Nä NU JÄKLAR i min lilla låda! Nu är det dags!
30 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Nä NU JÄKLAR i min lilla låda! Nu är det dags!
Nu är det dags att gå ned i vikt!
Jag vet att det finns andra "gå ned i vikt-trådar" här men har lite svårt att hoppa på efter ca 20 sidor med inlägg. Känner du motivationen puttra nu när vårsolen lyser så hoppa på här du också!
Det ska i alla fall jag göra, så annars får det väl bli min egen vikttråd.. Nu kör vi!
-

jetboy - Galen i vimedbarn.se

Re: Nä NU JÄKLAR i min lilla låda! Nu är det dags!
Jag väntar som sagt till på tosdag med att väga mig, men så här ligger landet:
Jag vet inte hur mycket jag gått upp i slutet av graviditeten, brydde mig inte om att väga mig, ibland finns det viktigare saker att tänka på, särskilt om man är frisk och alla värden är bra.
Jag fick barn i september och ca en månad efter förlossningen vägde jag 82 kg. Innan jag blev gravid och slutade röka så vägde jag 59 kg. Mycket av vikten har trillat av av sig själv utan att jag gjort nåt för det. I slutet av december vägde jag 71kg. Kilona verkar trilla av lånsammare och långsammare, så nu är det dags att göra något aktivt åt detta! Jag gjorde upp min plan för några veckor sen då vägde jag 68. Nu väger jag 66 kg.
Den blå är alltså planen och den röda resultatet.
Delmål 1: Inskrivningsvikten - 64 kg!
Jag vet inte hur mycket jag gått upp i slutet av graviditeten, brydde mig inte om att väga mig, ibland finns det viktigare saker att tänka på, särskilt om man är frisk och alla värden är bra.
Jag fick barn i september och ca en månad efter förlossningen vägde jag 82 kg. Innan jag blev gravid och slutade röka så vägde jag 59 kg. Mycket av vikten har trillat av av sig själv utan att jag gjort nåt för det. I slutet av december vägde jag 71kg. Kilona verkar trilla av lånsammare och långsammare, så nu är det dags att göra något aktivt åt detta! Jag gjorde upp min plan för några veckor sen då vägde jag 68. Nu väger jag 66 kg.
Den blå är alltså planen och den röda resultatet.
Delmål 1: Inskrivningsvikten - 64 kg!
-

Jag insåg att det nog behövdes förtydligas lite här fast jag skrev så långt innan.
Tillvägagångssätt:
+Jag ska äta mera frukt. Ingen snabbmat. Dricka mindre juice och mera vatten. Färre mackor, i så fall knäckebröd. Kokt ägg till kvällsmat.
+En ätar-dag i veckan. Fredag eller lördag.
+Mammagympa tisdagar.
Dansklass fredagar.
Promenader så ofta som möjligt.
Spinning när jag hinner men max en gång i veckan.
+Vägning varje torsdagsmorgon.
Om jag gått ned ska jag också göra min hemliga "segergest". (Ja som när man gör mål i fotboll.)
Lite amatör-idrottspsykologi skadar inte.
I planen är det inplanerade pauser. Den första är efter första delmålet, 64 kg, då ska vi på en veckas semester i Milano.
Den veckan är mitt mål att hålla vikten.
Sen är det en paus-platå i diagrammet för när jag fyller år och en extra bara för att jag inte ska tappa sugen.
Så roligt det sak bli att komma i mina gamla kläder! Eller lite nya för den delen!
Tillvägagångssätt:
+Jag ska äta mera frukt. Ingen snabbmat. Dricka mindre juice och mera vatten. Färre mackor, i så fall knäckebröd. Kokt ägg till kvällsmat.
+En ätar-dag i veckan. Fredag eller lördag.
+Mammagympa tisdagar.
Dansklass fredagar.
Promenader så ofta som möjligt.
Spinning när jag hinner men max en gång i veckan.
+Vägning varje torsdagsmorgon.
Om jag gått ned ska jag också göra min hemliga "segergest". (Ja som när man gör mål i fotboll.)
Lite amatör-idrottspsykologi skadar inte.
I planen är det inplanerade pauser. Den första är efter första delmålet, 64 kg, då ska vi på en veckas semester i Milano.
Sen är det en paus-platå i diagrammet för när jag fyller år och en extra bara för att jag inte ska tappa sugen.
Så roligt det sak bli att komma i mina gamla kläder! Eller lite nya för den delen!
-

