Nä NU JÄKLAR i min lilla låda! Nu är det dags!
30 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Re: Nä NU JÄKLAR i min lilla låda! Nu är det dags!
Hoppas du har det bra i Milano!
Här går det framåt med viktnedgången iallafall! Jag har blivit medlem på Tappa.se och har gått ner 1,6kg på en vecka -3cm i midjan och -3cm i stussen
Det gör så mycket när man verkligen ser vad man stoppar i sig och vad man förbränner! Dom har staplar där som man ser exakt hur mycket man äter och det är ju det som är mitt största problem; jag äter för mycket....
Jag är 168cm lång och väger nu 89,4kg, vägning på tisdag! Har ett delmål nu som är 85kg = Inskrivningsvikten.... Sen är nästa mål 79kg. Skulle vilja väga mellan 65-68kg när jag är "klar"...
Här går det framåt med viktnedgången iallafall! Jag har blivit medlem på Tappa.se och har gått ner 1,6kg på en vecka -3cm i midjan och -3cm i stussen
Jag är 168cm lång och väger nu 89,4kg, vägning på tisdag! Har ett delmål nu som är 85kg = Inskrivningsvikten.... Sen är nästa mål 79kg. Skulle vilja väga mellan 65-68kg när jag är "klar"...
- Thess
- Alltid online

Jag har gått ner 1,3kg denna vecka -2cm i midjan och -1cm i stussen
Så nu väger jag 88,1kg yippie!
- Thess
- Alltid online

Bra kämpat, fortsätt så! 
-

fru Wahlström - Alltid online

Tack så mycket fru W! Jag är verkligen glad över att det fungerar överhuvudtaget då jag är en sån som hoppat på diverse bantningskurer och dylikt. Inget har fungerat lika bra som hos tappa.se.
- Thess
- Alltid online

Jag har gått ner ytterligare 0,7kg -3cm i midjan och -1cm i stussen. nere på 87,4kg....
- Thess
- Alltid online

Hej tjejer och ursäkta att jag inte varit inne och skrivit nått här
skäms
men jag har inte hunnit alls och sedan har jag hittat en sida där man kan skriva in allt man äter och den är gratis oxå
hur det har gått för mig ja vikten står still och jag har totalt tappat allt vad godisförbud gäller varje helg frossar jag i godis
och varje söndag är jag så besviken på mig själv om jag ska vara ärlig har jag i stället gått upp
jag är grymt besviken på mig själv men som hundra miljoner gånger förr ska jag ha en nystart i morrn
.
Jag har anmält mig till en ny stegtävling på jobbet
som börjar på fredag .
jag ska byta ut måltider mot naturdiet och jag ska dricka mera vatten.
Ingen godis i veckorna och inte heller kaffebröd.
Försöka följa hälsas power walk pogram inte alls så svårt
Jag vet att jag kan lyckas och jag ska lyckas vi hörs mvh anna
och varje söndag är jag så besviken på mig själv om jag ska vara ärlig har jag i stället gått upp
Jag har anmält mig till en ny stegtävling på jobbet
jag ska byta ut måltider mot naturdiet och jag ska dricka mera vatten.
Ingen godis i veckorna och inte heller kaffebröd.
Försöka följa hälsas power walk pogram inte alls så svårt
Jag vet att jag kan lyckas och jag ska lyckas vi hörs mvh anna
- neaochcorneliasmamma
- Har vimedbarn.se som startsida

Men varför har du totalt godisförbud? Jag äter litegrann godis i veckan, ungefär 10bitar tror jag. Bara du rör på dig ordentligt så är det ingen fara...Jag har en stegräknare som jag går med varje dag, mellan 10000 och 17000 steg om dagen brukar det bli plus att jag går på jympa 2 gånger i veckan. Hoppas det går bättre för dig denna vecka,jag hejjar iallafall på dig 
- Thess
- Alltid online

utan jag ska försöka hålla mig i från det iveckorna och sen äta lite på helgen .
Tack för att du hejar på mig det känns bra med allt stöd
Ja idag måndag gick jag en 50min promenad på morg med lillbebben
sedan blev det naturdiet annanas till frukost helt ok.
Banan till mellis.
Lunchen blev pyttipanna ,rödbetor skulle ha gjort en råkost sallad men jag hann inte=( sen skulle prästen komma och ha samtal inför dopet på lör så det blev kaffe men jag tog ingen bulle då men sen hel knäppt
Är ju lite låst när man har en 4-åring och en 3 mån bebbe och micke jobbar kväll men jag brukar gå promenad ändå men som sagt i dag gjorde jag det innan han stack till jobbet=) Rätt nöjd ändå med min ny start ska köra med abs sliden senare i kväll när åtminstone ett barn har somnat ha en bra kväll mvh anna
- neaochcorneliasmamma
- Har vimedbarn.se som startsida

