Banner Forum Image

Mitt problem är löst!

Diskutera fakta och råd kring barnsäkerhet, barnvagnar, bärsjalar och bilbarnstolar

Re: Mitt problem är löst!

Inläggav Taweret » sön mar 07, 2010 21:42

Vi köpte den och är jättenöjda. Jag har skrivit lite om vad vi tycker samt lagt ut bilder i syskonvagns tråden. Kolla där eller fråga mer specifikt om du vill veta något, har inte tid att svara dig så mycket nu nämligen :D men gör det gärna en annan dag om du vill. Tänk bara på att syskonsitsen bara tar ett barn på upp till 15 kg vilket är ett problem för oss trots att Oskar är så liten.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav *Isa* » mån mar 08, 2010 10:38

Tack så mycket för ditt snabba svar! :) Jag ska kolla i den tråden! Ja det är ju det med vikten jag funderar lite på..vår son kommer bli 2 när den andra bebisen kommer,då kanske han inte kommer kunna ha den så länge..men då kanske man kan gå över till en ståbräda sen tänker jag,jag tyckte ändå det verkade smidigare med sitsen,jag är rädd att vår son vägrar att stå på den där brädan.. :wink: en väldigt bestämd liten kille vi har! Jag måste ha lite koll på honom tex i affären också,han är en liten "smitare" :) då verkar det smidigt att ha honom i sitsen. Och sen verkar det vara lite obekvämt att gå med den där brädan..som att man får gå med utsträckta armar liksom.. :roll: Sen har vi mycket backar där vi bor,så jag tänker att han kanske kan behöva sitta lite när det blir för jobbigt att gå..
Användarvisningsbild
*Isa*
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav *Isa* » mån mar 08, 2010 10:43

Jo en sak till jag undrade! :) Är den smidig att ta bort och sätta dit? Ibland har man ju inte båda barnen med sig och då känns det onödigt att den ska sitta på jämt..
Användarvisningsbild
*Isa*
Gillar vimedbarn.se
Gillar vimedbarn.se

Inläggav sprallos » mån mar 08, 2010 12:10

Suveränt att du fick tag på det du ville. Jag har inte tagit något beslut om hur vi ska göra...hoppas på att en ståbräda kommer räcka. Victor är 2,9 när syskonet kommer och jag tror inte han kommer åka så mycket vagn ändå.
Ska vi långt så är vi förhoppningsvis bägge två och då får pappa köra ena vagnen
sprallos

Inläggav Kali » mån mar 08, 2010 14:16

vill bara säga att jakob tycker det är jättekul att åka ståbräda än så länge o han är jätteduktig! idag var vi ute 1,5 timme o han stod det mesta, gick lite också. vi har åkt spårvagn o buss o varit på rätt långa utflykter så jag tror också du klarar dig sprallos!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Inläggav Taweret » mån mar 08, 2010 17:33

*ISA* Den är inte så lätt att ta av då den sitter fast med fyra skruvar så det är ingenting som jag skulle ta av och på mer än nödvändigt. Den går ju dock att vika ner när man inte har något barn iden och då är den inte så mycket i vägen.

Sprallos jag tror att ni klarar er bra med ståbräda nu när Victor är så gammal samt att det förhoppningsvis går att säga till honom vad som är farligt. Sen så om barnen blir jätte trötta så kan dom ju sätta sig på ståbrädan med fötterna i varukorgen. Jag har ju dock inte testat men det borde gå :D

Kali: Oskar går mest själv han med om han får men iom att han är så liten som han är så är det skönt för mig att ha möjlighet att bara kunna sätta honom uppe på vagnen. Han har en tendens att springa åt motsatt håll hela tiden.
Bild

Bild
Taweret
Alltid online
Alltid online

Inläggav Kali » mån mar 08, 2010 19:36

taweret: ja gud ja, jag förstår det! det händer så mkt varje månad, tror inte jakob hade fixat att stå om han var ett halvår yngre!
Användarvisningsbild
Kali
Alltid online
Alltid online

Föregående

Återgå till Barnsäkerhet & barnvagnar