Banner Forum Image

Mörkgrönt Bajs?

Diskutera vanliga barnsjukdomar och barns utveckling

Mörkgrönt Bajs?

Inläggav kiiimzan » sön jan 03, 2010 17:51

Hej!

Jag har en son som är ca 5 månader, Och nu har han börjar bajsa mörkgrönt bajs och är väldigt löst? Har absolut ingen aning om vad det kan bero på Han har dock haft lite ont i magen , men vet inte om det kan ha något samband med det. Fast han är alltid väldigt glad och verkar inte störas av det! Han äter ju pure mat och Semper 2. Men tänkte i alla fall kolla om någon har vart med om liknande eller vad det kan bero på!
-KiimZan
kiiimzan
Nykomling
Nykomling

Re: Mörkgrönt Bajs?

Inläggav Aurora » sön jan 03, 2010 22:02

Julian hade illgrönt bajs ett tag och vår bvc-tant sa att det var en infektion i tarmarna. Inget farligt och inget man behandlar. Det höll i sig i ett par veckor har jag för mig, om inte mer. Han har haft ont i magen sen han föddes så jag märkte varken till eller från, men hon sa att det kunde påverka dem lite. Jag helammar, men jag tror inte det gör någon skillnad.
Aurora
Alltid online
Alltid online

Re: Mörkgrönt Bajs?

Inläggav madeleinenaaw » tis jan 05, 2010 10:46

Elliot hade väldigt grönt bajs ett tag, så jag ringde till BVC och frågade. Hon sa att det troligtvis beror på hur maten passerar förbi gallblåsan, så är det väldigt grönt så har det troligtvis mycket galla i sig. Sen kan det ju bero på en infektion också, men eftersom det tydligen är ganska vanligt när de är små så är den första förklaringen den mest troliga sa hon.
Bild
Användarvisningsbild
madeleinenaaw
Börjar hänga här en del
Börjar hänga här en del

Återgå till Barns hälsa & utveckling