Mitt problem är löst!
22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Mitt problem är löst!
Som jag skrivit i några trådar tidigare har jag ju hoppats på att vi ska klara oss utan tvillingvagn. Tittade av nyfikenhet in på emmaljungas hemsida nu på morgonen och vad hittar jag
nämligen syskonsitsar igen
så det blir till att beställa eller köpa en redan idag om det finns 
http://www.emmaljunga.com/start.asp?lang=SE&country=SE
http://www.emmaljunga.com/start.asp?lang=SE&country=SE
- Taweret
- Alltid online

Re: Mitt problem är löst!
åh vad bra! har du redan en emmaljunga? perfekt ju! hur länge kan man sitta i syskonsitsen?
-

Kali - Alltid online

Det kändes jätteskönt när jag såg det. Ja vi har en emmaljunga citycross, upp till 3 år eller 15 kg kan man använda syskonsitsen men då kan man ju byta till ståbräda när han växer ur syskonsitsen. Det har ju känts lite tidigt att ha honom på ståbräda från 1års ålder.
Måste bara kolla om man kan använda hårdliften till eller om vi får skaffa oss en mjuklift istället det var svårt att få fram info från hemsidan. Vi ska ändå in och titta på barngrejer idag så jag pratar med dom då.
Måste bara kolla om man kan använda hårdliften till eller om vi får skaffa oss en mjuklift istället det var svårt att få fram info från hemsidan. Vi ska ändå in och titta på barngrejer idag så jag pratar med dom då.
- Taweret
- Alltid online

mini-mamman skrev:Som jag förstod det från hemsidan (jag har också Emmaljunga) så funkar syskonsitsen ENDAST till sittdel på vagn (alltså inte hårdlift) men det står att man kan använda den tillsammans med quadro mjuklift som man placerar i sittdelen på vagnen.
Jag vill absolut inte vara en partykiller här, för jag tycker själv att det är skitsmart med syskonsits, men eftersom Oskar är såpass liten fortfarande så tänk på att man sitter skitobekvämt i dom där och att de bara är anpassade för kortare sträckor + att det blir väldigt obalanserat när man går så man måste gå ganska försiktigt.
Men annars så är det ju hur bra som helst (och mycket billigare....)
Oskar kommer ju att gå hos dagmamma så de flesta ärenden kommer vi att uträtta när jag bara har bebisen hemma. Syskonvagn är inget alternativ för oss då det inte rymms i trappen eller ingången till vårt hus och det är långt till förrådet. Om vi går med båda barnen så kommer Oskar att få åka egen vagn eller pulka då det kommer bli som mest aktuellt på vintern. Så det kommer bli turer till läkaren, affären mm.
Jag läste också det om quddroliften men av bilderna att dömma så kan det ev gå med hårdliften men jag ska prata med dom i affären. Vi har dock ändå varit inne på att skaffa quddroliften/mjuklift denna gång av en mängd olika aneldningar, dock inte för att vi är missnöjda med hårdliften utan av praktiska skäl.
- Taweret
- Alltid online

Anette syskonsitsarna har varit borta ett par år men kommer tydligen tillbaka nu. På barnvagnsaffären vi var inne på här i Norge idag så visste dom inte om att det var på gång med sitsar så jag får avvakta lite. Dom tyckte heller inte att det var en bra idé då tydligen fler vagnar går sönder med syskonsits enligt hon vi pratade med.
Jag är dock super nöjd över att dom är tillbaka
Jag är dock super nöjd över att dom är tillbaka
- Taweret
- Alltid online

Så bra för er! Skulle inte funka för oss tyvärr, så jag måste skaffa syskonvagn. Edwin väger typ 14 kilo nu!

-

Redhotwera - Alltid online

Det kommer nog inte fungera för oss så jätte länge heller då Oskar väger runt 11 kg men förhoppningsvis så klarar vi vintern med den, jag letar dock fortfarande efter någon pris uppgift men det har jag inte hittat ännu.
- Taweret
- Alltid online

Det smidigaste är nog om du ringer till Emmaljunga själva och ber om info, de borde ju vara experterna...
Men va skönt att ni hittat ett bra alternativ för er! Här blir det nog en syskonvagn a la Phils&Ted, men jag kommer sakna min Emmaljunga, har också City Cross...
-

fru Wahlström - Alltid online

Jag har bett mamma åka in på babyproffsen eller barnenshus till veckan, dom har nog lite bättre koll. Emmaljunga stänger ju sin fabrik i juli så det är nog bara att vänta ett tag till.
Jag förstår att du kommer att sakna din city cross för dom är ju så bra
Vi skulle ha skaffat en phil och teds med om det hade blivit tvillingvagn men som sagt förhoppningsvis klarar vi oss utan
Oskar får åka pulka eller så får bebisen bli buren 
Jag förstår att du kommer att sakna din city cross för dom är ju så bra
- Taweret
- Alltid online

Ja det är ju en jättebra idè om man har en mindre lättare unge.lite snålt att den inte tar mer än 15 kilo, men någon sorts marginal måste det ju finnas...kul att du hittade den om du letat efter sån! 
-

Skumpan - Alltid online

Skumpan nu skulle inte jag kalla Oskar för liten
men jag hoppas att vi klarar oss över vintern och våren med syskonsitsen sen så blir det ståbräda som vi tänkt från början om han inte vill gå själv då.
Det finns säkert en liten marginal på vikten men vagnen lär ju bli framtung om barnet i sitsen är för stort.
Så nu hoppas jag bara att det kommer att fungera så bra som jag vill och att den inte är alltför dyr.
Det finns säkert en liten marginal på vikten men vagnen lär ju bli framtung om barnet i sitsen är för stort.
Så nu hoppas jag bara att det kommer att fungera så bra som jag vill och att den inte är alltför dyr.
- Taweret
- Alltid online

Måste bara få fråga om ni köpte någon syskon-sits sen, och i så fall om ni är nöjda med den? Som det ser ut nu så lutar det åt att vi kommer köpa en sådan när andra bebisen kommer.. Så det skulle vara kul att höra ett omdöme 
-

*Isa* - Gillar vimedbarn.se

22 inlägg • Sida 1 av 2 • 1, 2
Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar