När bytte ni till sittdel på vagnen?
12 inlägg • Sida 1 av 1
När bytte ni till sittdel på vagnen?
Min lilla tokskrutt har helt plötsligt bestämt sig för att det inte alls är kul att ligga ner i vagnen längre, han vill kunna titta på ALLT. Så idag bytte vi till sittdelen istället för liggdelen, för att testa en kort period hur det fungerar för oss. Var ute med honom i den en stund idag, och det var bra mycket mindre gnäll från hans håll.
När "brukar" man byta del på vagnen?
När "brukar" man byta del på vagnen?
-

Veeronica - Alltid online

Re: När bytte ni till sittdel på vagnen?
Runt halvåret tror jag man "brukar" byta men vet att många gör de tidigare för att bebisen inte vill ligga mer=)
-

anettejohansson - Alltid online

Tycker det är många som fick barn samtidigt som jag som bytte när barnet var runt fyra månader. Vi bytte dock när Elis var sex månader, men det var för att han inte satt så bra innan dess. Jag bullade dock upp med kuddar under honom i liggdelen, så han kom upp lite, och han var nöjd med det.
- shoegal
- Alltid online

Vi tog bort mjukliften ur våran kombivagn när Tindra var runt 4 månader..men hon åkte ju i den liggandes eller halvsittandes i en fårskinssåkpåse..
- LillaMalin
ja, han får ju ligga ner mest, men det verkar vara populärt att kunna få sitta upp kortare stunder...=) han är ju rätt stadig i övrigt också och ska alltid helst sitta eller stå upp.=) tack för svaren!
-

Vi bytte till sittdel då Tim var fem månader, men innan dess bullade jag upp honom i liggdelen med kuddar
-

Fluffis - Alltid online

Vi bytte till sittdelen när Minna var 6 månader lite drygt. Innan det (eller åtminstone till 5 månaders ålder) så somnade hon nästan direkt i vagnen och då fanns det verkligen inget behov av att sitta.
-

thepal - Alltid online

Miio fick börja åka sittdel istället för liggdel vid 5månaders ålder, dels för att han va nyfiken och ville se ut och såå var han såå förbaskat låång och liggkorgen var ganska liiten å kort.
-

karisma__ - Alltid online

Vi bytte när Noel var runt 3½-4 månader för han ville inte ligga ner. Så han fick halvligga och då var han nöjd. Redan när han var runt 2 månader så fick jag bulla upp han med hjälp av kuddar i liggdelen för att han ville inte ligga i vagnen, fick bära runt på han annars.. 
-

MinisMamma - Alltid online

Vi bytte när Oskar var runt tre månader men i vårt fall berodde det mer på att vi inte fick plats med åkpåsen i hårdliften och det blev kallt. Han låg fortfarande ner då men nu sen en mån tillbaka så halvsitter han en heldel.
- Taweret
- Alltid online

Vi har ff liggdelen nu vid 6 månader, Leon sover mest när jag är ute, o än så går det bra!
Fast är ja i affärer eller om han är vaken så brukar jag bulla upp honom så att han kan sitta o titta på allt, och det är roligt, ett tag, hahah! Bäst är att bli buren såklart...!
(Han sitter inte själv än så länge min lilla kolasnöreprins)
Fast är ja i affärer eller om han är vaken så brukar jag bulla upp honom så att han kan sitta o titta på allt, och det är roligt, ett tag, hahah! Bäst är att bli buren såklart...!
(Han sitter inte själv än så länge min lilla kolasnöreprins)
- Ki27
- Alltid online

Idag har jag verkligen märkt av fördelarna med att han kan sitta upp! Jag har ju en liten kräkbebis, och när han är "kräkig" så går det verkligen INTE att låta honom ligga ner och idag har det varit kräkor mest hela dagen, så att han kunde sitta istället för att ligga var så otroligt bra! Visst, han kräktes ner sin overall, men hellre det än att han ligger ner och mår dåligt, stackarn=) Så jag har bestämt mig, sittdel it is ;D han är för det mesta vaken när vi är ute och går nu också och somnar han är det bara att fälla ner.
-

12 inlägg • Sida 1 av 1
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar