad om han verkligen inte tycke om liggdelen och bara va nöjd i sittdelen.
Synd bara.. jag ser fram emot sittdelen, den är så mycket smidigare och snyggare.
Jaaa.. jag tror nog jag väntar med sittdelen.
Än så länge protesterar han inte så mycket i liggdelen, så jag tänker rida på den vågen tills det inte funkar längre.
Vill inte att han ska vänja sig för mycket för tidigt med sittdelen.
Skillnad om han verkligen inte tycke om liggdelen och bara va nöjd i sittdelen.
Synd bara.. jag ser fram emot sittdelen, den är så mycket smidigare och snyggare.
- Sweet Honey Pie
- vimedbarn.se skribent

Vi började med sittdelen vid 4månaders ålder. Men det var fullt liggläge o han VÄGRADE ligga ner helt mer än när han sov.
De kan ju vila ryggen rätt bra i singen ändå tycker jag om man fäller den mycket bakåt.
Lycka till!
De kan ju vila ryggen rätt bra i singen ändå tycker jag om man fäller den mycket bakåt.
Lycka till!
- jessica81
- Alltid online

Så länge han inte verkar missnöjd så är det väl bara att köra på med liggdelen.
Vi började med sittdelen vid 6 månader har jag för mig. Då blev hon arg av att ligga i vagnen när hon inte sov. Vi fick ha ganska lite lutning till att börja med för att hon skulle orka.
Vi började med sittdelen vid 6 månader har jag för mig. Då blev hon arg av att ligga i vagnen när hon inte sov. Vi fick ha ganska lite lutning till att börja med för att hon skulle orka.
-

thepal - Alltid online

När började ni använda sittdelen sen? håller helt med dig, den är så mycket snyggare o smidigare men den känns ändå så stor o det ser nästan ut som om hon "drunknar" i den haha.. hon är nästan 6 månader nu!
- carrow
- Nykomling

8 inlägg • Sida 1 av 1