Jag skulle enligt planen varit på mammagympa idag. Trots att vi var lite stressade och sena iväg imorse så var jag laddad som bara den! Jag skulle ta i extra-supermycket och ta tyngre vikter denna gången osv.. Tji fick jag - inställt
Bara att gå hem igen.
Det tar rätt långtid att gå dit och tillbaka så väl hemma hade halva dagen gått. Men skam den som ger sig (hjälper nog att kläcka ur sig käcka saker tänkte jag) så för att hålla planen så har jag nu ringt runt till halva stan (känns det som iaf) för att se om någon kunde vara barnvakt så jag kunde gå på spinning i kväll. Ingen kunde.
Inte hann jag få i mig någon frukost imorse heller.
Vilken misslyckad första duktighets-dag! Nu vill jag bara lägga ned. Eller i alla fall gå och lägga mig!
Blä
Bara att gå hem igen.
Det tar rätt långtid att gå dit och tillbaka så väl hemma hade halva dagen gått. Men skam den som ger sig (hjälper nog att kläcka ur sig käcka saker tänkte jag) så för att hålla planen så har jag nu ringt runt till halva stan (känns det som iaf) för att se om någon kunde vara barnvakt så jag kunde gå på spinning i kväll. Ingen kunde.
Inte hann jag få i mig någon frukost imorse heller.
Vilken misslyckad första duktighets-dag! Nu vill jag bara lägga ned. Eller i alla fall gå och lägga mig!
-

Jag tycker iallafall att du är duktig även om dagen inte gick som planerat!Jag är så imponerad av alla som orkar och kan gå ner....
Själv så lyckas jag inte så bra med vikten hur mycket träning jag än lägger till.
Jag skulle själv vilja gå ner ett par kilo, har 6,5 kg kvar till inskrivningsvikten. Sen har jag ju ytterligare ca 10-16kg till att gå ner..... Skulle så gärna vilja komma ner till 68kg igen.....eller åtminstonde 75kg...
Själv så lyckas jag inte så bra med vikten hur mycket träning jag än lägger till.
Jag skulle själv vilja gå ner ett par kilo, har 6,5 kg kvar till inskrivningsvikten. Sen har jag ju ytterligare ca 10-16kg till att gå ner..... Skulle så gärna vilja komma ner till 68kg igen.....eller åtminstonde 75kg...
- Thess
- Alltid online

Men det är inte första gången du kommer stöta på problem, så det är bara att bita ihop och gå vidare! Du fick ju i alla fall en lång promenad när du gick till träningen och hem, fastän den blev inställd. Alltid något!
Träning är bra, men förlita dig inte bara på den, kosten gör ju mycket skillnad med.
Lycka till!
Träning är bra, men förlita dig inte bara på den, kosten gör ju mycket skillnad med.
Lycka till!
-

fru Wahlström - Alltid online

Thess: Tack. Jo det går ju nedåt iaf. Man ska inte glömma att klappa sig själv på ryggen ibland. Jag tror man får bättre resultat då också.
Har du testat spinning? Okej, kosten spelar ju också roll, men spinning är iaf en super kaloriförbrännare.
Fru W: Det är sant, en rejält promenad blev det iaf, och den lär göra nytta även om det var jobbigt och vädret var förjäkligt.
Kosten ja.. Våffeldagen kom och knackade på visst
Min sambo skulle bjuda på våfflor. Jag försökte säga nej tack några gånger. Föreslog bl a att vi skulle spara dem till helgen. Enligt min sambo så hade jag tydligen gjort världens liv om våffeldagen förra året. Tvinga honom att köpa våffeljärn och allt möjligt jobbigt. Tydligen anser jag att det är jättemysigt och viktigt att börja fira saker som våffeldagar o dyl. Jag påstår att jag inte minns detta alls!
Men det var värst vad lätt de slank ned sen.
Annars har jag varit duktig; mycket lax, knäckebröd och tomater har det blivit.
På frukt-fronten däremot.. Ett ensamt äpple har jag lyckats äta bara.
Har du testat spinning? Okej, kosten spelar ju också roll, men spinning är iaf en super kaloriförbrännare.
Fru W: Det är sant, en rejält promenad blev det iaf, och den lär göra nytta även om det var jobbigt och vädret var förjäkligt.
Kosten ja.. Våffeldagen kom och knackade på visst
Min sambo skulle bjuda på våfflor. Jag försökte säga nej tack några gånger. Föreslog bl a att vi skulle spara dem till helgen. Enligt min sambo så hade jag tydligen gjort världens liv om våffeldagen förra året. Tvinga honom att köpa våffeljärn och allt möjligt jobbigt. Tydligen anser jag att det är jättemysigt och viktigt att börja fira saker som våffeldagar o dyl. Jag påstår att jag inte minns detta alls!
Annars har jag varit duktig; mycket lax, knäckebröd och tomater har det blivit.
På frukt-fronten däremot.. Ett ensamt äpple har jag lyckats äta bara.
-