duktiga ni är!!
-

fru Wahlström - Alltid online

neaocorneliasmamma: Vad duktig du är, jag som tycker det är svårt nog att hinnaiväg och träna fast jag bara har ett barn, tänk att ha två!
När det gäller godisförbud så tror jag också att det är viktigt att sätta mål som man kan nå, så att man får en chans att klappa sig själv på axeln. Att behöva bli besviken på sig själv är en riktig motivationsdödare i sig tror jag.
För mig funkar det bra att ha en ätardag i veckan, då man äter nästan hela tiden. Så om jag blir sugen på nåt på onsdagen kan jag tänka: "Fredag är inte så långt bort, jag kan nog hålla mig från chokladen tills dess. Det är bara några dagar".
(hmm..brukar funka i alla fall, just nu är det sisådär med all duktighet
)
Thea: Vad roligt att du får så bra resultat, bra jobbat!
Oj nu vaknade Ester, jag återkommer med mina resultat senare idag..
När det gäller godisförbud så tror jag också att det är viktigt att sätta mål som man kan nå, så att man får en chans att klappa sig själv på axeln. Att behöva bli besviken på sig själv är en riktig motivationsdödare i sig tror jag.
För mig funkar det bra att ha en ätardag i veckan, då man äter nästan hela tiden. Så om jag blir sugen på nåt på onsdagen kan jag tänka: "Fredag är inte så långt bort, jag kan nog hålla mig från chokladen tills dess. Det är bara några dagar".
(hmm..brukar funka i alla fall, just nu är det sisådär med all duktighet
Thea: Vad roligt att du får så bra resultat, bra jobbat!
Oj nu vaknade Ester, jag återkommer med mina resultat senare idag..
-

jetboy - Galen i vimedbarn.se

Ja torsdag idag:
Det går inte så snabbt framåt som jag hoppats men det går okej egentligen. Problemet just nu är motivationen = noll. Jag kämpar för att hitta den igen. Det blir många kalas framöver nu (bla mitt eget -konstigt nog så fyller jag samma sak som förra året!
), om jag inte hittar lite motivation snart så kanske kurvan vänder helt. Tårta ner = Kurva upp ?
Idag kom tant röd på sin första visit också, vet ej hur det påverkar resultatet här.
Just nu är jag i alla fall lite stolt över att det inte går helt åt skogen än, trots motivationsbrist.
Nu ska jag städa och rensa lite i min garderob, att titta på alla snygga kläder och jeans som jag inte kommer i kanske ger mig en spark i baken?
Det går inte så snabbt framåt som jag hoppats men det går okej egentligen. Problemet just nu är motivationen = noll. Jag kämpar för att hitta den igen. Det blir många kalas framöver nu (bla mitt eget -konstigt nog så fyller jag samma sak som förra året!
Idag kom tant röd på sin första visit också, vet ej hur det påverkar resultatet här.
Just nu är jag i alla fall lite stolt över att det inte går helt åt skogen än, trots motivationsbrist.
-

jetboy - Galen i vimedbarn.se

nu är jag nere på 86,8kg, alltså minus 0,6kg denna vecka!
Jetboy: jobbigt att tappa motivationen! Hoppas den kommer tillbaka när du tittar på dina jeans
Jetboy: jobbigt att tappa motivationen! Hoppas den kommer tillbaka när du tittar på dina jeans
- Thess
- Alltid online

Har inte skrivit på ett tag men jag har iallafall tappat lite till, är nere på 85,3kg nu. Totalt 5,7kg ner minus 12cm i midjan och minus 7cm stuss.Allt detta på 7 veckor
Är lite stolt över mig själv!
- Thess
- Alltid online

Hej! Ja då var jag här igen och skriver
Jag har tappat ytterligare 2kg och är nu nere på 83,3kg! Alltså minus 7,7kg på 10veckor. Så bye bye gravidkilona! För övrigt har jag minskat mitt midjemått med 17cm och 9 cm i stussen. Hur går det för er andra?
- Thess
- Alltid online

shit va duktiga ni e!! =D... snokar lite här för jag gillar viktnedgångstrådar 
Thess-- nu e du där jag började, vi e ungefär lika långa oxå jag e 170 cm så jag kan känna igen mej lite i dig =)...vägde 83 kg i Januari...nu 72 kg =D så det tog ungefär 6 månader för mig att gå ner såhär mkt...men det e bra tycker jag för om man går ner långsamt så stannar man ju förhoppningsvis lättare därnere oxå
. Jag vill gå ner mer såklart..vill ner till 65.... Idag vann jag en bok på mitt gym...pauluns viktminskningsbok hehe ska läsa den ...verkar ganska vettig ändå (har börjat läsa lite) .... annars kör jag på som vanligt tränar 4 dagar i veckan (ibland 3 när jag e lat) och äter inte så mkt kolhydrater...
Thess-- nu e du där jag började, vi e ungefär lika långa oxå jag e 170 cm så jag kan känna igen mej lite i dig =)...vägde 83 kg i Januari...nu 72 kg =D så det tog ungefär 6 månader för mig att gå ner såhär mkt...men det e bra tycker jag för om man går ner långsamt så stannar man ju förhoppningsvis lättare därnere oxå
- Tigi
- Alltid online

30 inlägg • Sida 2 av 2 • 1, 2
Återgå till Träning för en bättre hälsa