När du söker/sökte namn, vad ville du veta?
5 inlägg • Sida 1 av 1
När du söker/sökte namn, vad ville du veta?
Hej, jag är intresserad av alla tips och idéer på vad ni vill veta när ni söker på namn till ert barn eller vad ni vill få upp när ni söker på ert barns givna namn!
Hjälp till med tips så vi kan skapa bästa namnsidan på vimedbarn och minbebis.com!
Tack på förhand!
Hjälp till med tips så vi kan skapa bästa namnsidan på vimedbarn och minbebis.com!
Tack på förhand!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Re: När du söker/sökte namn, vad ville du veta?
Jag vill veta hur många som heter namnen, dels som tilltalsnamn, men även totalt sett. Jag vill även veta betydelsen och historiken bakom namnet.
Jag hade också tyckt att det hade varit kul att få reda på hur vanligt namnet är i andra länder (om det nu är ett sådant namn). kanske även vilka smeknamn som brukar finnas kopplat till namnet.
ja, det var väl allt jag kom på nu. Jag gillar namnsidor, så jag hoppas att den blir bra.
Jag hade också tyckt att det hade varit kul att få reda på hur vanligt namnet är i andra länder (om det nu är ett sådant namn). kanske även vilka smeknamn som brukar finnas kopplat till namnet.
ja, det var väl allt jag kom på nu. Jag gillar namnsidor, så jag hoppas att den blir bra.
-

vildasol - Alltid online

Hej! Tack för dina tips!
Fler tips mottages gärna!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
-

Stina - Admin
Om man klickar på ett namn så kanske de som har valt det namnet till sitt barn kan berätta där varför de valde det namnet. Hade varit lite roligt och orginellt tycker jag = ) om ni vill skilja er från vanliga namnsidor! Lycka till!!
- Loam
- Galen i vimedbarn.se

jag håller med vidasol. jag vill veta hur många som heter de både i tilltals namn samt andra namn. Men de är kul att kunna läsa vad de betyder och om de är någon "känd" person som heter så kanske... om de är ovanligt namn med ovanlig stavning kan man ju skriva med hur det ska utalas kanske, fast de kanske blir för svårt.
Sedan en kul grej skulle vara om man kunde skriva in sitt första barns namn och få förslag som passar med det
Sedan en kul grej skulle vara om man kunde skriva in sitt första barns namn och få förslag som passar med det
-

gangsterflickan - Alltid online

5 inlägg • Sida 1 av 1