Banner Forum Image

Mysbyxemorsa eller ej? Vad är du?

Möt andra föräldrar med samma intressen som du

Re: Mysbyxemorsa eller ej? Vad är du?

Inläggav sprallos » fre nov 11, 2011 09:56

Jag kör mysbyxor eller träningsbyxor hemma, jeans borta eller samma träningsbyxor. Är inte så brydd och har aldrig varit. Smink sätter jag på om jag ser alldeles för trött ut eller när jag ska jobba. Inte annars.
sprallos

Inläggav Lotta72 » fre nov 11, 2011 11:03

Jag önskar att jag vore mindre mysbyxemamma! Visserligen går jag inte i mysbyxorna när jag lämnar på dagis, då åker jeansen på. Däremot är jag sällan sminkad. Jag önskar att jag hade bättre klädsmak och tyckte att det vore roligare att shoppa än vad jag gör. Och de senaste åren har det blivit extremt lite klädköp. Nu när jag är klar med barnafödandet ska jag försöka få lite bättre fason på min garderob! Just nu är jag ganska frälst i leggings och långa tunikor/klänningar. Snyggt men ändå bekvämt! Lite mindre mysbyxemamma...
Bild

Bild

MA nov -10
Användarvisningsbild
Lotta72
Alltid online
Alltid online

Inläggav annapannan » fre nov 11, 2011 11:10

Igår såg jag en mamma som var superpiffad; fixat hår, matchande kläder, högklackat och sött sovande barn i babybjörn. Då tänker jag att jag kanske borde styra upp mig liiite mer i alla fall. Kör nog mest jeans både hemma och ute. Till jobbet orkar jag aldrig fixa iordning mig till - jobbar som sjuksköterska och går runt i landstingets unisexkläder :(. Smink har jag vääääldigt sällan numera, max en gång i månaden. Borde som sagt fixa till mig lite mer, man känner sig ju så mycket fräschare.
annapannan
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maija » fre nov 11, 2011 12:44

Ett tips är att färga ögonbryn och fransar! Det tycker jag gör en jättestor skillnad mot hur man ser ut i vanliga fall. Då behöver man bara något snyggt läppglans och kanske lite ögonserum som tar bort mörka ringar under ögonen ;) Vad tror ni?
Användarvisningsbild
Maija
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav Stina » fre nov 11, 2011 12:54

Jaaa!
Jag är förresten väldigt sugen på att göra fransförlängning/fyllning. Men jag har ganska långa fransar, det kanske skulle räcka med lite färg på dem... Inte så dumt tips!
Stina Sandström heter jag och är grundare av Vi med barn och även gravidsajten Minbebis.com. Vill du veta mer om mig kan du läsa min blogg!
Användarvisningsbild
Stina
Admin

Inläggav lillaCamilla » fre nov 11, 2011 13:12

Encisen skrev:Trånga kläder åker av så fort jag kommer innan för dörren hemma :D

Jaa det är det samma med mig. När jag är hemma vill jag kunna sitta fritt i skräddarställning och stretcha spontant lite nu som då. Det är ju inte alls skönt att gå i snygga eller hårda material hemma. Jag har fortfarande inte köpt några mammakläder eftersom jag har en hel del löst sittande toppar som jag kan använda. Men jag såg att groupon hade en rabattkod på mammkläder nyligen så jag får kolla upp det igen. Det blir bara så dyrt om jag måste köpa en ny garderobför graviditetens skull. Jag vet inte riktigt hur stor jag kommer att bli heller. Försöker träna också så jag inte ska bli tjock, haha. (Mardrömmen typ.) :shock:
lillaCamilla
Stammis
Stammis

Inläggav lillaCamilla » fre nov 11, 2011 13:13

maijabergholtz skrev:Ett tips är att färga ögonbryn och fransar! Det tycker jag gör en jättestor skillnad mot hur man ser ut i vanliga fall. Då behöver man bara något snyggt läppglans och kanske lite ögonserum som tar bort mörka ringar under ögonen ;) Vad tror ni?

Jag testade att färga mina ögonfransar en gång, men jag använda mascara ändå eftersom jag ville ha dem fylliga och långa och inte bara mörka. Men stannar jag hemma sminkar jag mig inte.
lillaCamilla
Stammis
Stammis

Inläggav Danem » fre nov 11, 2011 14:10

Jag är mysbyxemamma ända ut i fingertopparna, jag har alltid bekväma kläder på mig och inte känner jag mig särskilt ful för det. Jag trivs i det.
Smink använder jag aldrig, de få gångerna det används så är det bara mascara. Jag är snygg ändå ;) :lol:
Bild Bild
Danem
Alltid online
Alltid online

Inläggav gellis » fre nov 11, 2011 14:53

Stina skrev:Gellis: Jag har nästan jämt strumpor, lite kallt på golvet här hemma. Bor du i hus eller lägenhet?
Önskar jag ville gå barfota mer faktiskt. :)

Jag bor i hus nu men har alltid varit en barfota människa ovs kalla golv :)
Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
gellis
Alltid online
Alltid online

Inläggav Snigel » fre nov 11, 2011 21:41

Aha ,nån som kan tipsa om nåt bra att sätta runt ögonen när man sovit illa?? För att dämpa zombielooken? Det skiner igenom min foundation liksom :)
BildBild
BildBild
Snigel
Alltid online
Alltid online

Inläggav Maija » fre nov 11, 2011 22:23

Garnier har tydligen kommit ut med en ny produkt: Caffeine Eye Roll-On. Det är en ögonkräm som innehåller koffein, som ökar blodcirkulationen i huden och gör att man inte ser så trött ut.

Någon som har testat?

BTW, ikväll har jag leggings med gulddetaljer på tillsammans med en vit långskjorta, skönt och snyggt ;)
Användarvisningsbild
Maija

Inläggav Madzon » fre dec 09, 2011 10:32

mysbyxemorsa här..

Har ofta mysbyxer på mig hemma kan även hända att jag går ut med dom men händer bara om jag ska ta en långpromenad eller gå o handla!
Sätter annars på mig jeans när jag går ut.
BildBild
Madzon
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Föregående

Återgå till Allmänna trådar i föräldrasnack