Jaha då var det torsdag:
Det kunde varit värre.. Bara att ta nya tag!
Det kunde varit värre.. Bara att ta nya tag!
-

Min motion är i största hand promenader eftersom jag har en hund som ska ut
Fredag 27 mars
oboy tunnbrödsrulle med salami
pannkakor tre stycken och råkost sallad
färdig pizza
polly och cola light
Motion promenad 30min
tränade på crosstrainern 30min
hoppas på bättre dag i morgon framför allt bättre väder ingen mera snööö
- neaochcorneliasmamma
- Har vimedbarn.se som startsida

Jaha sumrering av helgen då kanske mycket godis som vanligt
Idag blev det stressigt på morgonen jag skulle iväg till öppna förskolan med barnen så jag fick hoppa min frukost men jag tog en kaffe och en macka på öppna förskolan
Tyvärr slank det ned en skål med daim glass och ett glas påskmust och en pingvinstång som är favogodiset här hemma
Motionen idag blev en promenad fram och tillbaks från öppna ca 30min
sedan en snabb promenad till affären rätt nöjd
- neaochcorneliasmamma
- Har vimedbarn.se som startsida

Jättevälkommen till tråden!
Va kul att vara fler så vi kan peppa varandra!
Dött jo.. jag har varit magsjuk igen!
inte orkat ens titta på datorn. inget att skriva om heller eftersom det ända jag får i mig är lite vätskeersättning och det där vita fluffiga i mitten på brödet. inte direkt någon gourmetmåltid
anettejohanson: Jag har gjort kurvan i Office Excel.
i´ll be back!
Va kul att vara fler så vi kan peppa varandra!
Dött jo.. jag har varit magsjuk igen!
anettejohanson: Jag har gjort kurvan i Office Excel.
i´ll be back!
-

Neaochcorneliasmamma: Ja att ha hund är bra!
Det var ett tag sen sist, jag saknar det lite. Hur går det med promenaderna? Vad duktigt att crosstraina hemma! Jag får bara tummen ur om jag går iväg på nån gruppaktivitet med musik och så. Ett tag funderade jag på att hyra en motionscykel, men insåg att jag nästan aldrig skulle använda den. Hur ofta använder du den?
Förresten, jag skulle kanske också sagt ur lång jag är; 168 cm.
CHic: Ibland tar det väl ett litet tag innan det syns på vågen? Det är bara att fortsätta på samma sätt så kommer det nog att börja hända grejer på vågen tror jag.
Väger du också dig här med oss på torsdag? GI har jag aldrig testat, tror inte det skulle funka för mig, min sambo handlar hem alldeles för mycket kolhydrater *skyller ifrån mig*
Nu ska jag försöka smaka lite pasta, och koltabletter.. mums!
Förresten, jag skulle kanske också sagt ur lång jag är; 168 cm.
CHic: Ibland tar det väl ett litet tag innan det syns på vågen? Det är bara att fortsätta på samma sätt så kommer det nog att börja hända grejer på vågen tror jag.
Väger du också dig här med oss på torsdag? GI har jag aldrig testat, tror inte det skulle funka för mig, min sambo handlar hem alldeles för mycket kolhydrater *skyller ifrån mig*
Nu ska jag försöka smaka lite pasta, och koltabletter.. mums!
-

Jag har ju som sagt varit riktigt jäkla sjuk så nåt tränat har det ju inte blivit, förutom dansen i fredags innan jag blev dålig, och inte har jag fått i mig varken mat eller vatten.
Man ska kanske inte ta veckans resultat på för mycket allvar heller, vet ju inte hur mycket av detta som är bara vätskeförlust. Vi får väl se sen, när jag återhämtat mig.
Jag lägger upp dagens resultat i alla fall, det är ju torsdag;
Man ska kanske inte ta veckans resultat på för mycket allvar heller, vet ju inte hur mycket av detta som är bara vätskeförlust. Vi får väl se sen, när jag återhämtat mig.
Jag lägger upp dagens resultat i alla fall, det är ju torsdag;
-

Idag åker jag till Milano, så skönt.
Lite måste man få lyxa på semester, så målet nu är att hålla vikten. Jag kan ju inte väga in på torsdag då vi är bortresta, utan återkommer här nästa torsdag igen, då får vi se hur det gått..
Lite måste man få lyxa på semester, så målet nu är att hålla vikten. Jag kan ju inte väga in på torsdag då vi är bortresta, utan återkommer här nästa torsdag igen, då får vi se hur det gått..
-

30 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Träning för en bättre hälsa