Banner Forum Image

När började ni på babysim?

Diskutera barnaktiviteteter och lyckas med ditt barnkalas

Inläggav Johanna H » lör feb 09, 2008 21:23

Kajsavarg: jag har inte tänkt på det... men jag ska testa det, tack! Jag tror hon kommer att vilja bada någongång iallafall... jag tvättar henne noga varje dag och hon gillar ju att duscha....
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav Josephine » lör feb 09, 2008 22:02

Johanna H: Tack...:) Nä hon är inte rädd, blev ledsen en gång gick upp och matade henne sen gick vi ned i vattnet igen och hon var hur glad som helst...:) Har ni någon badbalja till Ida? Testa att bada henne i den, Ella gillar inte vårat badkar...hoppas det går bättre kram
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Josephine
Alltid online
Alltid online

Inläggav Johanna H » sön feb 10, 2008 00:03

Jo vi har badbalja... en sprillans som bara står där för hon hatar den också hahaha... :) vi har också en insats med sugproppar som barnen kan ligga i liksom men inte Ida då förståss... men vi ska prova igen sen... kram.. :)
Johanna H
Alltid online
Alltid online

Inläggav lizzzie » sön feb 10, 2008 11:25

Josephine skrev:Vi började när Ella var ca: två och en halv mån...hon älskar verkligen att bada :) Redan vid andra gången doppar man dem under vattnet, lite läskigt tyckte jag men det gick bra...;) såg lite chockad ut när hon kom upp...

Oj vad olika de lägger upp kurserna på olika ställen.. På den kursen vi går provar man inte "dyk" de första 8 gångerna, utan det blir först i fortsättningskursen och bara om man som förälder känner sig trygg med det..
http://bergerud.blogg.se

Bild

BildBild

bergerud.blogg.se
Användarvisningsbild
lizzzie
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » sön feb 10, 2008 11:29

Vår pool har inte klor i sig så man kan amma i vattnet om han skulle bli hungrig. Men jag brukar se till att han är mätt när vi går ner i vattnet. Han tycker det är jättemysigt, det har bara blivit otäckt en gång då har råkade få en kallsup. Men vi gjorde ingen sak av det + att han fck vara kvar i vattnet tills han lugnat sig. Vi gick inte upp när han var som mest skrikig.

Vi kommer eventuellt dyka mot slutet på kusen (vi har 6ggr kvar) men bara om vi som föräldrar känner att vi vill...inget tvång alls.
sprallos

Inläggav Josephine » sön feb 10, 2008 21:07

Målet med kursen (vår kurs) är att barnet ska kunna ta sig in till kanten om det skulle behövas...idag blev det ett långdyk (1 ½ till 2 m), där kursledaren eller respektive skjuter barnet under vattnet till mamman eller pappan. Gick hur bra som helst inga tårar alls...:) Viktigt att man som förälder känner sig trygg i det man gör annars funkar det inte för barnet känner på sig det annars tror jag...Mysigt har vi det iaf...:)

sprallos: inget klor i vår pool heller, men det måste vara något annat medel i eller?
BildBild
Bild
Användarvisningsbild
Josephine
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » sön feb 10, 2008 21:58

Joserphine: Det är rening med UV-ljus i vår bassäng...fattar inte hur det går till men det är väldigt viktigt att vi inte har smink, metall osv osv i poolen. Alla måste tvätta sig med speciell tvål innan också.
Bilagor
glider på rygg.JPG
glider på rygg.JPG (69.81 KB) Visad 463 gånger
babysim1.JPG
babysim1.JPG (52.89 KB) Visad 463 gånger
sprallos

Inläggav shoegal » sön feb 10, 2008 22:04

Jag har en fundering; vad gör man med bebisen medan man själv duschar av sig?
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav lizzzie » sön feb 10, 2008 23:25

shoegal: I vår simhall lägger de ut som skötbäddar och mjuka skumplastmattor på golvet i duschrummet som man får lägga sina bebisar på. Oscar (och fler med honom) gillar INTE denna delen av babysimmet, trots att jag sveper in honom i både badcape och handduk.. Jag är snabb som en iller efteråt för att försöka få så lite skrik som möjligt..

Hmm, och jag kan förstå honom att han blir sur. Bli lagd på golvet tillsammans med massa andra bebisar, klart han protesterar.. Hoppas han tycker denna delen av babysimmet blir trevligare när han kan sitta själv på golvet istället, så han har lite mer överblick liksom..
http://bergerud.blogg.se

Bild

BildBild

bergerud.blogg.se
Användarvisningsbild
lizzzie
Alltid online
Alltid online

Inläggav shoegal » sön feb 10, 2008 23:42

Lizzzie: aha! Gissade att de borde ha någon slags lösning på problemet! Men ett tag såg jag mig själv intvålad och hal med en skitarg ålande Elis på armen ovanför kaketgolvet ;) Ska nog ringa och kolla med stället jag ska gå på, så slipper jag fundera! ;)

sprallos: vilka fina bilder på Victor! Vem har tagit dem?
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån feb 11, 2008 11:21

Shoegal: I våra duschar har dom sånna matstolar i plast som bebisarna kan sitta i (om man kan sitta...) JAg gör mig själv klar först och då sitter Victor fortfarande påklädd i bilstolen. Sen gör jag honom färdig....Dom blir satans hala när man tvålar in dom och då är det skönt att man själv är färdig åtminstone. Sen har jag minst 3 handdukar med mig. En att torka honom med efter duschen före, en att ha honom i när man väntar på att få gå ner i poolen och en att torka honom i efter.
Första gången hade jag bara en och den hinner ju bli sjöblöt/iskall så den var jätteläskig!
Det är Fredrik som har fotat, han var inte med i vattnet igår utan stod på sidan...:-)
sprallos

Inläggav shoegal » mån feb 11, 2008 12:03

Jag mailade stället jag ska gå på babysim på igår kväll och de har redan svarat att det finns skötbäddar inne vid duscharna så man kan ha uppsikt över barnet även från duschen :)

Där vi ska gå står det att man inte behöver tvåla in de minsta barnen, så det känns skönt att slippa det! Tycker Elis blir nog hal bara han är blöt!

Tack för tipset med flera handdukar, det ska jag tänka på att ta med! :D
Bild
shoegal
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » mån feb 11, 2008 14:50

Barn under 4 månader behöver man bara tvätta undertill så att säga...skönt!
sprallos

Inläggav kingala » tis feb 12, 2008 20:06

Kommer vänta ett tag innan vi börjar en privatperson ska bygga ett eget badhus med varmare vatten som enbart ska vara för gammlingar och i första hand för bebisar. Men antar att det dröjer så pass länge att man kanske väljer det komunala badhuset. Skulle ha velat gå privat då alla pratar om hur bra tjejen som håller i det är. Hon kör alltid med bebis massage innan och lär ut en massa nyttiga saker så som att laga egen mat, ekologiska alternativ. Olika sätt att stimulera sin bebis. Komunen har också bebis simning men det sägs vara ganska dålig stämning där...
Användarvisningsbild
kingala
Har vimedbarn.se som startsida
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Madde » ons feb 13, 2008 07:42

Idag ska det ske!!!

Har dragit ut på det allt för länge nu så idag ska jag o william gå o bada!!

Det ska bli så skoj! Gött att det är dropp in så att folk som jag "sista minutare" oxå kan njuta!!
Bild
Användarvisningsbild
Madde
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Barnaktiviteter & Barnkalas