Banner Forum Image

MORAXELLA hjälp mig=(

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

MORAXELLA hjälp mig=(

Inläggav loooolita » lör mar 19, 2011 12:40

jag undrar en sak är det bara mina barn som blir extremt sjuka av den här bakterien moraxella catharallis? dom har nu genomgått 9behandlingar med penicillin å blir bra men efter ca en vecka så kommer denna hemska fruktansvärda hosta tillbaka dt är ingen "vanlig" hosta utan den är så jävla jobbig dom hostar konstant nonstop hela nättterna igenom,,,,,,moraxella är en jättevanlig bakterie bland dagisbarn å dom flesta blir sjuka med symptom som vanlig förkylning hostar en vecka eller två sen är det bra liksom......men inte mina brudar dom hostar å hostar å hostar,,,,å läkarn HAR SAGT ATT BAKTERIEN ÖVERLEVER INTE PENICILLINET men dt har ja tagit med en nypa salt å nu fick ja veta av en annan läkare att ja har rätt bakterierna är kvar å varför vet ingen? min dottter har inte vart på dagis sen 19okt å vi har kollat oss allihopa vi bär inte på moraxella alltså försvinner skiten inte av penicillinet nu har dom satt in en av dom bredaste penicillinerna som biter på denna bakterien men inte fan hjälper den ja blir galen är det bara vi som har dom här problemen???????????????+ :cry:
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online
Alltid online

Re: MORAXELLA hjälp mig=(

Inläggav Lejonella » lör mar 19, 2011 14:01

Har aldrig hört talas om det bakterien...Vad är det för läbbigt???
Bild

Bild

Bild
Lejonella
Alltid online
Alltid online

Inläggav loooolita » lör mar 19, 2011 14:55

en bakterie som sätter sig i luftvägarna ......enligt läkarna så har nästan alla barn på dagis den bakterien så skulle man ta en odling skulle alla va positiva typ....konstigt attt d bara är mina barn som blir så jävla dåliga av den.....man brukar inte behandla den om den inte ger svåra besvär.....
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online
Alltid online

Inläggav Nelia » lör mar 19, 2011 16:11

Har heller aldrig hört talas om den där bakterien. Vad jobbigt när de inte blir friska.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Nelia
Alltid online
Alltid online

Inläggav sprallos » lör mar 19, 2011 16:41

Det är inte allergi eller astma eller nåt sånt då?
sprallos

Inläggav loooolita » lör mar 19, 2011 20:15

allergier har dom kollat det har dom inte å en av dom har förkylningsastma men den astma hostan är en helt annan hosta än den här typiska moraxella hostan å astma medicinen hjälper ingenting,,,,,så hade dt vart astma skulle d hjälpt men den ska ja sluta ge sa sista läkarn för han hörde ingen astma på lungorna....många läkare skyller numera på förkylningsastma bara för dom inte ska skriva ut penicillin på samma sätt längre men kan dt va nyttigt å trycka i barn astma mediciner om dom inte har astma 3olika sorter dessutom å ingen hjälper dt skulle ja trycka i min 1åring fast hon inte har astma enligt läkarn,,,,,å d hjälpte ingenting heller.....på nån av brudarna,,,
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online
Alltid online

Inläggav Linda* » lör mar 19, 2011 22:58

Hej! Min tjej har också haft den där bacillen. Jag var hos husläkaren tre gånger eftersom hon hostat i fem veckor, och haft feber 2 x 7 dagar. Fick utskrivet hostmedicin som hjälpte sådär. De tog blodprov och sa det var virus. Tredje gången vi var där tvingade jag dem ta en näsodling och då visade den på pneumokocker och moraxella. Fick penicillin och efter den kuren var det borta tre fyra dagar, sen kom hostan igen. Då sökte jag mig till barnsjukhus och träffade en barnläkare som menade att alla dagisbarn har den bacillen om man tar en odling, den är jättevanlig och inte farligare än andra och penicillin är onödig. De flesta barn kan läka ut den av sig själva. Min dotter hade enligt honom infektionsbunden astma och vi fick utskrivet nåt kortisonpulver att blanda i mat/gröt/yoghurt. Jag tyckte det lät konstigt så jag hämtade aldrig ut det och fortsatte med hostmedicinen ett par dagar. Sen försvann hostan och förkylningen och det är flera månader sedan. Trist att det håller i sig så länge...Be ngn annan läkare om second opinion...Tycker jag.
Bild

Bild
Linda*
Har vimedbarn.se som startsida

Inläggav loooolita » sön mar 20, 2011 10:39

Linda: mmm det där pulvret har ja gett mina brudar svindyrt kosta över 500spänn å inte hjälpte det heller....mmm vet attt läkarna säger alla har dt å dt behandlas sällan men eftersom ingen vet vrf mina brudar blir så sjuka så behandlar dom...min 1åring fick dom skicka på akut lungröntgen för hon va så dålig men röntgen visa ingenting....hoppas dom blir av med skiten nån gång orkar inte ha det så här uuuuuuuuuurrrrkkk! min stora tjej som är 3.5år nu fick dettta när hon va 3mån första gången då hosta hon i 8mån tills hon fick penicillin sen försvann dt men kom tillbaka i augusti då hon börja dagis......å nu är vi tbax på ruta 1
BildBild
BildBild
loooolita
Alltid online
Alltid online

Inläggav Linda* » ons mar 23, 2011 11:33

Looolita: ja, jag vet inte, kanske är de extra känsliga för basilusken...Har inga andra tips än att inte ge dig. Man ska ju inte behöva ha sjuka barn 99% av tiden.

Kram!
Bild

Bild
Linda*

Återgå till Barns hälsa & utveckling